logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Skupina Kion Group představila na konci října na veletrhu Cemat Shanghai řešení tzv. fyzické...
  • Společnost Nexen Tire dosáhla ve třetím čtvrtletí roku 2025 tržeb ve výši 780,7 miliardy...
  • Stavební skupina HSF System z holdingu Purposia Group dokončila generální dodávku nové...
  • Skupina MOL revidovala svůj celoroční výhled zisku před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací...

Hybridní Tatra ujede na elektromotor až sedmdesát kilometrů

10. listopadu 2024
Doprava 0
1075
Hybridní Tatra ujede na elektromotor až sedmdesát kilometrů

Na výstavišti v Letňanech se v týdnu uskutečnila světová výstavní premiéra nového vozu Tatra Force e-Drive Hybrid (PHEV) 8×8. Jde o přírůstek rozšiřující se rodiny vozů Tatra s přídomkem e-Drive, které disponují různými alternativními systémy pohonu. Před rokem automobilka Tatra Trucks představila prvního zástupce, a sice Tatra Force e-Drive FCEV, který k výrobě elektrické energie využívá vodíkové palivové články.

Nové vozidlo je vybavené paralelním plug-in hybridním systémem pohonu. Vůz je postaven na základě třetí generace modelové řady Tatra Force. Představený čtyřnápravový valník s novou elektronickou architekturou a se čtyřdveřovou kabinou nového typu bude sloužit k ověření zástavby jak nové kabiny pro šestičlennou osádku se čtyřmi místy včetně řidiče v první řadě a dvěma místy v řadě druhé, tak hybridního systému pohonu.

Kabina je vybavena bezpečnostními prvky, digitální palubní deskou, dále např. střešním průlezem, klimatizací, vytápěním nebo elektrickým ovládáním oken. Užitečné zatížení činí 22 tun, celková hmotnost vozidla může dosahovat až 38 tun.

Hybridní systém pohonu využívá kombinaci vznětového vzduchem chlazeného osmiválcového motoru Tatra, dále elektromotoru, vícestupňové automatické převodovky s hydrodynamickým měničem a trakční baterie, přičemž je zabudován do standardního podvozku s centrální nosnou rourou a nezávisle zavěšenými výkyvnými polonápravami se vzduchovým pérováním. Kombinace spalovacího vznětového motoru a elektromotoru s trakční baterií nabízí několik druhů provozních módů.

Součástí hybridního systému je osmiválcový vzduchem chlazený motor Tatra s elektronickým řízením, výkonem 300 kW a maximálním točivým momentem 2100 Nm. Ten je spojen s elektromotorem v podobě synchronního motoru Danfoss EM-PMI375-T1100 s permanentními magnety, který disponuje trvalým výkonem 300 kW, maximálním výkonem 500 kW a točivým momentem 2400 Nm. Na něj navazuje plně automatická sedmistupňová převodovka Allison 4900 a přes spojovací hřídel napojená převodovka Tatra se standardní montáží do centrální nosné roury podvozku vozidla. Součástí vozidla je trakční baterie typu LTO o kapacitě 89 kWh. Uvnitř hnacího traktu se nacházejí osové a mezinápravové diferenciály, nápravy jsou vybaveny novým typem redukcí, tzv. pravou planetou.

Hybridní Tatra se dokáže pohybovat buď pouze pomocí elektromotoru při dojezdu až 70 km, nebo umožňuje provoz jen na spalovací motor, či jízdu při paralelním zapojení spalovacího motoru a elektromotoru. V případě prvního provozního módu za využití pohonu elektromotorem a trakční baterie je možný lokálně bezemisní provoz, nebo např. tichý pohyb se sníženou tepelnou stopou. V kombinovaném módu zapojení spalovacího motoru, elektromotoru a trakční baterie celý pohonný systém nabízí prodloužený dojezd.

Minulý rok firma Tatra Trucks představila civilní provedení 3. generace řady Tatra Force a verze e-Drive s pohonem využívajícím vodíkové palivové články. Letos se veřejnosti představil speciální vůz Tatra Force s automatizovaným řízením a možností ovládání na dálku, dále nejnovější 3. generace řady Tatra Phoenix i vojenské provedení Tatry Force 3. generace.


Text: Stanislav D. Břeň
Foto: Tatra Trucks

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Potřebujete skladovat? PST CLC Mitsui-Soko má pro vás místo

Společnost PST CLC Mitsui-Soko, člen mezinárodní japonské skupiny Mitsui-Soko Group, nabízí aktuálně volné skladové kapacity ve svých moderních logistických centrech v Úžicích u Prahy, Pohořelicích u Brna, Brně – Tuřanech a Mošnově u Ostravy. Firma kromě skladování nabízí i komplexní celní služby a přepravy. Pokud hledáte spolehlivého partnera pro outsourcing skladování, komplexní logistické služby, přepravy […]

Fiege je připraveno na EUDR: sériová čísla pneumatik pod kontrolou

Nová evropská legislativa EUDR (EU Deforestation Regulation) přináší výrobcům a distributorům pneumatik zásadní změny. Jednou z klíčových výzev je nutnost sledování původu a pohybu každé jednotlivé pneumatiky – včetně evidence sériových čísel napříč celým dodavatelským řetězcem. Společnost Fiege je na tuto změnu plně připravena. Díky našemu modernímu WMS řešení (Warehouse Management System) zajišťujeme kompletní trasování […]

Investujte zbývající budget do bezpečnosti a získejte moderní technologie, které šetří čas, peníze i starosti

Blíží se konec roku a s ním i období, kdy mnoho firem přemýšlí, jak efektivně využít zbývající prostředky z rozpočtu. Namísto uspěchaných nákupů nebo symbolických investic do „něčeho navíc“ se nabízí možnost, která má dlouhodobý dopad – modernizace bezpečnostních technologií. V době, kdy hraje klíčovou roli spolehlivost, digitalizace a prediktivní údržba, se právě bezpečnostní systémy […]

Případová studie FM Logistic a značky Lindt: personalizace v logistice e-commerce

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required