
Společnost PST CLC Mitsui-Soko obměnila flotilu manipulační techniky v závodě výrobce cigaret Philip Morris ČR v Kutné Hoře, kde už 17 let zajišťuje intralogistické služby. Výběrovým řízení prošly vozíky značek Jungheinrich a Toyota MH. Provoz spalovací techniky, konkrétně strojů jezdících na plyn, manažeři ukončili. Tyto stroje nahradily vozíky s li-ionovou baterií.
Výměnu flotily čítající desítky kusů manipulační techniky dokončili specialisté PST CLC Mitsui Soko na konci dubna. V uplynulých třech letech se jim přitom podařilo počet vozíků zoptimalizovat o 13 kusů, i díky implementaci digitálního dvojčete a fleet management systému – tyto inovace výrazně šetří provozní náklady.
Laserové zaměřování u retraků
„Zvažovali jsme, jestli novou manipulační techniku koupíme nebo opět pronajmeme. Bylo rozhodnuto o formě dlouhodobého pronájmu,“ konstatuje Pavel Nodžák, logistics general manager společnosti PST CLC Mitsui-Soko.
Při výběru nové techniky se firma zajímala o nové technologie. „Využili jsme například laserové zaměřování u retraků, které v jednotlivých regálových partech slouží k určení polohy vidlic, což nejenže mírně zrychluje manipulace, ale hlavně je dělá bezpečnějšími. Laserovým zaměřením je totiž eliminováno riziko nárazu do regálové konstrukce nebo do zboží,“ podotýká Igor Staš, operations manager společnosti PST CLC Mitsui-Soko.
Speciální typ kleští pro manipulaci obalů s tabákem
Ve společnosti Philip Morris ČR v Kutné Hoře byl ukončen provoz spalovací techniky, konkrétně techniky jezdící na plyn. Tyto vozíky byly nahrazeny vozíky s li-ionovou baterií. „Díky tomuto přechodu jsme ve společnosti Philip Morris ČR eliminovali další náklady. Nebylo potřeba budovat velkou nabíjárnu, pro nabíjení vozíků s li-ionovou baterií stačí nabíjecí místo,“ sděluje Igor Staš.
Pro manipulace beden s tabákem je využíván speciální typ kleští, což je přídavné zařízení, díky kterému se předchází případnému poškození kartonových obalů.
Připravil: Filip Hubička
Na úvodní snímku je Igor Staš. Foto: PST-CLC Mitsui Soko