Vypadá to, že e-commerce se řídí nezadržitelně vpřed. Navzdory pozvolnému návratu lidí do obchodů, supermarketů a nákupních galerií pandemie urychlila transformaci směrem k digitálnímu nakupování. E-commerce v maloobchodu nyní generuje přibližně 200 miliard tržeb. Je ale třeba zdůraznit, že tento objem odpovídá „pouze“ 16 % českého maloobchodu. Na tento fakt musela reagovat i logistika. Je to pro mnohé výzva i příležitost současně. Dochází k rozvoji automatizace.
Rychlý růst odvětví e-commerce zvýraznil také problém s nedostatkem volných skladových prostor v blízkosti velkých měst. Tyto lokality mají přitom pro e-shopy zásadní význam. Jak mohou uvedené výzvě zdárně čelit? A jaké požadavky či nároky jsou klíčové při hledání nového skladu nebo úpravě stávajícího?
Samotné online nakupování probíhá digitálně, ale navazující procesy – tedy vyřízení objednávky včetně expedice a doručení zboží – fungují dosud nezřídka spíše „analogově“. Nazrál v logistice e-shopů čas pro pokročilé systémové propojení jednotlivých složek? Zásadní roli v efektivním fungování skladu e-shopu hrají rychlost, přehlednost a dostupnost. Potřebujete vědět, v jakém množství a kde se zboží ve skladu nachází, a potřebujete, aby jej skladníci byli schopní okamžitě najít a co nejrychleji odeslat. K tomu je potřeba procesy ve skladu digitalizovat.
Nejen o těchto tématech se můžete dočíst v příloze E-commerce. Stáhnout v pdf si ji můžete ZDE.
Přílohu si můžete přečíst i na stránkách www.issuu.com, kam se dostanete po kliknutí na obrázek níže nebo ZDE.