logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Slavnostní předávání mezinárodních odborných certifikátů Evropské logistické asociace (ELA)...
  • Doba čárových kódů se po více jak půlstoletí chýlí ke konci. Díky vzestupu AI a poklesu cen...
  • Do týmu Stavebního a projektového poradenství společnosti Savills nastoupil na pozici lead...
  • Společnost Geis otestovala v běžném provozu na rozvozových trasách v oblasti Ostravska...

Bekaert i Drylock sázejí na intermodál

6. srpna 2024
Doprava 0
1087
Bekaert i Drylock sázejí na intermodál

Bekaert i Drylock sázejí na intermodál

Spolupráce mezi společnosti Bekaert a Port of Antwerp-Bruges je založena na intermodální dopravě. Bekaert patřící mezi největší světové firmy ve zpracování ocelových drátů, Port of Antwerp-Bruges, druhý největší přístav v Evropě, se spojily s cílem optimalizovat logistické procesy a snížit ekologickou stopu. Na dubnové konferenci Logistika v praxi podrobnosti přinesli Tibor Bališ (Bekaert) a Martin Hubeňák (Port of Antwerp-Bruges).

Intermodální doprava, která kombinuje různé druhy dopravy (silniční, železniční a námořní), je klíčovým prvkem moderní logistiky. Její hlavní výhodou je možnost využít to nejlepší z každého přepravního módu a zároveň zpravidla (při zapojení železniční či lodní dopravy) výrazně snížit uhlíkovou stupu přepravy. V rámci této spolupráce se Bekaert a Port of Antwerp-Bruges zaměřily na integraci železniční a silniční dopravy s cílem minimalizovat negativní dopady na zákazníky a vlastní organizaci.

Spolupráce přístavu a výrobce ocelových drátů

Port of Antwerp-Bruges je nejen druhým největším evropským přístavem, ale také největším chemickým hubem v Evropě. V přístavu působí přibližně 1400 firem zahrnujících dopravce, logistiky, obchodníky i výrobce. Přístavem ročně „proteče“ téměř 300 milionů tun nákladu. Partnerské železniční linky má do mnoha zemím Evropy včetně Česka, Slovenska či Polska.

Výrobce ocelových drátů Bekaert působí ve 25 zemích světa a provozuje 75 výrobních závodů, včetně 23 v oblasti EMEA. V roce 2023 dosáhla obchodní jednotka EMEA konsolidovaného obratu ve výši 5,7 miliardy eur. Největší část prodeje tvoří pruty pro výztuže pneumatik. Firma má v Evropě čtyři distribuční centra a ročně přepraví 860 000 tun, což odpovídá více než 50 000 zásilek. Roční dopravní náklady dosahují 60 milionů eur, přičemž 75 % této sumy směřuje do silničních přeprav.

Hlavními faktory, proč se firmy rozhodnou pro intermodál, jsou problémy s kapacitou standardní dopravy, potřeba přepravovat těžké zboží a nedostatek profesionálních řidičů. Podle Martina Hubeňáka přináší intermodální doprava řadu výhod, včetně optimalizace dopravních nákladů, zvýšení přepravní kapacity, snížení počtu nakládek a zvýšení efektivity při samotné nakládce. Navíc tento způsob dopravy snižuje uhlíkovou stopu a přispívá k udržitelnosti.

Jedná se o využití dvou a více typů dopravy na jedné trase bez překládky samotného zboží (manipuluje se jen s přepravní jednotkou). Firmy využívají kombinaci různých módů: silniční a železniční přepravy; silnice + železnice + shortsea; silnice + říční přepravy či silniční a železniční přepravy v kombinaci s přepravou námořní (deepsea).

Nejen nakládat vyšší tonáž

Implementace intermodální dopravy v Bekaertu začala identifikací vhodných partnerů a terminálů. Společnost se zaměřila na přepravy nad 700 km a na dostupnost terminálů do 300 km. Klíčovými faktory byly také pravidelnost přeprav, vyšší tonáž zboží a blízkost nakládkových a vykládkových terminálů.

