DB Schenker a Lufthansa Cargo pokračují v udržitelných nákladních letech
Společnosti DB Schenker a Lufthansa Cargo plánují pokračovat s týdenními uhlíkově neutrálními lety mezi Frankfurtem a Šanghají po celé zimní období až do března. K iniciativě se nyní připojila i společnost Nokia, aby minimalizovala vlastní uhlíkovou stopu v oblasti logistiky a dopravy. Pro uvedené nákladní lety se používá udržitelné palivo SAF (Sustainable Aviation Fuel).
Spotřeba paliva pro zpáteční let z Frankfurtu nad Rýnem do Šanghaje je plně pokryta udržitelným palivem SAF, tím pádem se každý týden ušetří až 174 tun konvenčního kerosinu. Během letního letového řádu 2021 se tak na této lince podařilo dosáhnout snížení emisí a skleníkových plynů o 20.250 tun. Plán na nadcházející období, které začalo koncem října, je snížit množství emisí o dalších 14.175 tun.
Během příštích pěti měsíců bude Nokia jako globální poskytovatel telekomunikačních sítí využívat uhlíkově neutrální lety k přepravě týdenního objemu zboží z výrobního závodu v Šanghaji do svého evropského centra v nizozemském Tilburgu. Dohoda s DB Schenker se vztahuje jak na leteckou, tak i pozemní přepravu zboží. Ta se bude realizovat s využitím pokročilého typu biopaliva – hydrogenovaného rostlinného oleje.
„Klimatická změna je pro mnoho společností podstatnou otázkou. Zabývají se dopady vlastního podnikání na životní prostředí a přihlížejí i k uhlíkové stopě přeprav. Proto se společností Lufthansa Cargo dál pokračujeme ve spolupráci na uhlíkově neutrálních letech a jsme rádi, že se společnost Nokia stala naším novým zákazníkem pro udržitelné lety z Asie do Evropy. Společně tak můžeme udělat další krok k udržitelnější budoucnosti,“ říká Thorsten Meincke, člen představenstva společnosti DB Schenker pro letecké a námořní přepravy.
SAF je vyrobeno z odpadních a zbytkových surovin, například z použitých kuchyňských olejů. Oxid uhličitý uvolněný při spalování v motoru odpovídá množství CO2, které z atmosféry zmizelo při fotosyntéze rostlin, z nichž se později vyrobil olej. V současné době je toto palivo přibližně třikrát dražší než konvenční letecký kerosin. Emise skleníkových plynů při výrobě a přepravě paliva jsou plně kompenzovány certifikovanými offsetovými projekty, což zajišťuje úplnou neutralitu letů. SAF používané pro letecké přepravy DB Schenker a Lufthansa Cargo vyrábí významný dodavatel udržitelných paliv Neste. Tento finský výrobce plánuje do konce roku 2023 zvýšit produkci udržitelného leteckého paliva Neste MY na 1,5 milionu tun ročně.