logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Automatizovaná, spolehlivá a efektivní přeprava materiálu v logistických či výrobních provozech...
  • Role provozního ředitele (chief operating officer) ve společnosti Mailstep se nově ujal David...
  • Geosan Development oznamuje povýšení Radoslava Rachače (49) do funkce ředitele a jednatele. Ve...
  • Ministerstvo životního prostředí vydalo souhlasné závazné stanovisko EIA na rozšíření D1 na...

Allegro má 21 milionů zákazníků, jeho tržby rostou nejen v Polsku a Česku

26. května 2025
Ekonomika 0
395
Allegro má 21 milionů zákazníků, jeho tržby rostou nejen v Polsku a Česku

Konsolidovaný hrubý objem prodaného zboží (GMV) skupiny Allegro vzrostl meziročně o 8 % a růst upraveného zisku EBITDA se v prvním čtvrtletí roku 2025 zlepšil na 6,1 % meziročně. Za těmito výsledky stojí vyšší útraty aktivních zákazníků především v Polsku a robustní růst GMV na mezinárodních tržištích. Allegro to uvedlo v aktuální tiskové zprávě. GMW je součtem hodnot prodaného zboží všech společností, které jsou součástí konsolidačního celku (z něhož nebyly odečteny náklady na zboží, jež bylo prodáno). 

Počet aktivních zákazníků v rámci celé působnosti Allegra podle téhož zdroje v prvním čtvrtletí vzrostl o 5,4 % a dosáhl 21 milionů, přičemž jejich průměrná útrata meziročně vzrostla o 3,7 %.

Více než 15 milionů zákazníků v Polsku

Experti očekávají, že e-commerce trh loni celkově vzrostl. Zatím to potvrzují dílčí data

GMV z polských operací překonal růst maloobchodních tržeb v zemi 3,6krát, když v prvním čtvrtletí meziročně vzrostl o 8,9 % na 14,8 miliardy polských zlotých (cca 86,4 miliardy korun). Tržby v Polsku vzrostly meziročně o 15,0 % a dosáhly 2,4 miliardy zlotých, přičemž vysoce maržové příjmy z reklamy vzrostly meziročně o 29,4 % a míra zisku (tzv. take rate) se zvýšila o 0,4 procentního bodu na 12,58 %.

Upravený zisk EBITDA z polských operací vzrostl meziročně o 4,8 % na 859,4 milionu zlotých. Marže dosáhla 5,82 % GMV, což představuje mezikvartální nárůst o 0,21 procentního bodu, protože nové poplatky za spolufinancování vstoupily v platnost až v březnu.

Obrat české e-commerce meziročně vzrostl, počet e-shopů mírně klesl

Základna aktivních zákazníků v Polsku v prvním čtvrtletí přesáhla 15,1 milionu. Průměrné GMV na aktivního zákazníka zrychlilo růst na 8,1 % meziročně na 4097 zlotých za posledních 12 měsíců.

Sezónní investice do pracovního kapitálu snížily čisté zadlužení společnosti Allegro na 0,84násobek oproti 1,38násobku před rokem, což se blíží novému cíli politiky ve výši 1,0násobku upraveného zisku EBITDA. Peněžní zůstatky činily 3,8 miliardy PLN, což více než dostatečně pokrývá navrhovaný zpětný odkup akcií ve výši 1,4 miliardy zlotých.

Služba Allegro Pay poskytla v prvním čtvrtletí úvěry v objemu 2,8 miliardy zlotých, což představuje téměř 20% meziroční nárůst a zvýšilo podíl GMV, které financuje, na téměř 17 %.

Služba Allegro Delivery pomohla zvýšit podíl doručení spravovaných společností Allegro na 29 %, což je o 5 procentních bodů více než v předchozím čtvrtletí. Nová služba nyní nabízí více než 17 000 výdejních míst APM po celém Polsku, včetně více než 5000 schránek Allegro One Box a sítí Orlen Paczka a DHL.

Daří se i v Česku, na Slovensku a v Maďarsku

Tržiště společnosti Allegro v Česku, na Slovensku a v Maďarsku zaznamenala v prvním čtvrtletí meziroční skokový nárůst GMV i tržeb o zhruba 80 %, což odráží spuštení platforem Allegro.sk a Allegro.hu v roce 2024 a rostoucí frekvenci nákupů. Počet aktivních zákazníků v těchto třech zemích se zvýšil na 3,7 milionu, což je o 0,3 milionu více než v předchozím čtvrtletí. Počet místních prodejců prodávajících na nových tržištích Allegro meziročně vzrostl o 56 %, přičemž jejich GMV současně vzrostlo o 57 %.

