Ředitel divize Balíkovna, která je logistickou součástí České pošty, rezignoval 4. prosince na svoji funkci. Vedením Balíkovny byl namísto Lukáše Rampase (na snímku vlevo) dočasně pověřen ředitel divize finančních a korporátních služeb České pošty Martin Vránek (na fotce vpravo). Počátkem ledna má vzniknout nový subjekt – Balíkovna, a. s., výběr členů předsztavenstva a dozorčí rady již podle České pošty probíhá.
Lukáš Rampas stál jako marketingový ředitel České pošty u zrodu brandu Balíkovna. Pod jeho vedením se podle aktuální tiskové zprávy České pošty podařilo Balíkovně dosáhnout téměř třetinového podílu na trhu doručovacích služeb. Balíkovna začala také využívat externí výdejní místa samoobslužné boxy, čímž si držela svoji pozici na trhu.
„Balíkovna pod vedením Lukáše Rampase dosáhla v mantinelech státního podniku svého maxima. Rolí České pošty není dennodenně soutěžit s komerčními doručovacími společnostmi a investovat své finance do rozvoje této značky. Česká pošta se stává poskytovatelem služeb veřejného zájmu zejména na venkově, kde kromě tradičních poštovních služeb nabízí služby svých partnerů. Mezi ně patří jak komerční instituce, tak státní úřady,“ píše se v tiskové zprávě.
Balíkovna podle České pošty vstupuje do své transformační fáze, kdy „je připravena na vstup strategického investora, který jí, na rozdíl od státního podniku, může pomoci v dalším rozvoji“. Rolí nového, transformačního managementu bude Balíkovnu na tento nový model fungování připravit.
Generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán Lukášovi Rampasovi za jeho působení poděkoval a dodal: „Kromě toho, že zajistil bezproblémový dennodenní provoz logistiky České pošty, se významně podílel na realizaci transformačních opatření. Ty vedou k postupnému osamostatnění Balíkovny do akciové společnosti. Přeji Lukášovi další pracovní úspěchy a rozvoj, který mu platforma státního podniku už nemůže nabídnout. Svůj byznysový potenciál prokázal jak při vymýšlení a realizaci nových produktů, tak při vedení Balíkovny.“
Od Martina Vránka generální ředitel České pošty očekává úspěšné zvládnutí vánočního provozu, špičky v pošťácké doručovací sezóně: „Jeho rolí bude také koordinace příprav na založení akciové společnosti Balíkovna, která vznikne nejpozději k začátku ledna. Aktuálně probíhá výběr členů představenstva a dozorčí rady firmy,“ řekl Miroslav Štěpán.
Text: hub
Foto: Česká pošta