Obrat společnosti Dachser v České republice letos dosáhne 4,3 miliardy korun, což bude znamenat téměř jeden a čtvrt milionu odbavených zásilek. Tonáž zásilek dosahuje 847.900 tun. Firma to oznámila na tradiční výroční tiskové konferenci. S novinkami přichází na domácí půdě i na globálním poli.
Rok 2024 přinesl do logistiky řadu proměnných. „Čísla letošního roku je tedy zapotřebí číst v kontextu zpomalování evropské ekonomiky a globálních změn,“ říká Jan Polter, obchodní ředitel Dachser Czech Republic. Výše zmíněný počet realizovaných zásilek na mezinárodních i národních linkách je v historii firmy rekordní.
V březnu firma ukončila akvizici společnosti Fercam Italia se 43 pobočkami a tisíci zaměstnanci v Itálii. V současnosti probíhá rebranding. V lednu podnik provedl akvizici švédské Frigiscandia AB – má asi 500 kamionů, 13 skladů a tisíc zaměstnanců. Společné vedení se nachází v Kodani. V dubnu ohlásila poslední dokončenou akvizice tohoto roku, konkrétně skupiny Brummer s obratem 130 milionů eur, která na svém klíčovém trhu v jižním Německu a Rakousku zaměstnává okolo tisíce lidí. A toto pondělí firma podepsala poslední převzetí tohoto roku, a to finské společnosti Ace Logistics.
V Česku Dachser letos za 300 milionů korun rozšířil svůj terminál v Kladně. Nový cross-dock má plochu 4000 m² pod střechou a dalších 4800 m² venkovních ploch pro kamiony a výměnné nástavby. Hala má elektrárnu o výkonu 367 kWp, kapacita úložiště dosahuje 300 kWh. Výkon poslouží pro spotřebu energie celé pobočky nebo pro hodinový provoz jednoho tahače. V novém terminálu se využívá také šedá voda, vznikly např. podzemní nádrže pro retenci dešťové vody.
Koncept skladu klasicky crossdockový, tedy vrata jsou v delších protilehlých stěnách budovy. Sklad má kancelářský vestavek, v současnosti se adaptují ještě administrativní prostory. Kladenská pobočka společnosti Dachser se tím rozrostla celkem na 18.500 m² skladových a překládkových ploch a celkovou rozlohu 67.800 m², přibylo i 1360 m² nových kancelářských prostor.
Firma také doplnila svou elektrickou flotilu. Společnost provozuje tahač Volvo FH Electric pro dvě výměnné nástavby. Za rok a půl má najeto 200.000 km. Kamion jezdí na pravidelných linkách. Dále je dodaný Fuso eCanter Next Generation, který zajišťuje rozvoz na poslední míli.
V leteckých a námořních přepravách byl letošní rok náročný. Tuto oblast nadále ovlivňovaly světové konflikty, nově například napětí v oblasti Rudého moře, růst sazeb i oslabení globálního obchodování. V této oblasti proto společnost mj. posílila svou síť, když v Nizozemsku na pobočce Dachser Waddinxveen poblíž Rotterdamu otevřela Container Freight Station (CFS). Tato pobočka se stala hlavním hubem Dachseru pro LCL přepravy.
Dachser Waddinxveen je mimo to součástí sítě pozemních přeprav společnosti, což přináší synergický efekt oběma jejím hlavním divizím, s nizozemským kontejnerovým překladištěm má pobočka Dachser Kladno přímé denní spojení linkou sběrné služby.
Ve výhledu do příštího roku očekává Dachser proměnlivou situaci na globálních trzích, protekcionismus, demografické změny, nenadálé situace a krize či posilování trendu směrem k ESG. Do budoucna chce mít firma v evropských městem nad jeden milion obyvatel bezemisní doručovací zónu.
Příští rok Dachser spustí pro své zákazníky nové digitální prostředí, které pokryje zadávání zásilek, jejich sledování až po doklady o doručení v reálném čase. A již od ledna spouští v Česku službu Cosmetics Logistics určenou pro kosmetický průmysl.
Připravili: sdb, hub
Na úvodním snímku nový překládkový sklad v Kladně. Foto a grafy (klikejte dovnitř pro zvětšení): Dachser