
Adam Hörzenberger byl k 1. dubnu 2025 jmenován ředitelem Balíkovny. Nahradil tak Martina Vránka, ředitele divize finančních a korporátních služeb České pošty, který byl vedením Balíkovny dočasně pověřen po odchodu Lukáše Rampase. Na dlouhodobém plánu České pošty o oddělení, resp. prodeji Balíkovny se nic nemění, vyplývá z tiskového sdělení společnosti.
Do své nové role Adam Hőrzenberger přináší více než 24 let zkušeností z oblastí technologií, logistiky a e-commerce. Během své kariéry propojoval obchodní cíle s inovacemi, rozvojem produktů a dlouhodobě udržitelným růstem. Na nové pozici se zaměří na další modernizaci Balíkovny a zlepšení uživatelské zkušenosti zákazníků.
„Chci zúročit své zkušenosti s propojením technologií a logistiky tak, abychom zákazníkům přinášeli rychlejší, dostupnější a spolehlivější služby, a zároveň zvýšili provozní efektivitu “ říká ke svému jmenování Adam Hörzenberger.
V předchozím působení ve skupině Packeta (Zásilkovna) stál Adam Hörzenberger u rozvoje logistických a doručovacích služeb, jejich škálování na evropské trhy a digitalizaci. Pod jeho vedením vznikla řada technologických a procesních inovací.
Jako ředitel Balíkovny se chce zaměřit na další modernizaci IT infrastruktury, rozvoj sítě výdejních míst a boxů a zkvalitňování uživatelského komfortu, zejména prostřednictvím snadné integrace do e-commerce a zavádění nových technologií, jakými jsou např. automatizované logistické systémy či digitální služby na bázi umělé inteligence. Zároveň plánuje klást ještě větší důraz na udržitelnost, a to jak v oblasti doručování (např. ekologická vozidla), tak ve firemní kultuře a vztahu k zaměstnancům.
„Na našem dlouhodobém plánu oddělení Balíkovny od Pošty se nic nemění. Adamův nástup tuto cestu jen potvrzuje,“ uvádí Miroslav Štěpán, generální ředitel České pošty. Dodává, že na začátku dubna vznikl odštěpný závod Balíkové služby. Odštěpné závody se přitom vyznačují hospodářskou a funkční samostaností. „Jedná o plánovaný mezikrok v celkovém osamostatnění komerčních balíkových služeb od České pošty,“ dodává Miroslav Štěpán.
Loni v prosinci Česká pošta oznámila, že s hledáním kupce pro Balíkovnu jí má pomoci poradenská společnost Roklen Holding.
Text: Filip Hubička
Foto: Česká pošta