Na konci třetího čtvrtletí bylo v Česku a na Slovensku téměř 900 000 uživatelů služby Allegro Smart!. Smart! rozšiřuje svou působnost v celém regionu a pomáhá snižovat náklady spotřebitelů v Polsku, Česku, na Slovensku, ve Slovinsku a v Maďarsku.

Tři nové platformy rozšířily oslovitelný trh společnosti Allegro o téměř 26 milionů lidí. Budoucí spuštění ve Slovinsku a Chorvatsku přidá dalších přibližně 6 milionů.

„Na Allegru nakupuje 21 milionů aktivních zákazníků, z nichž šest milionů sídlí mimo Polsko,“ říká Marcin Kuśmierz, nastupující generální ředitel společnosti Allegro a dodává: „V prioritách do budoucna mám jasno: chci zvýšit provozní efektivitu, vyvíjet nové produkty a udělat z Allegra preferovanou destinaci pro nakupující i prodejce v celém regionu.“

Loni v létě mohli čeští zákazníci sledovat rebranding logistické společnosti Wedo by Allegro na „One by Allegro“, čímž došlo k postupnému sjednocování logistických služeb spadajících pod Allegro Group napříč všemi trhy, na nichž skupina působí (psali jsme ZDE). V rámci rebrandingu tak budou postupně nahrazeny nejen uniformy kurýrů, ale také označení výdejních míst či logistických dep.

Letos na jaře Allegro prohloubilo svou spolupráci s přepravní společností DPD v České republice. Výdejní boxy One Box by Allegro se staly součástí sítě DPD Pickup, čímž se pokrytí DPD v Česku rozšířilo o více než 700 výdejních boxů, jak jsme psali ZDE. Síť samoobslužných boxů společnosti DPD naroste v ČR na více než 8500 míst. Výdejní One Boxy tak mohou přijímat nejen zásilky z e-shopů spadajících do sítě One by Allegro – tedy e-shopů působících na platformě allegro.cz i mimo ni, ale také z e-shopů využívajících služeb DPD.


Připravil: Filip Hubička
Ilustrační foto: Allegro

Související články:

Experti očekávají, že e-commerce trh loni celkově vzrostl. Zatím to potvrzují dílčí data Obrat české e-commerce meziročně vzrostl, počet e-shopů mírně klesl Češi začínají upřednostňovat doručení zásilek na výdejní místa Výdejní boxy Allegra se stávají součástí doručovací sítě DPD

Doporučujeme

Komerční sdělení

Pod taktovkou společnosti Gridarch roste v Mošnově logistické centrum BMW Group

V rámci III. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku (OAMP) vyrůstá v Mošnově logistické centrum automobilky BMW Group o celkové ploše více než 123 000 metrů čtverečních. Jeho pilotní provoz by měl být zahájen v polovině roku 2026. BMW Group bude z Mošnova své výrobní komponenty do zámoří – především do Asie a do Ameriky. „Díky […]

7R nabízí v klíčových lokalitách České republiky novou generaci logistických prostor

7R, přední developer moderních skladových a průmyslových nemovitostí v Polsku a v České republice, posiluje své působení na českém realitním trhu dvěma projekty: 7R Park Lavičky, u dálnice D1 jen 30 minut od Brna, a EQT Park Prague North, na kterém 7R spolupracuje se společností EQT Real Estate, globálním investorem do realit.   Oba parky, […]

Efektivní logistika a udržitelná budoucnost s CHEP

CHEP úzce spolupracuje se svými partnery na budování chytřejších a udržitelnějších dodavatelských řetězců. Partnerství s TAMDA Foods je ukázkou toho, jak může dobře nastavená spolupráce přinášet měřitelné výsledky v oblasti udržitelnosti. Díky využívání poolingového modelu CHEP, který je založený na sdílení a opakovaném použití kvalitních palet, se společnosti Tamda podařilo zefektivnit logistiku a zároveň snížit […]

Aimtec získal prestižní titul Czechia Best Managed Company 

Společnost Aimtec se stala držitelem ocenění pro nejlépe řízené firmy v Česku v rámci šestého ročníku Czechia Best Managed Companies, který každoročně pořádá společnost Deloitte. Program oceňuje české soukromě vlastněné firmy, které vynikají v oblasti řízení, strategie, inovací a firemní kultury. Odborná porota složená z podnikatelů, novinářů, zástupců akademické sféry či odborníků na rodinné firmy a právo […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required