Jaké výzvy chtěla firma Tescoma řešit automatizací skladu od firmy Kardex?
Tescoma, která je českým výrobcem a prodejcem kuchyňských potřeb, se rozhodla pro kompletní změnu interní logistiky a pro realizaci svého návrhu si vybrala společnost Kardex. Cílem bylo zvýšit produktivitu vychystávání a využití skladové plochy.
Proč byly zvoleny automatizované skladové systémy?
Výhodou těchto skladových systémů je, že fungují na principu „zboží k obsluze“, nikoliv obsluha ke zboží. Personál tedy nemusí chodit po celém skladu a hledat, kde je zboží uskladněno. Místo toho přivážejí automatizované skladové systémy položky k obsluze do ergonomicky ideální výšky. Díky použití automatizace lze výrazně uspořit skladovou plochu.
Instalované řešení zahrnuje 14 automatizovaných skladovacích systémů Kardex Miniload-in-a-Box a sedm Kardex Shuttle pro skladování a vychystávání zboží. Vše je propojeno se systémem SAP, aby byl zajištěn proces vychystávání a expedice zboží. Pohyb zboží zajišťuje plně automatizovaná dopravníková/expediční linka, kterou dodala firma TMT Chrudim.
Jak probíhá vychystávání po automatizaci skladu?
Instalace zahrnuje 14 strojů s celkovou kapacitou 14 200 binů. Kardex Miniload-in-a-Box je integrován se sedmi vychystávacími stanicemi s celkovým výkonem 2000 položek za hodinu. Efektivní vychystávání probíhá ze dvou strojů do čtyř objednávek současně s průměrným operačním časem 10 vteřin na jednu položku. Zařízení slouží k vychystávání jak kusů, tak skupinových balení.
Jaký byl výsledek po instalaci automatizovaných skladových systémů?
Automatizace skladu zvýšila počet operací „zboží k obsluze“ z 20 na 70 %, došlo ke zlepšení výkonnosti interní logistiky o 40 % a zpřesnění vychystávání a snížení počtu operátorů.
Proč by společnosti měly investovat do automatizovaných skladových systémů?
V dnešní době jsou zákazníci stále náročnější, sílí konkurence a rostou náklady na skladovou logistiku. Pokud se firma chce rozvíjet a mít náskok, jde o přirozenou volbu a získání konkurenční výhody, přičemž návratnost takové investice se může pohybovat v rozmezí 2–5 let.
Ing. Viktor Frnka
Marketingový manažer Kardex
viktor.frnka@kardex.com
www.kardex.cz
Video k případové studii najdete zde: