logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Společnost Gebrüder Weiss dokončila rozšíření svého logistického terminálu v chorvatském...
  • Mezinárodní logistický provider Dachser obdržel prestižní ocenění Eco Performance Award 2025 v...
  • Stojí letecká doprava na prahu zásadní změny? Aktuálně se rozbíhá integrace a testování...
  • Skupina Kion Group zaznamenala za prvních devět měsíců roku 2025 výrazný nárůst objemu přijatých...

Coca-Cola postavila ve svém pražském sídle solární parkoviště

24. března 2025
Doprava 0
674
Coca-Cola postavila ve svém pražském sídle solární parkoviště

Společnost Coca-Cola HBC Česko a Slovensko ve svém sídle v pražských Kyjích otevřela solární parkoviště. Carport je osazen 105 bifaciálními panely, které zachycují a přeměňují sluneční energii nejen z přímého slunečního záření, ale i ze světla odraženého nebo rozptýleného. Díky tomu vyrobí až o čtvrtinu více bezemisní energie oproti běžným solárním panelům. Solární elektrárnu o celkovém výkonu 49,5 kilowatt-peaků (kWp) realizovala česká společnost Greenbuddies, zadavatelem projektu je Solarinvest, dceřiná společnost PRE.

Greenbuddies má s výstavbou carportů má zkušenosti například v Rakousku. V této zemi stojí za třemi největšími carporty o souhrnném objemu 6,1 MWp solárního výkonu, nacházejícími se v Lutzmannsburgu (1,5 MWp), Ilzu (1,3 MWp) a Lannachu (3,3 MWp). Solární parkoviště v Ilzu a Lannachu zastřešila společnost Greenbuddies stejným typem solárních panelů jako v sídle Coca-Coly: tzv. bifaciální solární panely využívají sluneční energii z obou svých stran. V porovnání s běžnými solárními panely jsou až o čtvrtinu výkonnější.  Kromě zmiňovaného Rakouska vystavěla například v Belgii sedm řad carportů čítajících 2488 panelů o celkovém výkonu 1 MWp pro průmyslové areály společnosti Adiwatt. V Nizozemsku realizovala solární parkoviště pro řetězec Lidl.

Coca-Cola HBC zavedla pro správu návštěv a vjezdů do pražského areálu digitální systémy

Podle Aleše Spáčila, spolumajitele společnosti Greenbuddies, poptávka po solárních parkovištích začíná růst i v Česku. „Zájem o ně projevují zejména zahraniční firmy, které mají v České republice pobočku, jako právě Coca-Cola. Carporty se pro ně stávají efektivním nástrojem pro dosažení povinností vyplývajících z legislativy Evropské unie a cílů v ESG reportech. Díky nim vyrobí zelenou energii přímo v místě svého podnikání a současně sníží svou uhlíkovou stopu. Dalším benefitem carportů je, že chrání zaparkovaná vozidla před nepříznivými přírodními jevy a umožňují nabíjet elektromobil přímo na místě,“ říká Aleš Spáčil.

V současné době jsou podle něj solární parkoviště oproti běžné střešní a pozemní fotovoltaice zhruba o 40 % nákladnější. „Opravdový boom jejich výstavby by tak u nás mohl nastat, pokud by se zvýšily dotace pro investory. Na celou situaci se ale díváme pozitivně a věříme, že jak zlepšení dotačních podmínek, tak nařízení o povinném osazení solárních panelů na parkovacích plochách by mohlo pokračovat napříč všemi evropskými státy, včetně České republiky,“ dodává Aleš Spáčil.

Coca-Cola to zvládla bez státní podpory

Hospodářské noviny v této souvislosti napsaly, že ke stavbě carportu v pražských Kyjích se Coca-Cola obešla bez státní podpory. Nynějších téměř 50 kWp instalovaného výkonu plánuje letos podle stejného zdroje rozšířit na pětinásobek. Vyrobenou elektřinou nabíjí hybridní a elektrické vozy a pohání i část své výroby.

Některé evropské státy již podporují výstavbu solárních carportů svou legislativou. Například ve Francii od roku 2023 platí zákon, který nařizuje osazení parkovací plochy solárními panely jejich provozovatelům za předpokladu, že kapacita parkoviště je 80 parkovacích míst a větší. Podle francouzské vlády by takto vzniklá fotovoltaická parkoviště mohla generovat přibližně 9 až 11 gigawattů energie. Tedy téměř tolik, jako deset jaderných reaktorů. Povinnost instalovat solární panely u nově vznikajících projektů uzákonilo také několik spolkových zemí v Německu.


Připravil: Filip Hubička
Foto: Greenbuddies

Související články:

Coca-Cola HBC zavedla pro správu návštěv a vjezdů do pražského areálu digitální systémy

Doporučujeme

Komerční sdělení

Fiege je připraveno na EUDR: sériová čísla pneumatik pod kontrolou

Nová evropská legislativa EUDR (EU Deforestation Regulation) přináší výrobcům a distributorům pneumatik zásadní změny. Jednou z klíčových výzev je nutnost sledování původu a pohybu každé jednotlivé pneumatiky – včetně evidence sériových čísel napříč celým dodavatelským řetězcem. Společnost Fiege je na tuto změnu plně připravena. Díky našemu modernímu WMS řešení (Warehouse Management System) zajišťujeme kompletní trasování […]

Potřebujete skladovat? PST CLC Mitsui-Soko má pro vás místo

Společnost PST CLC Mitsui-Soko, člen mezinárodní japonské skupiny Mitsui-Soko Group, nabízí aktuálně volné skladové kapacity ve svých moderních logistických centrech v Úžicích u Prahy, Pohořelicích u Brna, Brně – Tuřanech a Mošnově u Ostravy. Firma kromě skladování nabízí i komplexní celní služby a přepravy. Pokud hledáte spolehlivého partnera pro outsourcing skladování, komplexní logistické služby, přepravy […]

Investujte zbývající budget do bezpečnosti a získejte moderní technologie, které šetří čas, peníze i starosti

Blíží se konec roku a s ním i období, kdy mnoho firem přemýšlí, jak efektivně využít zbývající prostředky z rozpočtu. Namísto uspěchaných nákupů nebo symbolických investic do „něčeho navíc“ se nabízí možnost, která má dlouhodobý dopad – modernizace bezpečnostních technologií. V době, kdy hraje klíčovou roli spolehlivost, digitalizace a prediktivní údržba, se právě bezpečnostní systémy […]

Případová studie FM Logistic a značky Lindt: personalizace v logistice e-commerce

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required