logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Skupina Kion Group představila na konci října na veletrhu Cemat Shanghai řešení tzv. fyzické...
  • Společnost Nexen Tire dosáhla ve třetím čtvrtletí roku 2025 tržeb ve výši 780,7 miliardy...
  • Stavební skupina HSF System z holdingu Purposia Group dokončila generální dodávku nové...
  • Skupina MOL revidovala svůj celoroční výhled zisku před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací...

Díky Watt Watchers jsme ve skladech ušetřili přes dvacet procent energie

1. prosince 2024
Komerční sdělení 0
1256
Díky Watt Watchers jsme ve skladech ušetřili přes dvacet procent energie

Nahrazení nákladní silniční dopravy vlakovým spojením, optimalizace v zásobování díky efektivnějšímu systému skladových zásob nebo plánování distribučních tras tak, aby doručovací vozidlo na křižovatkách odbočovalo častěji doprava. To jsou některé z možností úspory emisí a snížení uhlíkové stopy, které v rozhovoru zmiňuje Tadeáš Kos, provozní ředitel FM Logistic pro Českou republiku a Slovensko.

Trendem v současné logistice je snižovat emise nebo uhlíkovou stopu. Kde vidíte hlavní potenciál pro tyto cíle – spíše v rovině procesní, nebo v pokročilejších technologiích?

Popravdě to vidím v kombinaci obou faktorů. Pokročilé technologie, elektrické motory či alternativní paliva mohou přinést přímé snížení emisí i uhlíkové stopy u procesu či dopravy, který jsou již implementovány. Na druhou stranu změna procesu může přinést kompletní změnu řetězce, což může výrazně ovlivnit celkové zatížení.

Dal byste nějaký tip?

Například nahrazení nákladní dopravy vlakovým spojením, optimalizace v zásobování díky efektivnějšímu systému skladových zásob nebo plánování distribučních tras tak, aby doručovací vozidlo na křižovatkách odbočovalo častěji doprava. To vše jsou a budou do budoucna rozhodovací faktory pro úspěšné snižování zátěže pro planetu.

Zmínil byste konkrétní kroky, které se FM Logistic podařilo v Česku na Slovensku dosáhnout z pohledu snižování vlivu vaší činnosti na životní prostředí?

Předně se nám podařilo díky implementaci programu Watt Watchers snížit interními zásahy spotřebu plynu a elektrické energie ve skladových platformách o více než 20 procent, což považujeme za veliký úspěch. Také jsme se zaměřili na vyjednávání se smluvními dopravci ohledně přechodu na alternativní paliva s nižší uhlíkovou stopou či nabízíme zákazníkům alternativu v podobě vlakového spojení a možné vykládky vagónů přímo v naší platformě Tuchoměřice. Ale jak jsem již zmínil, zaměřujeme se také na změny procesů, proto jsme například implementovali automatický plánovací systém pro vyšší efektivitu distribuce zásilek v ČR.

Jaký podíl vašich skladových provozů v Česku a na Slovensku je vybaven nějakou z
technologií, které snižují využití fosilních paliv?

V současné době jsme v transformační fázi pro instalaci fotovoltaických elektráren na dvou našich největších platformách, kdy se finální podoba očekává v roce 2025. Co se týče ostatních technologií, tak je s vysokou pravděpodobností budeme zavádět pro nové skladové platformy, které v příštích pěti letech plánujeme v Česku a na Slovensku spustit.

Jak vnímáte potřebu retrofitů u starších skladových hal z hlediska zateplení obvodového pláště či střechy?

V současné době nemáme potřebu tento bod intenzivně řešit, protože zateplení obvodových plášťů i střech bylo v minulosti provedeno nad rámec nutného minima a plně tak dostačuje i pro současné provozní potřeby.

Tématem v logistice jsou také obaly – většinou terciární, ale i sekundární. Jaká je strategie FM Logistic v tomto směru?

V rámci testování jsme vyzkoušeli papírové palety jako alternativu k jednorázovým dřevěným paletám, ale výsledek nebyl bohužel pro našeho zákazníka tak velkým přínosem, abychom řešení implementovali jako standardní službu. V rámci vývoje obalových prostředků i s velkým zaměřením na co-packingové služby ze strany FM Logistic je pro nás správný výběr obalového materiálu klíčový a pro atraktivnost u zákazníků i potřebný. A to jak z pohledu ekonomického, tak ekologického. Hledáme proto vždy cesty, jak stávající portfolio obalových materiálů rozšířit o varianty s vyšším podílem recyklátu. Dále zvažujeme, jak je řešena doprava obalového materiálu, efektivitu výplňového materiálu a zaměřujeme se i na případnou likvidaci u koncového zákazníka.

www.fmlogistic.cz

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Fiege je připraveno na EUDR: sériová čísla pneumatik pod kontrolou

Nová evropská legislativa EUDR (EU Deforestation Regulation) přináší výrobcům a distributorům pneumatik zásadní změny. Jednou z klíčových výzev je nutnost sledování původu a pohybu každé jednotlivé pneumatiky – včetně evidence sériových čísel napříč celým dodavatelským řetězcem. Společnost Fiege je na tuto změnu plně připravena. Díky našemu modernímu WMS řešení (Warehouse Management System) zajišťujeme kompletní trasování […]

Potřebujete skladovat? PST CLC Mitsui-Soko má pro vás místo

Společnost PST CLC Mitsui-Soko, člen mezinárodní japonské skupiny Mitsui-Soko Group, nabízí aktuálně volné skladové kapacity ve svých moderních logistických centrech v Úžicích u Prahy, Pohořelicích u Brna, Brně – Tuřanech a Mošnově u Ostravy. Firma kromě skladování nabízí i komplexní celní služby a přepravy. Pokud hledáte spolehlivého partnera pro outsourcing skladování, komplexní logistické služby, přepravy […]

Investujte zbývající budget do bezpečnosti a získejte moderní technologie, které šetří čas, peníze i starosti

Blíží se konec roku a s ním i období, kdy mnoho firem přemýšlí, jak efektivně využít zbývající prostředky z rozpočtu. Namísto uspěchaných nákupů nebo symbolických investic do „něčeho navíc“ se nabízí možnost, která má dlouhodobý dopad – modernizace bezpečnostních technologií. V době, kdy hraje klíčovou roli spolehlivost, digitalizace a prediktivní údržba, se právě bezpečnostní systémy […]

Případová studie FM Logistic a značky Lindt: personalizace v logistice e-commerce

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required