Jungheinrich oficiálně otevírá výrobní závod v Chomutově
Výrobce manipulační techniky Jungheinrich v Chomutově slavnostně otevřel svůj nový závod. Z areálu o rozloze 37.000 metrů čtverečních, který se nachází v Panattoni Parku Chomutov North, udělá společnost v budoucnu centrum výroby vozíků s výsuvným sloupem. V rámci projektu za 60 milionů eur vznikne více než 350 nových pracovních míst.
Již v červnu 2023 zahájila společnost Jungheinrich v Chomutově výrobu prvního typu vozíku – retraku ETV 216i. Tento závod je nejnovějším z 12 výrobních závodů společnosti Jungheinrich po celém světě a stává se ústředním prvkem zvyšování efektivity a ziskovosti v rámci firemní Strategie 2025+.
„Nový závod v Chomutově je jedním z nejmodernějších výrobních závodů pro vysokozdvižné vozíky na světě, který posune naši výrobu na vyšší úroveň. Rozšiřujeme naši výrobní kapacitu v rámci výrobní sítě v Evropě s cílem zajistit i v budoucnu uspokojení neustále rostoucí poptávky po naší manipulační technice,“ říká Sabine Neuß, technická ředitelka ve společnosti Jungheinrich AG.
Počínaje modelem ETV 216i bude do závodu v Chomutově postupně přesunuta celá výroba vozíků s výsuvným sloupem. Jiří Rösner, ředitel chomutovského závodu společnosti Jungheinrich, dodává: „Jsme rádi, že se můžeme stát součástí rodiny Jungheinrich a pokračovat v Chomutově v psaní úspěšného příběhu retraků. Náš tým se nadále rozrůstá, aby se tato vize stala skutečností.“
Model ETV 216i je podle firmy první retrak na světě s plně vestavěnou lithium-iontovou baterií a byl vyvinut v německém Norderstedtu. Po přestěhování výroby do Chomutova využije Jungheinrich kapacitu, která se v závodě v Norderstedtu uvolní, k rozšíření svého výrobního portfolia o náhradní díly pro další vychystávací vozíky.
Při projektování nového závodu v Chomutově kladla společnost Jungheinrich zvláštní důraz na efektivitu a udržitelnost. Celý závod, od pracovišť až po komplexní výrobní zařízení, využívá nejmodernější technologie. Kromě plně automatizovaného centra pro detailní zpracování kovů je například vybaven inovativní lakovací linkou, která současně spotřebovává méně energie i materiálu pro vysoce kvalitní práškové lakování. Výroba a montáž s digitálním asistenčním systémem mají za cíl zajistit efektivitu a kvalitu procesů. Toho je mimo jiné dosaženo využitím umělé inteligence.
Závod v Chomutově je podle společnosti energeticky efektivní a optimalizovaný z hlediska emisí CO2. Tím je nejen i nejudržitelnější, jaký kdy Jungheinrich postavil. Kromě využívání ekologické elektřiny a instalace tepelných čerpadel zajišťuje další úspory energie speciální tepelná izolace v prostorách kanceláří. Firma dokázala snížit spotřebu vody pomocí zařízení na sběr dešťové vody. Kromě toho se závod nachází na 1,5hektarové zelené ploše s původními keři a stromy a přispívá tak k podpoře místní biologické rozmanitosti.
Jungheinrich svou první prodejní jednotku v České republice uvedl do provozu v roce 1992. Nyní je společnost zastoupena v tuzemsku kromě nového závodu třemi pobočkami a celkově zaměstnává více než 360 lidí.