logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Česká investiční skupina RC Europe v červnu otevřela logistické centrum RC Zone Samobor, které...
  • Ve Střelicích u Brna musel podnik řešit situaci, kdy nebylo možné realizovat přeložku...
  • Operátor intermodální a kombinované přepravy Metrans posiluje technické vybavení svého terminálu...
  • V průmyslovém parku P3 Prague Horní Počernice vznikla na ploše 25 000 metrů čtverečních obchodní...

Úsek Pražského okruhu z Běchovic na D1 bude stát deset miliard, stavět se má začít ještě letos

21. října 2024
Doprava 0
661
Úsek Pražského okruhu z Běchovic na D1 bude stát deset miliard, stavět se má začít ještě letos

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) předpokládá, že ještě letos začne výstavba úseku D0 (tzv. Pražský okruh) z Běchovic na D1. Jde o desítky let připravovanou část jihovýchodní části okruhu, která propojí hlavní českou dálniční tepnu (potažmo současnou část Pražského okruhu) s tzv. Štěrboholskou spojkou v oblasti dalšího napojení na dálnice D11 či D10.

Tři roky do zprovoznění

Podle smlouvy má doba výstavby šestiproudého úseku v délce 12,6 km trvat 36 měsíců. „Doufám, že budeme stavbu schopni připravit natolik, abychom ještě do konce letošního roku předali staveniště vítěznému uchazeči. Pokud se podaří zahájit ještě letos, tak na konci roku 2027 bychom po této stavbě měli jezdit,“ řekl Radek Mátl, generální ředitel ŘSD.

ŘSD slibuje zodolnění některých komunikací v zaplavených územích

Na konci minulého týdne dostalo ŘSD čtyři nabídky. Nejvýhodnější podle Radka Mádla podalo sdružení firem Eurovia, Stavby mostů, Porr a Porr Bau za 9,7 miliardy korun bez DPH: „To je zhruba 65 procent původního předpokladu, který byl zpracovaný na základě expertních cen vydávaných Státním fondem dopravní infrastruktury. To, zda je nabídka reálná, prověří hodnoticí komise. Je potřeba prověřit, zda cena odpovídá reálu, jestli se nejedná o mimořádně nízkou nabídkovou cenu, protože 65 procent oproti předpokladu je hodně málo. Nabídku posoudíme, a pokud v ní neshledáme problémy, vybereme ji jako nejvýhodnější.“

V současnosti stále probíhají výkupy pozemků, řešení věcných břemen a dočasných záborů. „U trvalých záborů nám chybí jednotky kusů, to jsou poslední dílčí problémy. Trochu horší situace je u věcných břemen, ale my dokážeme stavby zahajovat i s tím, že majetkoprávní činnost není dokončená a dokončuje se v průběhu realizace,“ informoval generální ředitel ŘSD.

Paralelně s tímto úsekem D0 bude třeba vystavět přeložku silnice I/12 Běchovice – Úvaly. Před dvěma týdny začaly na tomto úseku archeologické práce. „Dokončujeme majetkoprávní činnost, probíhá i výběrové řízení na zhotovitele. Čekáme ještě na vydání změny územního rozhodnutí, abychom mohli dokončit proces vydání stavebního povolení. Předpokládáme, že bychom přeložku začali stavět v létě příštího roku. Tato stavba je naplánovaná na 30 měsíců, což směřuje k tomu, abychom ji na konci roku 2027 zprovoznili společně s dálnicí D0,“ vysvětlil Radek Mátl.

Přes 30.000 nákladních aut

Podle propočtů ŘSD bude novým úsekem jezdit v roce 2030 denně 70.000 až 80.000 aut. Nyní dosahuje průměrná intenzita dopravy na D0 zhruba 60.000 vozidel denně, z toho nákladní doprava tvoří až 40 %.

„Úsek propojí jižní část okruhu otevřenou roku 2010 s dálnicí D1 a dopravně velmi uleví komunikacím typu Jižní spojka a Štěrboholská radiála, které jsou extrémně zatížené kamionovou dopravou. Jde o stavbu celostátního významu a momentálně o nejpotřebnější dopravní stavbu v celé metropoli. Díky tomuto úseku se kamiony vůbec nedostanou do Prahy,“ dodal Radek Mádl.

Součástí stavby budou dva tunely – Dubeč a Na Vysoké, dále čtyři mimoúrovňové křižovatky, a to MÚK Dubeč, Uhříněves, Říčany a Lipany. Projekt počítá s výstavbou 19 mostů i dvou lávek pro pěší a cyklisty. Na trase je navržených 16 protihlukových stěn o celkové délce 7800 metrů, přičemž zářezy by měly mít hloubku minimálně šest metrů.


Text: Stanislav D. Břeň
Ilustrační foto: ŘSD

Související články:

ŘSD slibuje zodolnění některých komunikací v zaplavených územích

Doporučujeme

Komerční sdělení

Pod taktovkou společnosti Gridarch roste v Mošnově logistické centrum BMW Group

V rámci III. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku (OAMP) vyrůstá v Mošnově logistické centrum automobilky BMW Group o celkové ploše více než 123 000 metrů čtverečních. Jeho pilotní provoz by měl být zahájen v polovině roku 2026. BMW Group bude z Mošnova své výrobní komponenty do zámoří – především do Asie a do Ameriky. „Díky […]

7R nabízí v klíčových lokalitách České republiky novou generaci logistických prostor

7R, přední developer moderních skladových a průmyslových nemovitostí v Polsku a v České republice, posiluje své působení na českém realitním trhu dvěma projekty: 7R Park Lavičky, u dálnice D1 jen 30 minut od Brna, a EQT Park Prague North, na kterém 7R spolupracuje se společností EQT Real Estate, globálním investorem do realit.   Oba parky, […]

Efektivní logistika a udržitelná budoucnost s CHEP

CHEP úzce spolupracuje se svými partnery na budování chytřejších a udržitelnějších dodavatelských řetězců. Partnerství s TAMDA Foods je ukázkou toho, jak může dobře nastavená spolupráce přinášet měřitelné výsledky v oblasti udržitelnosti. Díky využívání poolingového modelu CHEP, který je založený na sdílení a opakovaném použití kvalitních palet, se společnosti Tamda podařilo zefektivnit logistiku a zároveň snížit […]

Aimtec získal prestižní titul Czechia Best Managed Company 

Společnost Aimtec se stala držitelem ocenění pro nejlépe řízené firmy v Česku v rámci šestého ročníku Czechia Best Managed Companies, který každoročně pořádá společnost Deloitte. Program oceňuje české soukromě vlastněné firmy, které vynikají v oblasti řízení, strategie, inovací a firemní kultury. Odborná porota složená z podnikatelů, novinářů, zástupců akademické sféry či odborníků na rodinné firmy a právo […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required