V únoru letošního roku došlo k podstatným změnám v sazbách za průjezd dálnicemi a rychlostními silnicemi v ČR. Díky elektronickému mýtnému tak stát od řidičů v poslední den pracovního týdne v odpoledních hodinách vybírá o polovinu větší poplatky. Tato snaha se může na první pohled jevit jako opodstatněná. Argumentovat nespornou výhodou přínosu peněz do státní kasy, které zpětně poslouží k výstavbě kvalitnějších komunikací a také podstatnému uvolnění přetížené páteční dopravy, je zajisté namístě. Nicméně při bližším prozkoumání zjistíme nedomyšlenost tohoto tahu. Ve snaze co nejvíce ušetřit za elektronické mýtné, snaží se mnozí dopravci svést svá vozidla na silnice, které jsou dosud nezpoplatněny. Těmito komunikacemi jsou samozřejmě silnice II. a III. třídy.
Toto problematické opatření komplikuje už tak neslavnou dopravní situaci v Ústeckém kraji. Mediální známost dopravních problémů v tomto kraji je zřejmá. Stačí říct „dálnice D8“ a hned je jasné, co bude následovat. V různých článcích, které popisují situaci okolo nedostavěné dálnice, důležité dopravní spojky mezi Německem a Českou republikou, již bylo řečeno snad vše podstatné. Problémy obyvatelů obcí Lovosice, Ústí nad Labem a dalších, které jsou dotčeny objízdnými trasami, na které je sváděna veškerá kamionová doprava z dálnice, jsou rovněž všeobecně známy.
Nyní se k nim však přidávají i menší obce, které díky nově zavedeným poplatkům rovněž zakusí nepříjemný dopad průjezdu kamionové dopravy. Obyvatelé těchto obcí prokazatelně trpí nadměrným hlukem, znečištěným prostředím a zdemolovanými silnicemi. Jednou z těchto malých obcí jsou i Zubrnice patřící do již zmiňovaného mirkoregionu Velkobřezensko.
Kamionová doprava na silnice III. a dokonce IV. tříd v žádném případě nepatří. Nezbývá, než doufat v brzké schválení i posledních stavebních povolení, která chybí k dostavbě posledního 16ti kilometrového úseku dálnice D8 mezi obcemi Lovosice – Řehlovice.