logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Mailstep nabízí logistické služby dalším online tržištím v Evropě Až pro 75 nových online tržišť...
  • Doba námořních přeprav mezi Asií a Evropou se znovu protáhne, varuje DSV Celosvětová lodní...
  • Jungheinrich vyrobil jubilejní stotisící Li-Ion vozík Společnost Jungheinrich dodala svůj...
  • Trammell Crow Company jmenovala novou obchodní ředitelku a také ředitele pro výstavbu v ČR...

Administrativní manažer: Dokonalá orientace v právu i účetnictví

22. dubna 2010
Zpravodajství 0
1707

Najít administrativního manažera v logistické praxi je věc docela zřídkavá. Profese administrativní manažer (dříve administrativní ředitel) totiž není tolik obvyklá. I když najdeme na pracovním trhu na tuto pozici relativní dostatek adeptů, přesto musí být administrativní manažer člověk s potenciálem obsáhnout širokou škálu dovedností a adekvátní praxí. Od kandidáta na tuto pozici se rovněž očekává, že dovede být loajální, a už v počátcích přijímacího řízení na tuto funkci by měl být přesvědčen, že u firmy bude pracovat minimálně několik let.
Mezi základní úkoly administrativního manažera patří řízení úseku administrativy, zejména dohled nad tokem veškerých dokumentů, faktur apod., včetně jejich příprav a zajištění jejich souladu.
„V některých firmách se tato pozice může pojit s dalšími oblastmi odpovědnosti, jako například s oblastí správy nemovitostí firmy. Můžeme se setkat také s pozicí finance and administrative manager, jenž kromě administrativy a operativních věcí zodpovídá i za celou oblast firemních financí. V logistické firmě má pak tento člověk na starosti operativu spojenou s administrativními podklady, které se týkají pohybu produktů a komunikace s klienty,“ vysvětlil konzultant personální společnosti Synergie Recruitment Pavel Synek. V případě širší odpovědnosti bývá běžné, že administrativní manažer je zároveň členem vedení firmy, někdy i jedním z jednatelů společnosti, a zodpovídá za širší spektrum řídících oblastí. Kromě administrativy má na starosti komunikaci s právním oddělením firmy, přípravu obchodních a pracovních smluv, konzultace a vyřizování pracovněprávních problémů, organizaci centrálního nákupu ve společnosti, schvalování a výběr dodavatelů, účast na výběrových řízeních a při schvalovacím procesu konečného dodavatele a dále také organizaci a kontrolu správy majetku společnosti a pronajatých budov. Kolik oblastí administrativy bude mít daný manažer na starosti, je však závislé na požadavcích firmy, pro kterou bude administrativní manažer pracovat. Neplatí tedy, že má v každé firmě stejné zadání.

Administrativní manažer musí být schopen řídit tým spolupracovníků. „Mezi jeho nejbližší kolegy patří dva až čtyři administrativní pracovníci zodpovědní za přípravu různých podkladů,“ upřesňuje odborník z personální oblasti. Administrativní manažer se zodpovídá výkonnému řediteli, obchodnímu řediteli anebo vyššímu řídícímu pracovníkovi v rámci managementu firmy. Administrativní manažer se dále musí velmi dobře orientovat také v informačních technologiích, musí ovládat práci na počítači a měl by se orientovat v internetových aplikacích, aby byl schopen zpracovávat potřebná data, což je nedílnou součástí jeho práce. Většinou se jedná o data související s objednávkami klientů a dalšími administrativními prvky. Nejvíce času mu v komplexu pracovních úkolů zabere organizace operativy.

Ideální kandidát na pozici administrativního manažera by měl mít minimálně úplné středoškolské vzdělání. Výjimkou však nejsou ani kandidáti s vysokoškolským vzděláním. Do pozice administrativní manažer často nastupují kandidáti se zkušenostmi z pozic ze správních úseků veřejné zprávy. „V mezinárodních firmách je samozřejmě nezbytností znalost alespoň jednoho světového jazyka, především angličtiny,“ upřesňuje Pavel Synek a dodává: „Nejsilnější stránkou administrativního manažera by měly být jednoznačně organizační schopnosti a schopnost řídit tým podřízených pracovníků.“ Administrativní manažer musí být také komunikativní a flexibilní osobností a jeho praktické dovednosti by měly už při nástupu do funkce zahrnovat předchozí zkušenosti s vedením kolektivu.
Od délky předchozí praxe se také odvíjí finanční ohodnocení administrativního manažera. Nástupní plat tohoto pracovníka se v našich podmínkách pohybuje kolem dvaceti pěti tisíc korun. Plat může růst v závislosti na platové politice firmy k částce kolem třiceti tisíc korun. Ohodnocení administrativního manažera se však adekvátně odvíjí také od velikosti týmu, svěřené agendy a velikosti administrativního, případně finančního oddělení. Výši mzdového ohodnocení značně ovlivňuje také širší pole působnosti (pokud má na starosti více oblastí v rámci administrativy) v dané firmě. Odměňování závisí také na velikosti a ziskovosti firmy. Samozřejmostí jsou benefity v podobě notebooku a mobilního telefonu. V některých firmách má administrativní manažer v rámci benefitů k dispozici také služební vůz.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Chomutov na vyžádáníPodívat se ➜Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Příležitost pro vlastníky: Pronajměte 5 metrů čtverečních svého pozemku nejlepšímu nájemníkovi na světě

Příležitost pro vlastníky: Pronajměte 5 metrů čtverečních svého pozemku nejlepšímu nájemníkovi na světě Je tichý a pravidelně platí. Dejte nám vědět a všechno zařídíme. Samoobslužné výdejní a podací Parcelboxy uznávaného balíkového dopravce PPL CZ mají potenciál nabídnout výhody řadě různých stran. Kromě poskytování pohodlných služeb běžným zákazníkům, přepravcům balíků, e-shopům a jiným společnostem představují boxy také zajímavou příležitost pro […]

Sluno mění po 30 letech své logo a vizuální identitu

Sluno mění po 30 letech své logo a vizuální identitu Firma U & SLUNO, která dodává software velkým retailerům, zveřejnila ve středu 20. července svůj nový firemní design. Po 30 letech existence výrazně mění své logo. Novou vizuální identitu podpořily i webové stránky firmy, které prošly redesignem na začátku tohoto roku. Největší změnou je nové […]

Stow Group rozšiřuje portfolio

Stow Group rozšiřuje portfolio Automatizace, robotizace, efektivizace. Trendy spojené s nástupem Průmyslu 4.0 jsou zcela jasné a vyžadují rychlou reakci. Skupina stow, globální lídr v oboru průmyslového skladování, tak před nedávnem v souladu se svým inovativním přístupem rozhodla o zásadní restrukturalizaci – a založila novou obchodní jednotku stow Robotics. Nový specialisté na automatizaci a robotizaci […]

Gerlach poskytuje komplexní celní služby v Česku i mnoha dalších zemích

Gerlach poskytuje komplexní celní služby v Česku i mnoha dalších zemích Gerlach započal třetí dekádu působení na českém trhu jakožto největší neutrální celní broker poskytující komplexní celní služby související s dovozem, vývozem a tranzitem zásilek, včetně intrastatu. Prostřednictvím vlastní rozsáhlé sítě o 18 provozovnách vystaví 150 celních deklarantů každé čtvrté celní prohlášení v České republice. […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required