logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Společnost SKF Lubrication Systems CZ v Chodově buduje nový automatizovaný sklad dílů. Projekt...
  • Slavnostní předávání mezinárodních odborných certifikátů Evropské logistické asociace (ELA)...
  • Doba čárových kódů se po více jak půlstoletí chýlí ke konci. Díky vzestupu AI a poklesu cen...
  • Do týmu Stavebního a projektového poradenství společnosti Savills nastoupil na pozici lead...

Ivo Kocum: Jak správně postupovat při převzetí nové manipulační techniky?

4. srpna 2025
Názory a analýzy 0
673
Ivo Kocum: Jak správně postupovat při převzetí nové manipulační techniky?

Předání nového vozíku zákazníkovi je důležitým momentem pro dodavatele, ale především pro samotného uživatele. Obě strany chtějí, aby předávka proběhla hladce a s maximálním přínosem pro provoz. Základní rady a praktický přehled toho, co lze při předání očekávat a jak se na něj připravit, přináší Ivo Kocum, produktový manažer Still ČR.  

Kontrola dodávky a dokumentace

Předání nového vozíku zákazníkovi včetně seznámení s jeho výbavou a kompletním zaškolením obsluhy provádí obvykle odborný manažer prodeje.  Při samotném předání také spolu s vámi pečlivě prochází servisní podmínky a zodpoví všechny vaše dotazy. K předání vozíku proto doporučujeme sezvat co nejvíce kolegů, kteří budou s vozíkem pracovat – na místě tak získají cennou možnost seznámit se s funkcemi přímo v praxi.

SERIÁL: Jak vybrat čelní vozík, 1. díl

Samotné předání začíná kontrolou vozíku, kdy společně se zákazníkem zkontrolujeme, zda je dodávka kompletní. Ukážeme, kde najít výrobní štítky a porovnáme je s dokumentací.

Seznámení s baterií a nabíjením

Následně přecházíme k baterii – vysvětlíme rozdíly mezi olověnou a li-ion variantou, včetně specifik správného nabíjení. U olověných baterií je totiž důležité je nabíjet až při poklesu kapacity na přibližně 20–25 % a nezapomínat na pravidelnou kontrolu hladiny elektrolytu, zatímco li-ion baterie je možné dobíjet kdykoliv, a to i několikrát denně, což dokonce doporučujeme. Zákazníci by ale i u těchto baterií měli dbát na to, aby jejich kapacita neklesala pod 25 %.

Zaškolení ovládání a bezpečnosti

SERIÁL: Jak vybrat čelní vozík 2

Další část předávky probíhá v kabině a na místě řidiče. Předvedeme, jak správně nastavit ergonomickou pozici, vysvětlíme všechny ovládací prvky a podrobně projdeme všechny funkce displeje. Součástí je také předvedení ovládání hydrauliky. Bezpečnost je pro nás prioritou, a pokud je vozík vybaven volitelnými bezpečnostními prvky, věnujeme pozornost i předvedení všech těchto funkcí, jejich ovládání i správnému používání v běžném provozu.

Předání servisních informací

Nedílnou součástí předání je také vysvětlení podmínek servisu. Projdeme s vámi, co vše vaše servisní smlouva obsahuje, kdo je za co zodpovědný a jakým způsobem lze servis kontaktovat v případě potřeby. Cílem je, aby každý zákazník měl jistotu, že se na nás může kdykoliv obrátit s důvěrou v rychlé a profesionální řešení.

Doporučení k údržbě

Ještě předtím, než si zákazník vozík sám vyzkouší, se věnujeme několika praktickým doporučením, jak se o stroj starat. Základem je pravidelná kontrola provozních kapalin a udržování vozíku čistého – to může výrazně pomoci předcházet případným technickým problémům. V případě, že využíváte pokročilé řešení pro správu flotily, ukážeme také, jak ho efektivně používat.

Zkouška v provozu

Na závěr proběhne praktická část, kdy nejprve vozík odzkouší odborný manažer prodeje, aby předvedl jeho vlastnosti v provozu. Poté si zákazník vyzkouší zkušební jízdu, pokud je třeba i s naší asistencí. Celý proces uzavírá už jen podpis předávacího protokolu. Od té chvíle je vozík oficiálně v rukou zákazníka a připravený na každodenní provoz.


Zpracoval: Filip Hubička
Ilustrační foto: Still ČR

Související články:

SERIÁL: Jak vybrat čelní vozík, 1. díl SERIÁL: Jak vybrat čelní vozík 2 SERIÁL: Jak vybrat čelní vozík 3 SERIÁL: Jak vybrat čelní vozík 4

Doporučujeme

Komerční sdělení

Fiege je připraveno na EUDR: sériová čísla pneumatik pod kontrolou

Nová evropská legislativa EUDR (EU Deforestation Regulation) přináší výrobcům a distributorům pneumatik zásadní změny. Jednou z klíčových výzev je nutnost sledování původu a pohybu každé jednotlivé pneumatiky – včetně evidence sériových čísel napříč celým dodavatelským řetězcem. Společnost Fiege je na tuto změnu plně připravena. Díky našemu modernímu WMS řešení (Warehouse Management System) zajišťujeme kompletní trasování […]

Investujte zbývající budget do bezpečnosti a získejte moderní technologie, které šetří čas, peníze i starosti

Blíží se konec roku a s ním i období, kdy mnoho firem přemýšlí, jak efektivně využít zbývající prostředky z rozpočtu. Namísto uspěchaných nákupů nebo symbolických investic do „něčeho navíc“ se nabízí možnost, která má dlouhodobý dopad – modernizace bezpečnostních technologií. V době, kdy hraje klíčovou roli spolehlivost, digitalizace a prediktivní údržba, se právě bezpečnostní systémy […]

Potřebujete skladovat? PST CLC Mitsui-Soko má pro vás místo

Společnost PST CLC Mitsui-Soko, člen mezinárodní japonské skupiny Mitsui-Soko Group, nabízí aktuálně volné skladové kapacity ve svých moderních logistických centrech v Úžicích u Prahy, Pohořelicích u Brna, Brně – Tuřanech a Mošnově u Ostravy. Firma kromě skladování nabízí i komplexní celní služby a přepravy. Pokud hledáte spolehlivého partnera pro outsourcing skladování, komplexní logistické služby, přepravy […]

Případová studie FM Logistic a značky Lindt: personalizace v logistice e-commerce

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required