Vymyslet na jednom trhu, prodat do celého světa. Adastře rostly tržby díky AI a cloudu
Skupina Adastra dosáhla v roce 2023 tržeb ve výši 4,7 miliardy korun, což představuje 5% nárůst oproti předchozímu roku. Firma to dnes oznámila v tiskové zprávě. Klienti společnosti projevili největší zájem o služby v oblasti cloudových datových platforem, umělé inteligence a řešení IoT.
Zájem klientů byl zaměřen zejména na vývoj a implementaci AI řešení, správu dat a vývoj datových platforem v cloudu. Byly poptávány také IoT řešení na míru a vývoj enterprise softwaru.
Na mezinárodních trzích se firma zaměřila na posílení své pozice, s důrazem na růst v Kanadě, Evropě a USA. „Co se vymyslí a prodá na jednom trhu, nabídneme zákazníkům po celém světě,“ popisuje strategii firmy CEO Adastry ČR Štěpán Kopřiva.
Adastra prošla na konci loňského roku personálními změnami. Na pozici CEO společnosti Adastra Česká republika se přesunul Štěpán Kopřiva, do té doby CTO Blindspot Solutions. Nahradil Pavla Kyselu, který se stal COO celé skupiny Adastra. Vznikla také nová globální pozice pro umělou inteligenci, v jejímž čele stojí chief AI officer Ondřej Vaněk, který předtím působil na pozici CEO Blindspot Solutions.
Text: Stanislav D. Břeň
Úvodní obrázek: Brian Penny from Pixabay