logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Skupina Kion Group představila na konci října na veletrhu Cemat Shanghai řešení tzv. fyzické...
  • Společnost Nexen Tire dosáhla ve třetím čtvrtletí roku 2025 tržeb ve výši 780,7 miliardy...
  • Stavební skupina HSF System z holdingu Purposia Group dokončila generální dodávku nové...
  • Skupina MOL revidovala svůj celoroční výhled zisku před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací...

Úsek Pražského okruhu z Běchovic na D1 bude stát deset miliard, stavět se má začít ještě letos

21. října 2024
Doprava 0
986
Úsek Pražského okruhu z Běchovic na D1 bude stát deset miliard, stavět se má začít ještě letos

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) předpokládá, že ještě letos začne výstavba úseku D0 (tzv. Pražský okruh) z Běchovic na D1. Jde o desítky let připravovanou část jihovýchodní části okruhu, která propojí hlavní českou dálniční tepnu (potažmo současnou část Pražského okruhu) s tzv. Štěrboholskou spojkou v oblasti dalšího napojení na dálnice D11 či D10.

Tři roky do zprovoznění

Podle smlouvy má doba výstavby šestiproudého úseku v délce 12,6 km trvat 36 měsíců. „Doufám, že budeme stavbu schopni připravit natolik, abychom ještě do konce letošního roku předali staveniště vítěznému uchazeči. Pokud se podaří zahájit ještě letos, tak na konci roku 2027 bychom po této stavbě měli jezdit,“ řekl Radek Mátl, generální ředitel ŘSD.

Na konci minulého týdne dostalo ŘSD čtyři nabídky. Nejvýhodnější podle Radka Mádla podalo sdružení firem Eurovia, Stavby mostů, Porr a Porr Bau za 9,7 miliardy korun bez DPH: „To je zhruba 65 procent původního předpokladu, který byl zpracovaný na základě expertních cen vydávaných Státním fondem dopravní infrastruktury. To, zda je nabídka reálná, prověří hodnoticí komise. Je potřeba prověřit, zda cena odpovídá reálu, jestli se nejedná o mimořádně nízkou nabídkovou cenu, protože 65 procent oproti předpokladu je hodně málo. Nabídku posoudíme, a pokud v ní neshledáme problémy, vybereme ji jako nejvýhodnější.“

V současnosti stále probíhají výkupy pozemků, řešení věcných břemen a dočasných záborů. „U trvalých záborů nám chybí jednotky kusů, to jsou poslední dílčí problémy. Trochu horší situace je u věcných břemen, ale my dokážeme stavby zahajovat i s tím, že majetkoprávní činnost není dokončená a dokončuje se v průběhu realizace,“ informoval generální ředitel ŘSD.

Paralelně s tímto úsekem D0 bude třeba vystavět přeložku silnice I/12 Běchovice – Úvaly. Před dvěma týdny začaly na tomto úseku archeologické práce. „Dokončujeme majetkoprávní činnost, probíhá i výběrové řízení na zhotovitele. Čekáme ještě na vydání změny územního rozhodnutí, abychom mohli dokončit proces vydání stavebního povolení. Předpokládáme, že bychom přeložku začali stavět v létě příštího roku. Tato stavba je naplánovaná na 30 měsíců, což směřuje k tomu, abychom ji na konci roku 2027 zprovoznili společně s dálnicí D0,“ vysvětlil Radek Mátl.

Přes 30.000 nákladních aut

Podle propočtů ŘSD bude novým úsekem jezdit v roce 2030 denně 70.000 až 80.000 aut. Nyní dosahuje průměrná intenzita dopravy na D0 zhruba 60.000 vozidel denně, z toho nákladní doprava tvoří až 40 %.

„Úsek propojí jižní část okruhu otevřenou roku 2010 s dálnicí D1 a dopravně velmi uleví komunikacím typu Jižní spojka a Štěrboholská radiála, které jsou extrémně zatížené kamionovou dopravou. Jde o stavbu celostátního významu a momentálně o nejpotřebnější dopravní stavbu v celé metropoli. Díky tomuto úseku se kamiony vůbec nedostanou do Prahy,“ dodal Radek Mádl.

Součástí stavby budou dva tunely – Dubeč a Na Vysoké, dále čtyři mimoúrovňové křižovatky, a to MÚK Dubeč, Uhříněves, Říčany a Lipany. Projekt počítá s výstavbou 19 mostů i dvou lávek pro pěší a cyklisty. Na trase je navržených 16 protihlukových stěn o celkové délce 7800 metrů, přičemž zářezy by měly mít hloubku minimálně šest metrů.


Text: Stanislav D. Břeň
Ilustrační foto: ŘSD

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Fiege je připraveno na EUDR: sériová čísla pneumatik pod kontrolou

Nová evropská legislativa EUDR (EU Deforestation Regulation) přináší výrobcům a distributorům pneumatik zásadní změny. Jednou z klíčových výzev je nutnost sledování původu a pohybu každé jednotlivé pneumatiky – včetně evidence sériových čísel napříč celým dodavatelským řetězcem. Společnost Fiege je na tuto změnu plně připravena. Díky našemu modernímu WMS řešení (Warehouse Management System) zajišťujeme kompletní trasování […]

Potřebujete skladovat? PST CLC Mitsui-Soko má pro vás místo

Společnost PST CLC Mitsui-Soko, člen mezinárodní japonské skupiny Mitsui-Soko Group, nabízí aktuálně volné skladové kapacity ve svých moderních logistických centrech v Úžicích u Prahy, Pohořelicích u Brna, Brně – Tuřanech a Mošnově u Ostravy. Firma kromě skladování nabízí i komplexní celní služby a přepravy. Pokud hledáte spolehlivého partnera pro outsourcing skladování, komplexní logistické služby, přepravy […]

Investujte zbývající budget do bezpečnosti a získejte moderní technologie, které šetří čas, peníze i starosti

Blíží se konec roku a s ním i období, kdy mnoho firem přemýšlí, jak efektivně využít zbývající prostředky z rozpočtu. Namísto uspěchaných nákupů nebo symbolických investic do „něčeho navíc“ se nabízí možnost, která má dlouhodobý dopad – modernizace bezpečnostních technologií. V době, kdy hraje klíčovou roli spolehlivost, digitalizace a prediktivní údržba, se právě bezpečnostní systémy […]

Případová studie FM Logistic a značky Lindt: personalizace v logistice e-commerce

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required