
Logistická a potravinářská společnost Hopi převzala plně elektrický tahač návěsů Mercedes-Benz eActros 600. Vozidlo bude využívat převážně v pravidelné přepravě zboží mezi vlastními logistickými centry v Jažlovicích u Prahy a v Prostějově. Již před rokem Hopi uvedla do každodenního provozu elektrický tahač Mercedes-Benz eActros 300.
Logistická a potravinářská společnost Hopi převzala plně elektrický tahač návěsů Mercedes-Benz eActros 600. Vozidlo bude nasazeno na stálé trase mezi areály společnosti Hopi v Prostějově a v Jažlovicích u Prahy.
Areál v Prostějově je vybaven nejmodernější fotovoltaickou technologií, zahrnující jak solární elektrárnu na střeše, tak i bateriové úložiště a výkonnou nabíjecí infrastrukturu, což umožní vozidlo provozovat skutečně bez emisí. To je hlavním přínosem nového řešení přepravy elektrickým vozidlem.
Společnost Hopi nasazením eActrosu 600 na pravidelnou přepravu mezi Čechami a Moravou plní svůj záměr, který prezentovala již před rokem, kdy uvedla do každodenního provozu první elektrický tahač Mercedes-Benz eActros 300. Ten je nasazen v běžném každodenním rozvozu na stálé trase z areálu společnosti Hopi v Prostějově, jak prezentovali na loňském kongresu Eastlog zástupci společností Hopi, Nestlé, Mondelēz a Daimler Truck Česká republika. Reálný provoz tohoto kamionu na 250 km dlouhé trase znamená přepravy mezi DC Hopi Prostějov (distribuuje výrobky Mondelēzu), výrobou značky Zora spadající pod Nestlé a prodejnami řetězců Albert a Kaufland.
Mercedes-Benz eActros 600 přinese výraznější zefektivnění bezemisní přepravy díky nejmodernější technice pohonu z akumulátorů a umožní pružnější plánování a vyšší přepravní výkony díky delšímu dojezdu. Vozidlo bude dokonce provozováno v dlouhé soupravě s návěsem a přívěsem o celkové hmotnosti až 44 t. Souprava pojme až 51 europalet s nákladem. Cílem společnosti Hopi je udržitelná doprava a snižování uhlíkové stopy. Díky nabíjení čisté energie z vlastní produkce a objemu přepravovaného nákladu jde o významný přínos.
V současném režimu provozu zvládne elektrická souprava absolvovat dvě otočky denně mezi Jažlovicemi a Prostějovem, což v součtu představuje převoz až 204 palet s nulovými lokálními emisemi. Oproti konvenčním dieselovým soupravám se tak podaří uspořit přibližně jednu tunu CO₂ denně.
Na úvodním snímku zleva před tahačem Mercedes-Benz eActros 600 Jan Hyťha, ředitel dopravy Hopi Logistics; Josef Mařík, ředitel společnosti Daimler Truck ČR; David Piškanin, chairman of the board v Hopi; František Piškanin, zakladatel Hopi Logistics; Martin Piškanin, předseda dozorčí rady v Hopi; Petr Novák, member of the management Board v Hopi Holding.