
Coca-Cola HBC získala ocenění za udržitelnost Lean & Green
V rámci programu Lean & Green Europe se společnost Coca-Cola HBC zavázala k výraznému snížení emisí oxidu uhličitého ze svých logistických činností. Za akční plán směřující ke splnění tohoto závazku v Česku se firma nyní stala v pořadí třetím držitelem ocenění Lean & Green Award.
Akční plán společnosti Coca-Cola HBC, jehož nezávislý audit provedla katedra logistiky na Fakultě podnikohospodářské VŠE v Praze, pracuje s přesnými daty o emisích uhlíku a definuje realistické cíle spolu s konkrétními kroky k jejich postupné eliminaci. Lean & Green Award oceňuje kvalitu plánů a předchází plnění stanovených cílů. Po auditu přechází Coca-Cola HBC plynule do aktivační fáze, v níž bude realizovat jednotlivé kroky z akčního plánu a v pravidelných intervalech podávat zprávy o svém pokroku.
„V Coca-Cola HBC věříme, že investice do strategických rozhodnutí, které přispívají k udržitelnější budoucnosti podnikání, jsou těmi nejlépe vynaloženými prostředky. Jsou zásadní pro budoucí úspěch nejen nás, ale i prostředí a komunit, ve kterých působíme. Z toho důvodu jsme se již dříve zavázali do roku 2025 snížit přímé emise CO2 o 30 % a do roku 2040 být CO2 neutrální,“ říká Milan Svejkovský, manažer logistiky společnosti Coca-Cola HBC pro Českou republiku.
Pavla Cihlářová, ředitelka GS1 Czech Republic, udělené ocenění komentuje: „Gratuluji společnosti Coca-Cola HBC k získání ocenění Lean & Green Europe Award. Je zřejmé, že problematika udržitelnosti a snižování CO2 v retailu a logistice bude v nadcházejícím období čím dál tím důležitější. Z pozice GS1 Czech Republic bych ráda uvedla, že se této problematice věnujeme dlouhodobě a naším cílem je podpořit přechod na bezpapírovou logistiku se současným zefektivněním procesů nakládky a vykládky. K tomuto poskytujeme odborné zázemí pro využívání standardů GS1 v logistice.“
Zapojení do programu Lean & Green je koncipováno jako závazek společnosti snížit minimálně o 20 % emise CO2 z logistických aktivit během následujících pěti let. Tento závazek musí mít firma zpracovaný v rámci vlastního akčního plánu, včetně navrhovaných opatření a způsobů měření na základě mezinárodních protokolů a standardů pro sledování uhlíkové stopy. Akční plán společností a průběžné výsledky nejméně jedenkrát ročně prochází nezávislým auditem. Na základě tohoto postupu získává společnost ocenění Lean & Green Europe Awards. Pokud po ukončení pětiletého období prokáže závěrečný audit, že byly splněny podmínky snížení produkce CO2 alespoň o zmíněných 20 %, pak společnost získává ocenění Lean & Green 1st Star.
Program Lean & Green Europe je dostupný v 15 zemích Evropy a v Kanadě a je do něj aktivně zapojeno přes 550 společností. Realizaci programu v ČR zajišťuje Česko-slovenská iniciativa ECR za podpory organizace GS1 Czech Republic a ve spolupráci s prémiovým partnerem programu, jímž je EY Česká republika.
V tuzemsku již ocenění Lean & Green Europe obdržely společnosti Budějovický Budvar a CHEP CZ.