
Společnost Coca-Cola HBC Česko a Slovensko implementovala dvě řešení pro správu krátkodobých návštěv a vjezdů do svého výrobního areálu v Praze-Kyjích. Elektronická recepční a systém správy vjezdů a vstupů nahradily stávající postupy, čímž zjednodušily a urychlily procesy odbavování a zvýšily bezpečnost v celém areálu.
„Naším cílem bylo digitalizovat a zjednodušit procesy odbavení návštěv a vjezdů tak, aby byly maximálně intuitivní a zároveň zajišťovaly nejvyšší úroveň bezpečnosti,“ uvádí Ondrej Palatáš, business resilience manager společnosti Coca-Cola HBC Česko a Slovensko.
Elektronická recepční spravuje návštěvy
Elektronická recepční Welcomo od společnosti M2C umožňuje automatizovaný proces správy návštěv – od pozvání hosta až po jeho odbavení při vstupu do areálu. Zaměstnanec zadá údaje o hostu do systému a pozvaný obdrží e-mail s jedinečným PIN kódem, který slouží k rychlému odbavení. Po příjezdu host zadá PIN kód, odsouhlasí politiku ochrany osobních údajů, naskenuje svůj doklad totožnosti a seznámí se s bezpečnostními pravidly. „Celý proces se výrazně zrychlil, což snížilo nároky na manuální práci a zvýšilo bezpečnost, jelikož systém zajišťuje přehled o všech návštěvách,“ popisuje Petr Mařas, manažer ochrany majetku Coca-Cola HBC Česko a Slovensko.
Zjednodušení správy vjezdů
Systém M2C LOG byl pak zaveden pro efektivní správu vjezdů vozidel. Umožňuje automatizaci procesu od vstupu vozidel až po jejich výjezd, a to bez potřeby manuální kontroly. Klíčovou součástí je tzv. white list, tedy seznam schválených osob a vozidel, které mají oprávnění ke vstupu. „Řešení spočívalo v tom, že jsme pro klienta navrhli funkcionalitu těchto white listů. Vytvořili jsme seznam žádoucích osob v areálu, a to jak pro řidiče, tak pro určité okruhy osob vstupujících pěšky. Dnes, po čipnutí kartou, se řidiči automaticky otevře závora,“ vysvětluje Štěpán Smolon, projektový manažer divize průmyslových zakázek společnosti M2C.
Zavedení systému vedlo ke zrychlení odbavení vozidel i návštěvníků. Systém zároveň zachovává prvky aktivní kontroly fyzické ostrahy. „Ostraha má možnost na tabletu vidět fotografii vstupující osoby a porovnat ji s osobou, která má oprávnění ke vstupu. Dále je možné pořídit fotografii nákladové plochy vozidla, čímž se zvyšuje kontrola a bezpečnost,“ dodává Smolon. Všechny informace jsou ukládány do elektronické historie, což umožňuje generovat detailní statistiky denních průjezdů.
Zvýšení bezpečnosti a uživatelský komfort
U návštěv se využívá elektronická kontrola fyzických dokladů totožnosti a souhlas s bezpečnostními pravidly, u vjezdů je ostraha schopná na tabletu ověřit totožnost osob a zkontrolovat nákladové prostory vozidel. Vybraná data jsou ukládána do elektronického systému, který umožňuje generovat podrobné statistiky o průjezdech a vstupních aktivitách.
AYM zrychluje odbavení
Společnost Coca-Cola HBC Česko a Slovensko v roce 2023 zavedla Yard Management System, resp. jeho automatizovanou verzi Automated Yard Management (hardware dodala firma Paari, software společnost Inform software). Smyslem je v areálu pražských Kyjích lépe řídit pohyb kamionů. AYM předpokládá check-in řidiče pomocí mobilního telefonu už před příjezdem do závodu. Kouzlo a význam systému se prohlubuje v kombinaci s automatickým paletovým zakladačem. Ten totiž začne vyskladňovat palety do expediční zóny ještě dříve, než řidič stačí nacouvat k příslušným vratům. Šofér nemusí na nic čekat a může začít nakládat.
Připravil: Filip Hubička
Úvodní foto: Coca-Cola HBC