Firmu zaujala možnost optimalizovat náklady. „Oslovila nás možnost nakládat vyšší tonáž, také vhodná vzdálenost od terminálu a začali jsme exportem v závodě na Slovensku,“ říká Tibor Bališ. Tonáž se zvýšila o 3,8 %. Firma si vyřešila část problémů s nedostatkem standardních přeprav na trhu. Robustní intermodální řešení poskytuje fixní řešení kapacit pro nejfrekventovanější směry. To pro slovenskou pobočku znamenalo redukci počtu standardních přeprav o 200 ročně. Klesl také počet potřebných nakládek. „Každý sedmý kamion nemusíme nakládat,“ vysvětluje Tibor Bališ. Díky intermodálu firma zavedla „stand-by“ a „drop & swap“ trailery. Celkem podnik intermodálně přepraví 1500 jednotek za rok.

Plenky na kolejích

Dalším příkladem implementace intermodální dopravy v Česku je spolupráce Port of Antwerp-Bruges s firmou Drylock. Firma, zabývající se výrobou hygienických produktů, čelila prudkému nárůstu zákazníků a nedostatku přepravních kapacit. Rozhodla se proto pro vlastní intermodální řešení (kombinace silnice a železnice), které zahrnovalo pravidelné spojení mezi Českou republikou a Belgií pomocí kontejnerů. Jednou týdně jede mezi Českem a Belgií souprava v konfiguraci 44 × 45stopý kontejner, z a do Lovosic jsou kontejnery přepravovány po silnici. Ročně se takto přepraví ekvivalent 4400 FTL. Při zohlednění cen silniční dopravy či silničních poplatků Drylock podle Martina Hubeňáka ušetřil 264 000 eur. Podle vyjádření pro SL 211/2024 zvažuje Drylock alternativu využívat železnici až přímo k závodu v Hrádku nad Nisou.


Text: Stanislav D. Břeň
Foto: Port of Antwerp-Bruges

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Fiege je připraveno na EUDR: sériová čísla pneumatik pod kontrolou

Nová evropská legislativa EUDR (EU Deforestation Regulation) přináší výrobcům a distributorům pneumatik zásadní změny. Jednou z klíčových výzev je nutnost sledování původu a pohybu každé jednotlivé pneumatiky – včetně evidence sériových čísel napříč celým dodavatelským řetězcem. Společnost Fiege je na tuto změnu plně připravena. Díky našemu modernímu WMS řešení (Warehouse Management System) zajišťujeme kompletní trasování […]

Investujte zbývající budget do bezpečnosti a získejte moderní technologie, které šetří čas, peníze i starosti

Blíží se konec roku a s ním i období, kdy mnoho firem přemýšlí, jak efektivně využít zbývající prostředky z rozpočtu. Namísto uspěchaných nákupů nebo symbolických investic do „něčeho navíc“ se nabízí možnost, která má dlouhodobý dopad – modernizace bezpečnostních technologií. V době, kdy hraje klíčovou roli spolehlivost, digitalizace a prediktivní údržba, se právě bezpečnostní systémy […]

Potřebujete skladovat? PST CLC Mitsui-Soko má pro vás místo

Společnost PST CLC Mitsui-Soko, člen mezinárodní japonské skupiny Mitsui-Soko Group, nabízí aktuálně volné skladové kapacity ve svých moderních logistických centrech v Úžicích u Prahy, Pohořelicích u Brna, Brně – Tuřanech a Mošnově u Ostravy. Firma kromě skladování nabízí i komplexní celní služby a přepravy. Pokud hledáte spolehlivého partnera pro outsourcing skladování, komplexní logistické služby, přepravy […]

Případová studie FM Logistic a značky Lindt: personalizace v logistice e-commerce

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required