Společnost DSV dokončila přepravu nadrozměrné zásilky filtračního zařízení z České republiky do australského přístavu Perth. Projekt zahrnoval celkem 17 kontejnerů a tři kusy zařízení o hmotnosti 47 tun, což dohromady činilo 150 tun.
Zásilka byla naložena ve dvou lokalitách – v Opavě a Ostravě. Největší kusy se kvůli svým rozměrům nevešly do kontejnerů a musely být podle technických výkresů fixovány samostatně přímo na loď. Původně plánovaná nakládka v Hamburku byla na žádost klienta přesunuta do Bremerhavenu z důvodu využití bezcelní zóny.
Logistický tým GPIS (General Project Industry Solutions) musel operativně reagovat na změnu harmonogramu, když lodní přepravce posunul termín vyplutí o týden dopředu.To vyžadovalo okamžité přeplánování nasazení techniky a pracovníků, včetně přesunu dvou stotunových jeřábů a tří zahraničních vozidel. Cílem bylo stihnout naložení před začátkem australské sezony povinné fumigace (plynné ošetření dřeva proti kněžici mramorované), která by jinak znamenala zvýšené náklady.
Tým GPIS, který měl přepravu na starost, původně působil ve společnosti Schenker a nyní se integruje do struktur DSV. S podobnými přepravami má řadu zkušeností. V roce 2016 například zajišťoval přepravu 120tunového generátoru do Austrálie letounem Antonov An-225 Mrija. Aktuální zásilka byla již druhou obdobnou operací v roce 2025 – během června a července byly postupně naloženy další tři zařízení o hmotnosti 47 tun a 17 kontejnerů typu High cube a Open top. Ty jsou již u příjemce v Austrálii.
„Během plánování a realizace přepravy je nutné rychle reagovat na vzniklé situace, například při zpoždění způsobeném změnou přístavu. U nadměrných zakázek jsou ceny služeb stanovené na míru a mají velmi krátkou platnost, což činí celý proces ještě složitější, říká Dalibor Bartoš z DSV Air & Sea.
Připravil: Filip Hubička
Foto: DSV




