
Budvar uvedl do provozu novou linku na stáčení piva do plechovek
Budějovický Budvar slavnostně zprovoznil novou linku na stáčení piva do plechovek, která naplní až 50.000 plechovek za hodinu. Investice do nové linky dosáhla zhruba 300 milionů korun.
Budvar prodá v plechu více než pětinu svého piva a poptávka stále stoupá. Na nové lince bude Budvar vyrábět i nové ochucené nealkoholické pivo, které připravuje se skupinou Mattoni 1873.
„Motivace investovat do nové plechovkové linky byla dvojí. V obecné rovině trendy trhu ukazují, že obliba plechovkových nápojů neustále roste a ani pivo není výjimkou. Druhou hnací silou byla nově započatá spolupráce s Mattoni, které si nejen velmi vážíme, ale na kterou se v pivovaru všichni těší,“ komentuje zprovoznění linky ředitel Budějovického Budvaru Petr Dvořák.
Nová linka, jejímž dodavatelem byla společnost Krones, disponuje výkonem plnícího stroje 50.000 plechovek za hodinu, což představuje čistý skladový výkon minimálně 40.000 kusů. Linka je navržena s důrazem na spolehlivost provozu tak, aby i drobný výpadek či pokles výkonu jakékoliv části zařízení zásadně neovlivnil výkon celé linky. Příslušenství zahrnuje i analytické vybavení, které zajistí bezchybnou kvalitu piva a zároveň významně ušetří pracnost kontroly, jež standardně vyžaduje zapojení laboratoře. Linka je rovněž nenáročná z hlediska lidské kapacity. K její obsluze je zapotřebí pouze pět lidí.
Zásadní přidanou hodnotou nové linky je rovněž přínos z hlediska udržitelnosti. „Linka eliminuje plasty u skupinových balení plechovek, kdy namísto LDPE fólie využívá papírový přebal. Jedná se o jednu z prvních linek na českém trhu, která balí plechovky do papíru. Ročně se tím pivovaru podaří ušetřit 85 tun potištěného plastu. Technologické vybavení linky také výrazně přispěje k efektivnějšímu využití vody, tepla a elektrické energie,“ dodává Robert Chrt, manažer Budvaru pro strategii a business development.
Budvar letos zahájil také projektovou přípravu na novou varnu. Stavět ji chce v příštím roce. Půjde o závěrečnou z řady rozvojových investic v souhrnné výši dvou miliard korun, které začaly v roce 2015. Po jejich dokončení by výstav pivovaru měl dosáhnout 2,25 milionu hektolitrů ročně.