logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Operátor intermodální a kombinované přepravy Metrans posiluje technické vybavení svého terminálu...
  • V průmyslovém parku P3 Prague Horní Počernice vznikla na ploše 25 000 metrů čtverečních obchodní...
  • Po rekordním roku 2023, kdy zájemci poptávali téměř 2,96 milionů metrů čtverečních průmyslových...
  • Tatra Trucks se připravuje na největší investiční program ve své novodobé historii. Cílem je...

Emons Česká republika začala využívat gigaliner na trase Ostrava – Praha. Vejde se do něj až 104 euro palet

23. května 2024
Doprava 0
1674
Emons Česká republika začala využívat gigaliner na trase Ostrava – Praha. Vejde se do něj až 104 euro palet

Emons Česká republika začala využívat gigaliner na trase Ostrava – Praha. Vejde se do něj až 104 euro palet

Společnost Emons Česká republika  začala od února na lince z Ostravy do Prahy využívat nadrozměrnou soupravu, takzvaný gigaliner (jinak též road train, silniční vlak). Ten v pravidelných intervalech odjíždí z pobočky v Ostravě-Hrušově, která se nachází v průmyslové zóně Contera Park Ostrava D1, tedy v těsné blízkosti dálnice. Jednou z podmínek pro využití gigalineru totiž je, že z dálniční sítě může jet maximálně deset kilometrů, pobočka v Ostravě-Hrušově má tedy ideální polohu. V kabině gigalineru jsou na trase Ostrava – Praha vždy dva řidiči.

Gigaliner jezdí na trase Ostrava – Praha denně s pravidelným odjezdem ve večerních hodinách. Jeho výhodou je možnost patrování zboží na paletách. „Gigaliner se skládá z návěsu, který je s patrem, navíc má před sebou patrovací sólo nástavbu. Při maximálním vytížení můžeme, v rámci celé soupravy, naložit až 104 euro palet, zatímco do klasického návěsu se v ideálním případě vejde 34 euro palet,“ konstatuje Radovan Hlinecký, vedoucí ostravské pobočky společnosti Emons Česká republika.

Doplňuje, že gigaliner je dále využíván na svozy u jednoho z významných zákazníků společnosti Emons Česká republika, který sídlí také v blízkosti dálnice. „Na základě kvalitní dopravní logistiky se nám daří v oblasti obchodních akvizic, což se projevuje ve zvyšování objemu přepravovaného zboží. Právě to byl základ pro využití prvního gigalineru,“ dodává Jan Bardoň, obchodní zástupce ostravské pobočky společnosti Emons Česká republika.

Výrazná ekonomická i ekologická úspora

Gigaliner kvůli omezením nemůže využívat severní trasu přes Hradec Králové, proto je na Prahu využívána frekventovanější trasa po D1. „Je pro nás výhodnější využít na trase Ostrava – Praha gigaliner v osádce se dvěma řidiči. V opačném případě je potřeba podstatně více přepravních kapacit, což právě díky gigalineru eliminujeme. Dosahujeme tedy výrazné ekonomické i ekologické úspory,“ popisuje Radovan Hlinecký.

V Praze probíhá dekonsolidace a následná konsolidace zásilek na další trasy: buď na další pobočky společnosti Emons Česká republika, nebo na hustou zahraniční síť poboček v rámci celé společnosti Emons. „Gigaliner je z hlediska pořizovací ceny nákladnější, pokud ale znáte strukturu, specifikaci a charakter zboží zákazníků, lze efektivně naplánovat vytížení celé soupravy tak, aby splnila účel svého pořízení, proto je pro nás gigaliner ekonomické a efektivní řešení, díky kterému jsme našim zákazníkům v rámci kvality služby a ceny zase o něco blíže,“ říká Radovan Hlinecký. Podotýká, že při plánování přeprav je důležité myslet například na to, že gigaliner nesmí přejíždět přes železniční přejezdy.

