Rohlik.cz rozšiřuje počet elektromobilů a s firmou E.On buduje síť dobíjecích stanic
Pro naplnění cíle bezemisní městské logistiky, který chce online supermarket Rohlik.cz realizovat do roku 2025, podniká firma další kroky. Do konce letošního roku zdvojnásobí počet elektromobilů ve své flotile, celkem jich bude mít 42. Do ostrého provozu rovněž nasazuje 23 nákladních elektrokol. Rohlik.cz také s energetickou společností E.On buduje vlastní síť dobíjecích stanic – do příštího roku jich chce v Praze a Brně postavit 400.
„Pro nás v Rohlíku je udržitelnost na prvním místě ve všem, co děláme. Naše služba je už ze své podstaty udržitelnější než klasické nakupování. Zatímco si pro jedenáct nákupů dojede do kamenného supermarketu jedenáct aut, u nás je to naopak. My minimálně jedenáct nákupů zavezeme jedním autem,“ vysvětluje CEO Rohlik.cz Olin Novák a dodává: „Nyní děláme všechno proto, aby ta auta byla elektrická. Dosud jsme využívali vozy na CNG, což samo o sobě snižuje ekologickou zátěž provozu zhruba o třetinu. Ale do roku 2025 chceme plně elektrickou firemní flotilu.“
Parkovací a dobíjecí místa pro vozidla na elektrický pohon buduje Rohlik.cz ve spolupráci s energetickou firmou E.On u svých skladů v Praze a Brně. „Dodávané řešení je speciálně připravené přímo pro Rohlík a zajistí, že všechna vozidla budou na další směnu plně nabita, aniž by došlo k překročení možnosti příkonu dané lokality. Vše bude online, aby měl fleet manager kompletní přehled o dobíjení jednotlivých vozidel, a to jak v reálném čase, tak formou reportů,“ upřesňuje Martin Klíma, vedoucí oddělení Mobility Services společnosti E.On. V současnosti čítá flotila Rohlíku 700 aut, které vyjma prvních elektrických vozů jezdí na CNG pohon. Právě vybudování vlastních dobíjecích stanic výrazně usnadní a urychlí přechod Rohlíku na plně elektrickou firemní flotilu.
Rohlik.cz také do konce roku zdvojnásobí počet svých elektromobilů, které v současnosti využívá pro rozvoz nákupů. Celkem jich ještě letos bude mít 42 a další mají rychle přibývat.
K tomu bude Rohlík v ostrém provozu v závěru roku využívat 23 nákladních elektrokol. Toto kolo uveze nákupy až do hmotnosti 180 kilogramů plus kurýra, dojezd má až 40 kilometrů. Součástí řešení je i inovativní systém samotné přepravy a překládky zboží, který umožňuje výměnu kontejneru kola s nákupy do 10 minut. Nespornou výhodou tohoto systému je také bezpečnost přepravy zboží z pohledu teplotního řetězce a jeho doručení až ke dveřím zákazníka nebo do vnitřních či venkovních výdejních boxů Rohlík Point.