logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Společnost Kion Group, dodavatel intralogistického vybavení, pokračuje v expanzi v Panattoni...
  • V loňském roce se na moři ztratilo 576 kontejnerů. Jedná se o nárůst oproti 221 kontejnerům v...
  • Od července se novým generálním ředitelem společnosti Kienbaum pro Česko a Slovensko stal Jan...
  • Firma PST CLC Mitsui-Soko odstartovala projekt zaměřený na rozšíření řízení a sledování...

Tažné soupravy: Pořídit do vlastnictví, nebo pronajmout?

30. března 2022
Anketa 0
1179
Tažné soupravy: Pořídit do vlastnictví, nebo pronajmout?

Tažné soupravy: Pořídit do vlastnictví, nebo pronajmout?

Nasazení tažných souprav v logistice a výrobě předchází nejen vyřešení technických okolností, ale je nutné se také rozhodnout, zda techniku pořídit do vlastního majetku nebo spíše pronajmout. V anketě odpovídají vybraní dodavatelé tažných souprav.

Kdy se firmě vyplatí tahače a přípojné vozíky a rámy pořídit do vlastního majetku a kdy spíše pronajímat?

Jan Kohák, produktový manažer, Toyota Material Handling CZ:
Na to neexistuje jednoduchý algoritmus. Oba způsoby financování mají své výhody – kontrolu nad vlastním majetkem, širší škálu služeb a bezstarostnější život u dlouhodobého pronájmu. Dvě prakticky stejné firmy se stejnými flotilami volí různé režimy financování a obě jsou se svým výběrem spokojené. Z pohledu dodavatele, jako je Toyota, je pro zákazníka lepší dlouhodobý pronájem, protože umožňuje poskytovat více služeb, od servisu po správu flotily a mít vozíky pod soustavnou kontrolou a zajistit jejich maximální disponibilitu. Pokud zákazník s vozíky v majetku uzavře servisní smlouvu a používá I_Site, získává stejnou úroveň služeb, ale musí pro své vozíky zařizovat pojištění, likvidaci a jiné administrativní práce, kterých se jiní rádi zbavují.

Pavel Králík, produktový manažer, Jungheinrich ČR:
Toto je závislé hlavně na individuální politice každé firmy. Nicméně většina tahačů je dodávána do nadnárodních firem z automotive branže a zde je obrovský tlak na výkon a spolehlivost a zároveň potřeba přesného finančního plánování. Z toho důvodu jsou tahače z valné části pořizovány na operativní leasing, nebo podnájem spolu s full servisovou smlouvou. Zákazník tak má jisté náklady po celou dobu kontraktu a zároveň pravidelně obnovuje svou flotilu tak, aby byla vždy dostupná v plné síle.

Jaroslav Leun, vedoucí oddělení pro intralogistická řešení, Still:
Koupě vlastního zařízení se vyplatí v případě, kdy se jedná o dlouhodobé operace, kde si je provozovatel vědom, že tahač využije v delším časovém horizontu. Pronájem se naopak vyplatí ve chvíli, kdy se jedná o časově omezenou dobu využití nebo v případě, dojde-li k poruše některého z tahačů. Pronajmout lze ale i pouze doplňkové příslušenství například k vlastnímu tahači, což se hodí zejména ve chvíli, mění-li se často podmínky na pracovišti. V případě tahače, který má provozovatel ve vlastnictví, si tak může pronajímat pouze příslušenství a přizpůsobovat provoz jeho aktuálním požadavkům.

Martin Řehák, manažer tréninku a produktové podpory, Linde Material Handling Česká republika:
Jakýkoliv nákup manipulační techniky by měl být v souladu s celkovou politikou společnosti. Prvním krokem pro správné rozhodnutí, zda si stroje pořídit do vlastního majetku, nebo si je pronajmout, by mělo být vypracování rozvahy návratnosti investic a maximalizace efektivity provozu. Důležitý faktor představuje sezonnost provozu. Standardní a kontinuální provoz je ideální vykrývat stroji, které jsou v majetku společnosti nebo v dlouhodobém pronájmu a sezonní špičky řešit případnými krátkodobými pronájmy. Pro ideální efektivitu je potřebné mít stroje stále v pohybu a kontinuálním nasazení. Pokud zmiňujeme kontinuitu provozu, je potřeba také zmínit, že právě takový provoz je vhodný pro zvážení a případné nasazení automatizovaných či poloautomatizovaných řešení.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Systém Dematic Pouch: větší efektivita, méně námahy

Krátké dodací lhůty, rostoucí objem vráceného zboží a integrace online a offline kanálů, to jsou zásadní výzvy, kterým čelí moderní maloobchodní společnosti. Systém závěsných tašek Dematic Pouch jim nabízí efektivní řešení: díky vysoké flexibilitě, ergonomickým pracovištím a inteligentním procesům zajišťuje udržitelné plnění objednávek. Dematic Pouch je efektivní, flexibilní a všestranný Moderní maloobchod je dynamičtější než […]

7R nabízí v klíčových lokalitách České republiky novou generaci logistických prostor

7R, přední developer moderních skladových a průmyslových nemovitostí v Polsku a v České republice, posiluje své působení na českém realitním trhu dvěma projekty: 7R Park Lavičky, u dálnice D1 jen 30 minut od Brna, a EQT Park Prague North, na kterém 7R spolupracuje se společností EQT Real Estate, globálním investorem do realit.   Oba parky, […]

Pod taktovkou společnosti Gridarch roste v Mošnově logistické centrum BMW Group

V rámci III. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku (OAMP) vyrůstá v Mošnově logistické centrum automobilky BMW Group o celkové ploše více než 123 000 metrů čtverečních. Jeho pilotní provoz by měl být zahájen v polovině roku 2026. BMW Group bude z Mošnova své výrobní komponenty do zámoří – především do Asie a do Ameriky. „Díky […]

Efektivní logistika a udržitelná budoucnost s CHEP

CHEP úzce spolupracuje se svými partnery na budování chytřejších a udržitelnějších dodavatelských řetězců. Partnerství s TAMDA Foods je ukázkou toho, jak může dobře nastavená spolupráce přinášet měřitelné výsledky v oblasti udržitelnosti. Díky využívání poolingového modelu CHEP, který je založený na sdílení a opakovaném použití kvalitních palet, se společnosti Tamda podařilo zefektivnit logistiku a zároveň snížit […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required