Billa spouští vlastní e-shop, doručení objednávek zákazníkům zajistí Dodo
Řetězec Billa zahajuje ostrý provoz svého e-shopu. Zákazníci z Prahy, Mladé Boleslavi a také Brna plus jejich okolí si mohou vybrat z více než 9 tisíc výrobků, které k nim podle vyjádření společnosti dorazí tři hodiny po odeslání objednávky. Doručení nákupů bude zajišťovat firma Dodo.
Během testovací fáze, která spuštění ostrého provozu předcházela, odbavil e-shop přes svoji partnerskou společnost Dodo celkem 7042 zákazníků a doručil 28.643 nákupů. Dohromady zaměstnanci obou skladů roztřídili do objednávek 382.023 výrobků.
Spuštění ostrého provozu e-shopu zapadá do expanzních plánů řetězce Billa. „Naší vizí je být zákazníkům dostupnější, být jim na blízku a doslova být k dispozici na každém rohu. Spuštění e-shopu vidíme jako důležitý milník na cestě k tomu, abychom tuto vizi naplnili,“ říká Liam Casey, generální ředitel Billa ČR. „V našich plánech dále nepolevujeme. Do konce roku spustíme novou mobilní aplikaci, která nakupování online usnadní. V průběhu příštího roku částečně zautomatizujeme naše sklady v Praze a Brně, aby byly schopny efektivněji a ve vyšší míře odbavit objednávky našich zákazníků. Do konce roku 2025 máme ambici nabídnout naše služby po celé České republice a stát se druhým nejsilnějším hráčem v prodeji potravin online v České republice,“ dodává Liam Casey.
E-shop řetězce Billa obsluhují dva sklady – v Praze a Brně – o celkové velikosti 13.200 metrů čtverečních. „Díky řízenému zásobování ze dvou skladů dokážeme zajistit lepší kvalitu doručeného zboží pro zákazníka. To nám ulehčuje hlavně dohled nad dodržováním teplotního řetězce, který je pro kvalitu rozhodující. Průběžně sledujeme stav zásobování v obou skladech, díky čemuž si snadněji ohlídáme dostupnost zboží zákazníkům. Oproti konkurenci veškeré odbavení objednávek soustředíme výhradně do těchto skladů, takže je doručení rychlejší. Už tři hodiny po objednání může mít zákazník svůj nákup doma. A plná obsluha ze skladů vede i k tomu, že na rozdíl od některých konkurenčních řetězců příprava objednávek nezasahuje do provozu na prodejnách, což je komfortnější pro zákazníka i pro nás,“ upřesňuje Petr Toupal, vedoucí oddělení e-commerce řetězce Billa.
Pro úspěch e-shopu je zásadní spolupráce s firmou zajišťující rozvoz nákupů, kterou je společnost Dodo. „Rozvoz potravin je specifickou disciplínou, ve které je potřeba skloubit rychlost a přesnost doručení s dodržením těch nejvyšších standardů při samotné manipulaci se zbožím, protože potraviny jsou tím nejnáročnějším segmentem jak na hygienu, tak na dodržování teplotního řetězce. Velmi si vážím toho, že do nás v rámci této disciplíny vložil důvěru další velký hráč a silná značka, jakou je Billa. Dobře víme, že kvalita rozvozu i samotných kurýrů je faktor, který významně ovlivňuje podobu celé služby a její přijetí mezi zákazníky. A jsme zároveň rádi, že můžeme být u dalšího zásadního milníku v rámci rozšiřování trendu e-groceries v České republice,“ komentuje spolupráci Michal Menšík, CEO Dodo Group.