
Operátor intermodální a kombinované přepravy Metrans posiluje technické vybavení svého terminálu v Dunajské Stredě. Jak Systémům Logistiky potvrdil Petr Kiss, generální ředitel společnosti, aktuálně zde investovali do dvou nových stohovačů Ferrari F500 RS5 PB. Nyní zde tedy operuje celkem 20 stohovačů, čtyři portálové jeřáby (RMG) a tři těžkotonážní vysokozdvižné vozíky o nosnosti 16 tun. Loni Metrans rozšířil plochu zdejšího areálu přibližně o pět hektarů.
„Tato investice posiluje naši roli v posunu směrem k intermodální železniční dopravě a připravuje nás na rostoucí trend manipulace s návěsy po železnici – klíčový prvek udržitelné logistiky po celé Evropě,“ uvedla společnost ve svém sdělení. Nové stohovače umožňují všestrannost manipulaci nejen se standardními přepravními kontejnery, ale i výměnnými korpusy a návěsy. To umožňují tzv. interdomodální spreadery (rozmetadla).
„Pripravujeme sa na vozenie dalsich typov intermodalnych prepravnych jednotiek, napr. o vymenne nadstavby. Do budúcna takisto o manipulovatelné a nemanipulovatelné návesy a podobne,“ sdělil Systémů Logistiky Peter Kiss. Přesný a bezpečný provoz stohovačů podporují ramena vybavená senzory. Stroje Ferrari umožňují zdvih 45tunového nákladu až do výše 16,2 metru.
Společnost Metrans již loni na jaře oznámila, že rozšířila terminál v Dunajské Stredě o přibližně pět hektarů. Reagovala tak na rostoucí poptávku zákazníků po skladovacích a přepravních řešeních v tomto regionu. Díky rozšíření tam nyní Metrans disponuje terminálovou plochou o rozloze 326 000 m², což odpovídá zhruba 45 fotbalovým hřištím. Rozšířená plocha o rozloze 50 000 m² slouží především k opravám a skladování kontejnerů. Na této ploše bylo také vybudováno nové zařízení na mytí kontejnerů.
Metrans spojuje přístav Hamburk se střední, východní a jihovýchodní Evropou více než 650 kontejnerových vlaků týdně. Jako nejvýznamnější dceřiná společnost Hamburku HHLA nyní provozuje 20 terminálů ve 13 zemích, se 150 lokomotivami a 4000 železničními vozy.
Připravil: Filip Hubička
Foto: Metrans