
Začátkem května společnost DHL Supply Chan převzala elektrický tahač MAN eTGX a stala se tak prvním uživatelem v Česku, který tento typ využívá. K předání došlo ve výrobním závodě automobilky Škoda Auto v Mladé Boleslav, pro který DHL Supply Chain zajišťuje některé logistické a přepravní služby. Tento elektrický truck se vyznačuje schopností přepravovat návěsy s vnitřní výškou tři metry a dojezdem až 500 km na jedno nabití. Škoda Auto již v roce 2022 oznámila, že dva tahače Framo 180/280 s elektrickým pohonem nasadila na přepravy vykonapětových baterií mezi výrobními halami.
Výrobní závod Škoda Auto v Mladé Boleslavi se na začátku května stal místem, kde zástupci společnosti DHL a Škoda Auto převzali zcela první elektrický tahač eTGX Ultra Low Liner (tedy ve variantě lowdeck) vybavený šesti bateriemi o celkové využitelné kapacitě 480 kWh a motorem o výkonu 330 kW. Jak upozornil Jan Kohlmeier, generální ředitel společností MAN Truck & Bus Česká republika, tahače MAN eTGX ve variantě lowdeck jsou vyvinuty speciálně pro požadavky velkokapacitní dálkové dopravy. Má moduilární baterirový systém, na výběr jsou čtyři, pět nebo šest baterií s celkovou využitelnou kapacitou až 480 kWh.
„Zařazení elektrického tahače MAN eTGX do naší flotily je dalším krokem na cestě k nulovým emisím. Do udržitelných způsobů dopravy investujeme již od roku 2019. Ekologické varianty jsou součástí všech nabídek na transport, které v DHL Supply Chain připravujeme. Nabízíme různé možnosti, ať už se jedná o využití tahačů na alternativní paliva nebo elektrická nákladní auta,“ řekla Kateřina Rázlová, viceprezidentka transportu pro střední a východní Evropu v DHL Supply Chain.
Model MAN eTGX ve verzi Ultra Low Liner má výšku točnice 950 mm, krátký rozvorem 3,75 m a s maximální kapacitou baterií se je vhodný například logistiku v automobilovém průmyslu s velkoobjemovými návěsy.
Jak na dotaz Systémů Logistiky upřesnila Kateřina Boukalová, tisková mluvčí Škody Auto pro výrobu, HR a udržitelnost, e-truck je ve vlastnictví DHL Supply Chain. „DHL využívá e-truck ze svého konsolidačního místa v Nepřevázce u Mladé Boleslavi na rozvozy materiálu do závodů v Mladé Boleslavi a Kvasinách. Do závodu v Mladé Boleslavi pak využívá e-truck v kombinaci gigaliner,“ popsala Kateřina Boukalová.
Připravil: Filip Hubička
Na úvodním snímku zleva: Jan Kohlmeier, generální ředitel MAN Truck & Bus ČR & SR; Kateřina Rázlová, viceprezidentka transportu pro střední a východní Evropu DHL Supply Chain; Lubor Šrámek, vedoucí útvaru ŠKOTRANS ve Škoda Auto; Luboš Doleček, vedoucí Logistiky značky Škoda Auto; Pavel Kuch, ředitel elektromobility MAN Truck & Bus ČR & SR; Martin Šturm, eMobility Champion MAN Truck & Bus ČR