Mailstep kompletuje a rozváží krabičky s dietní stravou
Poskytovatel fulfillmentu Mailstep nově poskytuje kompletaci a expedici jídel pro firmu NutritionPro, dodavatele krabičkových diet na míru. Na přípravu kompletačního centra o rozloze 200 metrů čtverečních, které dokáže zásobovat zákazníky až desetitisíci jídly denně, měl Mailstep dva měsíce.
„Díky obrovskému nasazení všech oddělení se nám podařilo dokončit stavbu a spustit expedici jídel přesně 6. dubna. Testování nového systému kompletace proběhlo tři dny před spuštěním ostrého provozu a bylo velmi úspěšné,“ říká Eduard Steško, produktový manažer Mailstepu, který má tuto spolupráci na starosti.
Nové centrum včetně chladicího zařízení je modulární, takže jej lze kdykoli v řádu dnů rozšířit o další metry čtvereční. Stavba byla financována oběma společnostmi, výše investice nicméně nebyla zveřejněna.
Podle vyjádření obou firem jde o první spolupráci tohoto typu na českém trhu, neboť zatím nikdo jiný nenabízí fulfillmentové služby pro klienty s rychloobrátkovým zbožím, které podléhá rychlé zkáze a jehož doručení se očekává v tentýž den. I v zahraničí fulfillment standardně řeší spíše velké distribuce do restaurací nebo provozoven a doručení následující den.
„Jídlo do Mailstepu přichází od výrobců již zabalené, což však neznamená, že by nemuseli dodržovat striktní teplotní řetězec a hygienické normy SZPI pro práci s potravinami. Od té doby, co kompletaci a distribuci krabičkových diet outsourcujeme, se nám rozvázaly ruce pro další aktivity,“ vysvětluje Jan Valeš, obchodní a marketingový ředitel NutritionPro.
E-shopy a obecně firmy s rychlým růstem řeší často neúměrné zvyšování nákladů na provoz a diverzifikaci lidských zdrojů na provozní část. „To je vlastně alfou a omegou Mailstepu. Snížit náklady a nechat volné ruce provozovatelům e-shopů pro růst i zlepšování jejich služeb,“ uzavírá Eduard Steško.