logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL Jobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Automatický vertikální zakladač výrazně šetří skladovací plochu Společnost Spandex ve své hale v...
  • Investoři čekají na vhodný čas pro realitní transakce Vysoká obsazenost, progresivní růst...
  • Spolupráce firem CHEP, Pragolaktos a Penny umožňuje udržitelnou přepravu mléka do prodejen V...
  • Jungheinrich převzal od Panattoni dokončenou budovu výrobního závodu u Chomutova Developerská...

Soudní spory okolo D8 nekončí

20. ledna 2010
Doprava 0
689

S dostavbou dálnice D8 má dlouhodobě problém několik občanských sdružení. Některá z nich opakovaně podávají podněty k soudním řízením, žalují Ministerstvo dopravy ČR a Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) a tím způsobují průtahy na celé stavbě. V této oblasti je aktivní především ekologické sdružení Děti Země, jehož žalobám čelí ŘSD jakožto stavebník téměř neustále. V prosinci 2009 zasedal Městský soud v Praze, aby rozhodnul další z mnoha dílčích sporů okolo dostavby dálnice D8. Tentokrát šlo o napadení stavebního povolení úseku 48,3 – 53,2 km. Návrh ekologického hnutí se opíral o tvrzení o hrozící nenahraditelné újmě spočívající v devastaci přírody a krajiny CHKO České Středohoří. Tvrzení ekologů však soud shledal jako nepodložená a jejich návrhu nevyhověl. Investoři a stavebník dálnice D8, Ředitelství silnic a dálnic ČR, tak mohou pokračovat ve stavebních pracích. „Obdobná situace byla na stejné části stavby D8 Lovosice – Řehlovice, ale v úseku 61,1 – 62,3 km, části hlavní dálniční trasy, a v úseku 49,550 – 49,870 – mostu Vchynice a části hlavní dálniční trasy, kde soud v obou případech rozhodnul rovněž v náš prospěch,“ říká Alfred Brunclík, generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR.
Vzhledem k velkému počtu žalob u správních soudů (v současné době ŘSD eviduje 15 žalob), dle přesvědčení Ředitelství silnic a dálnic ČR neoprávněných, nelze vyloučit podezření, že mnohé ekologické organizace se snaží z různých důvodů stavbu dálnice D8 co nejvíce protáhnout tak, aby investoři a stavebníci nemohli práci na dostavbě dokončit včas. Příkladem, který podporuje pochybnosti o skutečné motivaci ekologických aktivistů je kauza předsedy Společnosti ochránců životního prostředí Litoměřice, který dle informací Policie ČR od listopadu 2009 čelí obvinění z trestného činu vydírání a musel být umístěn do vazby. Obviněný se na veřejnosti hlásil k hájení zájmů ochrany přírody, krajiny a životního prostředí a v souvislosti s tím soudně napadal stavby investorů, po kterých poté dle zjištění Policie ČR údajně požadoval finanční prostředky za slib stažení podaných odvolání k jednotlivým soudním řízením. Kromě mnoha menších staveb soukromých investorů a privátních osob se Společnost ochránců životního prostředí Litoměřice zapojovala i do schvalovacích řízení největších staveb v kraji. „Ředitelství silnic a dálnic ČR má s panem předsedou Společnosti ochránců životního prostředí Litoměřice také co do činění. Setkáváme se s ním například v případě dvou žalob podaných v souvislosti se stavbou dálnice D8,“ řekl Jan Kroupa, vedoucí manažer projektového týmu D8. V současné době investor vyhodnocuje všechny vlivy, které popsala mimořádná kontrola včetně výše uvedeného a avizuje nepříznivý vývoj v původních harmonogramech výstavby posledního úseku dálnice D8. Přesné dopady na termín zprovoznění stavby ŘSD vyhodnotí po získání stěžejních stavebních povolení.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Praha na vyžádáníPodívat se ➜Ostředek na vyžádáníPodívat se ➜Nošovice na vyžádáníPodívat se ➜Nýřany 4,90 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Zdiby 8 EUR za m2/měsícPodívat se ➜Ostrava na vyžádáníPodívat se ➜Chrášťany na vyžádáníPodívat se ➜Dašice na vyžádáníPodívat se ➜Ústí nad Labem na vyžádáníPodívat se ➜České Budějovice na vyžádáníPodívat se ➜Otrokovice na vyžádáníPodívat se ➜Praha na vyžádáníPodívat se ➜Bystročice na vyžádáníPodívat se ➜Brno na vyžádáníPodívat se ➜

SL Jobs

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned!

Třídění balíčků v Zásilkovně, výplata ihned! Tak se do toho dáme. Budeš dostávat 130-180 kaček za hodinu práce. Vyplácíme je 2-4 dny po odpracované směně, hnedka a na účet. Jestli hledáš práci, kde si posedíš, tohle není nic pro tebe – u nás tě čeká směna plná pohybu, takže si budeš moct předem odškrtnout své […]

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Logistika v praxi 2023

Logistika v praxi 2023 BITO skladovací technika vždy přináší svým zákazníkům komplexní logistická řešení na míru. Díky našim bohatým zkušenostem dokážeme najít správnou aplikaci pro každé průmyslové odvětví. Našim zákazníkům dodáváme kromě skladového vybavení také část našeho já, know-how našich zaměstnanců, sdílení referencí našich zákazníků, zkrátka něco, co si můžete ověřit v praxi. Pomocí série konferencí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Bývalý areál Zetoru v Brně dále ožívá. Mění se v udržitelný průmyslově-obchodní městský park

Bývalý areál Zetoru v Brně dále ožívá. Mění se v udržitelný průmyslově-obchodní městský park Bývalý brněnský areál Zetoru je znamenitým příkladem toho, proč je důležité revitalizovat staré průmyslové areály – a jak to dělat dobře. Na příběh slavného území navazuje developer CTP, který navrací lokalitě její využitelnost v podobě udržitelného městského průmyslově-obchodního parku. V novém CTParku Brno Líšeň najdou […]

Průmyslové nemovitosti v Česku lákají novou výrobu s přidanou hodnotou

Průmyslové nemovitosti v Česku lákají novou výrobu s přidanou hodnotou Mezinárodní poptávku táhnou zelené technologie související s úsporou energií Doby, kdy Česká republika byla orientovaná na skladiště a montovny, se začínají pomalu, ale jistě měnit. Jen v poslední době se staví celá řada závodů, které souvisí s proměnou energetiky a dopravy. Automobilový průmysl se začíná posouvat směrem […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
David Čapek
e-mail: david.capek@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required