Nadlimitně dlouhé silniční nákladní soupravy, pro jejichž provoz se musí žádat o povolení, provozuje v České republice celá řada dalších společností, namátkou Hopi, DB Schenker, Rovologistik či Raben (ta nazývá svoje dlouhé soupravy combi train). Každá země EU má ovšem pro jejich provoz zvláštní pravidla, která nejsou jednotná.  Tento fakt brání jejich nasazení v rámci mezinárodních přeprav. Na toto omezení, jemuž by mohla zabránit jednotná evropská legislativa, upozorňovali v minulosti kupříkladu zástupci společností Dachser, DB Schenker, VCHD Cargo a dalších, zcela nedávno třeba zástupci Rabenu.

Legislativa umožňuje pohyb soupravy pouze po stanovené trase na dálničních tazích a krátký sjezd. Proto se dlouhé kamiony většinou využívají pro pravidelné přepravy.

Rozšíření působnosti pobočky o olomoucký region

Vraťme se nyní k ostravské pobočce společnosti Emons Česká republika. Ta se za rok svého působení pyšní expanzí v rámci dopravní logistiky s přesahem nejen na sběrnou službu, rozšířila působnost až po olomoucký region. Pobočka v Ostravě-Hrušově, která disponuje hustou sítí vozidel pro svozy a rozvozy, je nyní spádová nejen pro Ostravsko, ale pro lokality od Hranic na Moravě přes Mohelnici až po Jeseníky.

Jan Bardoň (vlevo) a Radovan Hlinecký

„Díky správně nastavenému dopravně logistickému systému se nám daří udržet velmi vysokou kvalitu služby i přes větší dojezdové vzdálenosti. Jsme schopni pružně reagovat na požadavky zákazníků a zajistit svoz v den objednání i ze vzdálenějších oblastí v rámci svěřeného regionu,“ doplňuje Jan Bardoň.

Expanzi v Ostravě – Hrušově aktuálně zažívá i skladová logistika, kde je na základě vysokých požadavků zákazníků v běhu projekt detailně propracovaného regálového systému se sofistikovaným IT prostředím pro skladování, v rámci kterého bude mít široké spektrum zákazníků lepší přehled o svém uskladněném zboží. „V plánu je 1700 paletových míst. Regály budou na ploše o velikosti přibližně 1100 metrů čtverečních. Druhá část skladu bude dál využívána pro crossdock operace, kde bude probíhat konsolidace zásilek,“ popisuje Radovan Hlinecký.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Pod taktovkou společnosti Gridarch roste v Mošnově logistické centrum BMW Group

V rámci III. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku (OAMP) vyrůstá v Mošnově logistické centrum automobilky BMW Group o celkové ploše více než 123 000 metrů čtverečních. Jeho pilotní provoz by měl být zahájen v polovině roku 2026. BMW Group bude z Mošnova své výrobní komponenty do zámoří – především do Asie a do Ameriky. „Díky […]

7R nabízí v klíčových lokalitách České republiky novou generaci logistických prostor

7R, přední developer moderních skladových a průmyslových nemovitostí v Polsku a v České republice, posiluje své působení na českém realitním trhu dvěma projekty: 7R Park Lavičky, u dálnice D1 jen 30 minut od Brna, a EQT Park Prague North, na kterém 7R spolupracuje se společností EQT Real Estate, globálním investorem do realit.   Oba parky, […]

Efektivní logistika a udržitelná budoucnost s CHEP

CHEP úzce spolupracuje se svými partnery na budování chytřejších a udržitelnějších dodavatelských řetězců. Partnerství s TAMDA Foods je ukázkou toho, jak může dobře nastavená spolupráce přinášet měřitelné výsledky v oblasti udržitelnosti. Díky využívání poolingového modelu CHEP, který je založený na sdílení a opakovaném použití kvalitních palet, se společnosti Tamda podařilo zefektivnit logistiku a zároveň snížit […]

Aimtec získal prestižní titul Czechia Best Managed Company 

Společnost Aimtec se stala držitelem ocenění pro nejlépe řízené firmy v Česku v rámci šestého ročníku Czechia Best Managed Companies, který každoročně pořádá společnost Deloitte. Program oceňuje české soukromě vlastněné firmy, které vynikají v oblasti řízení, strategie, inovací a firemní kultury. Odborná porota složená z podnikatelů, novinářů, zástupců akademické sféry či odborníků na rodinné firmy a právo […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required