Lenovo přepravuje své produkty pomocí uhlíkově neutrálních letů
Výrobce elektroniky a počítačových technologií Lenovo se rozhodl přepravovat ze Šanghaje do Frankfurtu nad Mohanem 20 tun zboží týdně prostřednictvím uhlíkově neutrálních letů, které provozují společnosti DB Schenker a Lufthansa Cargo. Náklad tvoří primárně notebooky a počítače pro soukromé i firemní uživatele. Tyto nákladní lety jsou podle zmíněných firem jediným pravidelným charterovým spojem na světě, jenž zcela využívá udržitelné letecké palivo.
Udržitelné letecké palivo (Sustainable Aviation Fuel neboli SAF) se vyrábí převážně z biomasy, jako například z recyklovaného rostlinného oleje použitého v kuchyni. Při jeho spalování v motoru se uvolňuje stejné množství oxidu uhličitého, které rostliny během svého růstu už odstranily z atmosféry.
„Náš SAF charterový let pomáhá firmám zajistit přepravu jejich zboží udržitelným způsobem. Lenovo je pro tuto přelomovou iniciativu skvělým příkladem. Těšíme se na další značky, které spolu s námi dají přednost dekarbonizaci svého dodavatelského řetězce,“ říká Thorsten Meincke, člen představenstva pro letecké a námořní přepravy v DB Schenker.
Společnost Lenovo uvádí, že udržitelnost je pro její podnikání a snahu zpřístupnit chytré technologie široké veřejnosti zásadní. „Jsme hrdí na to, že prostřednictvím této spolupráce s DB Schenker a Lufthansa Cargo můžeme naše řešení nadále vylepšovat,“ dodává Gareth Davies, ředitel globální logistiky v Lenovo.
Zájem firem o udržitelnější dodavatelské řetězce v poslední době roste. Ashwin Bhat, obchodní ředitel Lufthansa Cargo, v této souvislosti konstatuje: „Stále více zákazníků si uvědomuje, že musíme spolupracovat napříč odvětvími, abychom dosáhli společného cíle. S našimi SAF lety jsme skutečnými průkopníky na cestě k opravdové změně.“
Použitím paliva SAF se ušetří na každém letu přibližně 20 tun standardního kerosinu, což představuje 62 tun skleníkových plynů týdně. Oxid uhličitý uvolněný při spalování SAF v motoru odpovídá množství CO2, které z atmosféry zmizelo při fotosyntéze rostlin, z nichž se později vyrobil olej. Dalších 16 tun emisí skleníkových plynů, které vzniknou při samotné výrobě a přepravě paliva, je plně kompenzováno certifikovanými offsetovými projekty, což zajišťuje úplnou neutralitu letů.
DB Schenker a Lufthansa Cargo zahájily celosvětově první pravidelné nákladní lety pokryté udržitelným leteckým palivem mezi německým Frankfurtem a čínskou Šanghají v dubnu 2021 a prodloužili svou spolupráci i na zimní letový řád.