Společnost DSV oznámila, že má za sebou pět měsíců zkušeností s využíváním paliva HVO na nočních hlavních distribučních linkách v Česku.
„Díky velké části zákazníků DSV, kteří nepatrnou částkou takzvaného environmentálního příplatku nám pomáhají společně se podílet na šetrnějším způsobu přepravy, jsme za pět měsíců uspořili 190 tun oxidu uhličitého,“ říká Petr Chocholatý, ředitel provozu DSV Road Česká republika.
Stejnou dobu firma hledala řešení pro rozšíření použití paliva HVO i pro další dálkové linky DSV v ČR. „Pokud nám to dovolí pomalu se zlepšující situace v oblasti přeprav, tak pro druhou polovinu roku 2025 jsme odhodlaní pokrýt až 80 procent tuzemských linek DSV tímto palivem,“ uvádí Petr Chocholatý. Měsíční úspora by pak byla 66,6 tun oxidu uhličitého.
Aktuálně se firma připravuje také na zavedení čistě elektrického tahače Volvo pro provoz v dedikovaném nastavení pro jedno z klientů.
HVO se podle Petra Chocholatého osvědčilo jako alternativa tam, kde zatím není dostatečná infrastruktura pro elektro vozy. Česká síť čerpacích stanic s HVO se navíc rozrůstá rychleji než síť elektro stanic pro nákladní dopravu.
Připravil: Stanislav D. Břeň
Foto: DSV



