Dodo spouští službu pro doručení větších zásilek v den objednání
Technologicko-logistická společnost Dodo vstupuje do nového segmentu. Aktuálně spouští službu s názvem „Two-men delivery“. Ta se zaměřuje na rozvoz nadměrného zboží, například nábytek, velké elektro, objemné sportovní potřeby a další typy zboží, které vyžadují větší vozy a dva kurýry na vykládku.
I v tomto segmentu je cílem Dodo učinit tržním standardem kvalitní doručení v den objednání (same-day) a v konkrétním časovém slotu, informuje firma. Podle studie zpracované pro Dodo agenturou Perfect Crowd má rychlost dodání zboží pro zákazníka rozhodující roli při výběru mezi e-shopy s podobnou cenou produktů. Až 84 % zákazníků zvolí takový obchod, který je schopen doručit zboží rychleji, a rychlé dodání motivuje 90 % zákazníků k opakovanému nákupu. Příliš dlouhé dodací lhůty jsou naopak pro 61 % nakupujících důvodem k tomu, aby nákupní košík opustili.
„Doručení v konkrétním hodinovém slotu v den objednání je něčím, na co si zákazníci například u rozvozu potravin rychle zvykli. Není proto divu, že podobný standard služeb začínají požadovat i u jiných typů zboží. Třeba na doručení nábytku si přitom zákazník i u těch nejoblíbenějších nábytkářských řetězců musí několik dní počkat, zaplatit nemalý peníz, a ještě půl dne vyhlížet kurýra,“ říká Ivo Velíšek, CEO Dodo pro Českou republiku a Slovensko, a dodává: „S Dodo jsme se vždy snažili nastavovat nové tržní standardy a nyní chceme změnit právě trh s doručováním nadrozměrných zásilek, které doručíme rychle, přesně a až do bytu zákazníka.“
Pro službu „Two-men delivery“ tak společnost vidí na tuzemském trhu i v zahraniční velký byznysový potenciál. „Zákazníci dávají jasně najevo, co od moderního e-shopu očekávají, a obchodníci, kteří budou chtít uspět, budou muset být schopni jejich potřeby naplnit. V řadě segmentů se nám již podařilo výrazně posunout tržní standardy a jsem si jist, že podobnou disrupci si zaslouží i segment nábytku, elektra, sportovních potřeb a dalších typů objemného zboží. A dosavadní reakce ze strany klientů to potvrzují. Například v Maďarsku již se zapojením dvou kurýrů vozíme sportovní náčiní ze sítě prodejen Hervis a vážný zájem evidujeme u celé řady dalších celoevropských retailových řetězců,“ popisuje Peter Menky, chief commercial officer v Dodo.
Pokud se nová služba v České republice osvědčí, v plánu je její rozšiřování do dalších zemí, kde společnost působí. S prvními zákazníky již probíhají jednání v Maďarsku či třeba Německu, což je trh, na kterém Dodo rychle roste a má zde velké plány. Mohutná zahraniční expanze je ostatně pro Dodo aktuálně top prioritou, se kterou firmě pomůže i nedávná investice ve výši 1,5 miliardy korun od investorů v čele s Danielem Křetínským a Patrikem Tkáčem.