FM Logistic ve střední Evropě roste díky sektoru e-commerce. V Lovosicích nasadila systém Autostore
Růst obchodních aktivit FM Logistic ve střední Evropě byl v uplynulém finančním roce zajištěn především díky e-commerce operacím pro nové i stávající zákazníky a díky rozvoji sběrné sítě. Společnost rovněž investovala do automatizace skladových procesů.
Společnost FM Logistic podala ve finančním roce 2023/2024 „dynamický výkon“, který se v posledním čtvrtletí vyznačoval stabilním růstem. Zisk před zdaněním a úroky EBIT činil 50,8 milionu eur a likvidita dosáhla 183 milionů eur, uvádí se v tiskové zprávě FM Logistic. „Přestože současná geopolitická situace vyžaduje, abychom byli extrémně obezřetní ohledně ekonomické budoucnosti, můžeme být i tak hrdí na úspěšně ukončené projekty,“ sdělil generální ředitel FM Logistic Jean-Christophe Machet.
V rámci středoevropského regionu FM Logistic posilovala především v rámci e-commerce sektoru a věnovala se též rozvoji sběrné sítě. V logistickém areálu v Lovosicích nasadila pro klienta Bauhaus automatizační systém Autostore (ve spolupráci s Element Logic). Johannes Wechsler, chief digital officer společnosti Bauhaus v této souvislosti na sociální síti Linkedin poznamenal, že Autostore umožňuje veškeré objednávky zpracovávat rychleji, s nižšími náklady a na menším skladovacím prostoru. Mimochodem: již v roce 2021, kdy FM Logistic oznámila rozšíření skladovacích kapacit v Lovosicích, Bauhaus plánoval rozšířit sortiment zde skladovaných výrobků ze 30 tisíc skladových jednotek na více než 100 tisíc skladových jednotek v roce 2030.
FM Logistic působí ve více než 14 zemích Evropy, Asie a Latinské Ameriky. Roční tržby společnosti činí 14 miliard eur a zaměstnává 27.200 lidí. V České republice provozuje celkem tři sklady – v Tuchoměřicích, Lovosicích a Jirnech a překladiště v Olomouci. FM Logistic CE v současnosti testuje se svými obchodními partnery možnosti nasazení elektroaut pro nákladní přepravy.
Ilustrační foto: Element Logic