
Jak jsme již psali ZDE, veletrh intralogistických řešení Logimat bude letos reflektovat výzvy, které s sebou přináší období procesu hluboké proměny průmyslové výroby, zasazené do kontextu neočekávaných událostí a krizí odehrávajících se na globální úrovni. Požadavky na intralogistiku jsou i ve světle těchto souvislostí čím dál náročnější. V tomto příspěvku přibližujeme, s čím v březnu do Stuttgartu vyrážejí společnosti Still a Baoli, které jsou součástí skupiny Kion Group.
Still letos ve stáncích B40 a 41 v hale 10 představí nové manuální a automatické vozíky, ukázky skutečného provozu i nový zákaznický portál pro chytrou správu flotil. Součástí portfolia tohoto hamburského dodavatele jsou dvě základní produktové řady vozíků: Classic Line, kterou na Logimatu zastupuje mimo jiné stroj RCE 15-20, a Xcellence Line, reprezentovaná například modelem RX 20.
Návštěvníci získají také obraz o vývoji firemních produktů na poli automatizace: Still předvede dvě živé ukázky řešení z této oblasti. Prvním příkladem bude provoz automatizovaného vysokozdvižného vozíku AXV iGo – návštěvníci si budou moci sami vyzkoušet, jak probíhá implementace automatizovaných strojů s pomocí systému iGo easy.
Druhá živá ukázka se zaměří na koordinaci komplexních automatizačních projektů a návštěvníci v ní budou moci zhlédnout plně automatizovaný tok materiálu, synchronizovaný se systémy iGo. Stacionární řešení flexibilního paletového systému iGo cube zde bude spolupracovat se sériově vyráběnými stroji, v tomto případě s novým automatizovaným retrakem FM-X iGo a vysokozdvižným vozíkem EXV iGo.
Still dále představí svůj modulární servisní koncept na příkladu balíčku Full Service Smart a softwarové produkty pro chytrou správu flotil (konkrétně půjde o samoobslužnou aplikaci Still Smart Portal).
Nové stroje v rámci řady Xcellence Line
Co se týče již zmiňované řady vozíků Xcellence Line, Still na začátku roku 2025 představil v jejím rámci tři nové stroje: ručně vedený vysokozdvižný vozík EXV 10C-16C (je k dispozici také v li-ion verzi), Dvojitý zakladač EXD 18C-20C (kromě 1000 kg na ramenech kol může zvedat na vidlicích dalších 800 až 1000 kg) a nízkozdvih EXH-L 16-20 (zvedá náklad o hmotnosti až 2000 kg do pracovní výšky až 761 mm – s volitelnou funkcí automatického zdvihu).
Hamburský dodavatel se i letos zařadil mezi finalisty v boji o cenu IFOY Award, když získal nominaci v kategorii „Mobilní roboty“ se svým automatizovaným retrakem FM-X iGo (je vybaven li-ionovými bateriemi, má nosnost 2500 kg a dosahuje skladovací výšky až 9,8 metru).
Také Baoli představí více novinek
V hale 10, na stánku C57, se návštěvníci budou moci seznámit se dvěma novými výrobními řadami dodavatele Baoli, a sice s elektrickými vozíky KBET 15-20 a paletovými vozíky KBP 14-20: řada KBP 14-20 zahrnuje dva modely s nosnostmi 1,4 t a 2,0 t, oba jsou vybavené 48voltovou lithium-iontovou baterií. Řada tříkolových elektrických čelních vozíků KBET 15-20 s nosností od 1,5 t do 2,0 t 20 je vybavena 80voltovými lithium-iontovými bateriemi, které umožňují bezproblémové rychlé nabíjení i mezidobíjení.
Návštěvníci budou mít na stánku možnost hovořit s odborníky Baoli, a seznámit se i s dalšími produkty této společnosti: například s retrakem KBR 14-20 s nosností od 1,4 t do 2,0 t, s dieselovovými a LPG vozíky KBD/G 25-35 a vlajkovou lodí Baoli, elektrickým čelním vozíkem KBE 25-35.
Připravil: Filip Hubička
Foto: Still, Baoli