
Konkurence mezi poskytovateli logistických služeb se promítá do pokroku, které nabízejí klientům v segmentu doručování zásilek. Na poslední míli začíná být pro zákazníky dostupné sledování online pohybu zásilky v reálném čase. To, kde se aktuálně nachází „jejich“ kurýr, nyní v aplikaci nově vidí například zákazníci GLS.
„Poloha kurýra je vidět v rámci super poslední míle – to znamená od momentu, kdy si kurýr ráno naskenuje všechny zásilky do auta. V ten moment odchází příjemci informace s časovým oknem, kde mu bude zásilka doručována, a k tomu jako upřesňující info může v aplikaci vidět, jak daleko kurýr je a za jak dlouho bude na místě doručení. Službu budeme v letošním roce ještě dále vylepšovat a rozšiřovat,“ popisuje pro portál Systémů logistiky Petr Pěcha, ředitel GLS v České republice.
Tato inovace ovšem není svého druhu jediná, která se na českém trhu objevila. Tématu stále rychlejšího a přesnějšího doručování se budeme věnovat v rámci přílohy Omnichannel logistika v připravovaném vydání tištěných Systémů Logistiky SL 217, které vyjdou ve čtvrtém červnovém týdnu. V článku „Doručování: stále rychlejší a přesnější“ kromě jiného popisujeme například řešení společností DHL Express, DoDo nebo Go! Express & Logistics, pohled odborníků z katedry logistiky Fakulty podnikohospodářské VŠE aj.
Připravil: Filip Hubička
Foto: GLS