logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Společnost SKF Lubrication Systems CZ v Chodově buduje nový automatizovaný sklad dílů. Projekt...
  • Slavnostní předávání mezinárodních odborných certifikátů Evropské logistické asociace (ELA)...
  • Doba čárových kódů se po více jak půlstoletí chýlí ke konci. Díky vzestupu AI a poklesu cen...
  • Do týmu Stavebního a projektového poradenství společnosti Savills nastoupil na pozici lead...

DSV a Schenker rozšiřují flotilu elektrických vozů o čtyři nové eActrosy

14. října 2025
Doprava 0
280
DSV a Schenker rozšiřují flotilu elektrických vozů o čtyři nové eActrosy

Společnost Schenker, která je součástí skupiny DSV, na svém terminálu v Rudné u Prahy převzala od zástupců společnosti Daimler Truck Česká republika čtyři elektrická vozidla Mercedes eActros. Nové vozy doplní elektrickou flotilu logistické společnosti, která je využije jak pro pravidelné svozy, tak na přepravy mezi logistickými terminály pro konkrétní zákazníky.

Mercedes-Benz eActros používá lithium-železo-fosfátové baterie (LFP). Vozidlo je připraveno i na megawattový nabíjecí standard, díky kterému lze z 20 % na 80 % nabít za méně než hodinu. Při běžném nabíjení vysokovýkonnou nabíječkou o výkonu 300 kW trvá plné nabití přibližně dvě hodiny. Díky dojezdu až 500 kilometrů na jedno nabití dokáže eActros 600 pokrýt běžné denní dálkové trasy. „Nové eActrosy dokonale splňují naše požadavky na nosnost i dojezd a umožňují nám poskytovat našim zákazníkům přepravy s nižší uhlíkovou stopou – bez kompromisů v kvalitě nebo spolehlivosti,“ říká Petra Sůvová, head of direct operations v Schenkeru.

Další přepravce rozšiřuje flotilu nákladních elektroaut

Čtyři nováčci s logem Mercedesu převzal Schenker v různých variantách. „Jedná se o jeden tahač návěsů Mercedes-Benz eActros 600 LS/4×2. Další předané vozidlo je Mercedes-Benz eActros 600 L/6×2, třínápravový podvozek, který je osazen rámem pro přepravu výměnných nástaveb a je určen pro provoz v soupravě s přívěsem. Pro rozvážku na kratší vzdálenosti bude Schenker a DSV využívat dvě vozidla Mercedes-Benz eActros 300/4×2 se skříňovými nástavbami z produkce českého výrobce nástaveb, firmy Montex. Nástavby jsou osazeny hydraulickými zvedacími plošinami,“ vysvětluje Martin Šudřich, vedoucí prodeje ve společnosti Daimler Truck Česká republika.

 Tichý provoz a nulové emise při jízdě jsou ideální pro městské prostředí, kde najde využití zmiňovaný model eActros 300 s dojezdem okolo 300 km. Baterie mají od výrobce deklarovanou životnost minimálně 1,2 milionu kilometrů a předpokládá se, že po dobu životnosti vozidla je nebude potřeba měnit.

Využití na pevmně daných trasách

Společnost Hopi nasadila do ostrého provozu svůj druhý e-truck

Strategické terminály Schenker jsou vybaveny několika nabíjecími AC/DC Wallboxy, ale i velkokapacitními nabíječkami pro elektrokamiony (v Praze 200 kW, v Brně 400 kW). Přestože obecně se infrastruktura pro elektromobilitu rozšiřuje je nutné trasy těchto vozidel pečlivě plánovat, právě s ohledem na jejich dojezd. Proto se elektrická vozidla s bateriovým pohonem obvykle nasazují na pevně dané, předvídatelné trasy, typicky na opakované přepravy mezi dvěma nebo více body. „Máme k dispozici výpočetní nástroj ,e-Truck Ready‘, který umí na konkrétní zadání spočítat, zda je elektrické vozidlo na danou přepravu a trasu vhodné,“ říká David Chleboun, head of product management and marketing.

V letošním roce v Česku eActrosy řady 600 najely v testovacím provozu u různých zákazníků přes 58 tisíc kilometrů. „Jeden ze zákazníků využíval vůz jako roadtrain na trase Praha – Prostějov – Praha a za srpen s ním najel 18 188 kilometrů. Efektivitu provozu zvýšil díky tomu, že vůz nabíjel v průběhu nakládky a vykládky. Průměrná spotřeba se přitom dostala na hodnotu 91,4 kWh/100 km, což je hodnota, která odpovídá energetickému obsahu méně než 10 litrů nafty,“ doplňuje David Chleboun. Na uvedené trase využívá eActros 600 společnost Hopi.

Logistický provider Dachser provozuje elektrické mercedesy na lince mezi Německem (Hof) a Kladnem. ESA logistika využívá e-Actros  600  na vnitrostátní rozvoz zboží  po Slovensku ze svého  skladu v Senci.

Poskytovatelé přepravních služeb využívají elektrické tahače také dalších značek, jako jsou např. Volvo, Renault, Scania, DAF, MAN nebo Iveco.


Připravil: Filip Hubička
Foto: DSV

Související články:

Další přepravce rozšiřuje flotilu nákladních elektroaut Společnost Hopi nasadila do ostrého provozu svůj druhý e-truck Dachser rozšiřuje v Německu flotilu svých elektrotahačů o 15 mercedesů C.S.Cargo nasazuje dálkový e-tahač s dojezdem 500 km

Doporučujeme

Komerční sdělení

Investujte zbývající budget do bezpečnosti a získejte moderní technologie, které šetří čas, peníze i starosti

Blíží se konec roku a s ním i období, kdy mnoho firem přemýšlí, jak efektivně využít zbývající prostředky z rozpočtu. Namísto uspěchaných nákupů nebo symbolických investic do „něčeho navíc“ se nabízí možnost, která má dlouhodobý dopad – modernizace bezpečnostních technologií. V době, kdy hraje klíčovou roli spolehlivost, digitalizace a prediktivní údržba, se právě bezpečnostní systémy […]

Fiege je připraveno na EUDR: sériová čísla pneumatik pod kontrolou

Nová evropská legislativa EUDR (EU Deforestation Regulation) přináší výrobcům a distributorům pneumatik zásadní změny. Jednou z klíčových výzev je nutnost sledování původu a pohybu každé jednotlivé pneumatiky – včetně evidence sériových čísel napříč celým dodavatelským řetězcem. Společnost Fiege je na tuto změnu plně připravena. Díky našemu modernímu WMS řešení (Warehouse Management System) zajišťujeme kompletní trasování […]

Potřebujete skladovat? PST CLC Mitsui-Soko má pro vás místo

Společnost PST CLC Mitsui-Soko, člen mezinárodní japonské skupiny Mitsui-Soko Group, nabízí aktuálně volné skladové kapacity ve svých moderních logistických centrech v Úžicích u Prahy, Pohořelicích u Brna, Brně – Tuřanech a Mošnově u Ostravy. Firma kromě skladování nabízí i komplexní celní služby a přepravy. Pokud hledáte spolehlivého partnera pro outsourcing skladování, komplexní logistické služby, přepravy […]

Případová studie FM Logistic a značky Lindt: personalizace v logistice e-commerce

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required