Společnosti GLS a DPD propojují své sítě, chtějí snížit vizuální smog i zvýšit dostupnost boxů. Reagují zároveň na jejich sezonní přeplněnost.
Balíková společnost GLS Česká republika zpřístupní svou síť 1300 výdejních boxů dalším dopravcům – jako první dojde ke spolupráci s DPD. Klienti obou firem budou moci využívat boxy obou přepravců.
GLS během posledních dvou let zvýšila počet svých boxů více než čtyřnásobně – ze zhruba 250 na 1300. Do konce března 2026 plánuje dosáhnout cíle alespoň 2000 výdejních boxů. Zákazníci GLS tak nově získají přístup k necelým 5000 boxům (včetně Alzaboxů a nově i sítě DPD), a dále k tisícovce výdejních míst.
Sdílení místo další výstavby
Podle vedení GLS i DPD nemá smysl zahlcovat veřejný prostor velkým množstvím samostatných boxů. Sdílené řešení je podle obou firem efektivnější a šetrnější. „V některých lokalitách je pět i více boxů různých společností, to není udržitelné,“ uvádí Petr Pěcha, generální ředitel GLS ČR.
„Po zbytek roku nemusí být všechny boxy souvisle vytíženy. Sdílení může být jedním z řešení jak problém sezónní přeplněnosti, tak vizuálního smogu,“ doplňuje generální ředitel DPD Miloš Malaník.
C2C segment a digitalizace odesílání
GLS eviduje rostoucí zájem o zasílání balíků mezi jednotlivci. Nově je možné odesílat zásilky přes aplikaci bez nutnosti tisku štítku. Mladí uživatelé podle firmy využívají boxy mimo jiné k rychlému přeprodeji zboží, zejména oblečení.
Připravil: Filip Hubička
Ilustrační foto: Filip Hubička




