logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Možnost využití umělé inteligence (AI) se stává zásadní faktorem pro spotřebitele, kteří...
  • V rámci výuky vedlejší specializace Logistika – mezinárodní přeprava a zasílatelství na katedře...
  • Manažeři společnosti PST CLC Mitsui-Soko plánují implementovat  v rámci kontraktní logistiky...
  • Vrácení DPH a spotřební daně je pro dopravní firmy často náročný a časově zdlouhavý proces....

Přemysl Vícha: Logistikou začíná a končí každý e-shop se zbožím

29. července 2021
Sklad 0
1748
Přemysl Vícha: Logistikou začíná a končí každý e-shop se zbožím

Přemysl Vícha: Logistikou začíná a končí každý e-shop se zbožím

Jeden z nejstarších e-shopů českého internetu má za sebou první půlku roku 2021. Jak se dařilo internetové nákupní galerii Patro.cz patřící do holdingu NWT? O sezonní růst e-shop nepřišel. I po otevření kamenných prodejen roste Patro.cz o cca 100 %. Rozšířit dokonce musel i svou logistickou sít. Mezi možnostmi platby stále vede dobírka. Více informací prozradil Přemysl Vícha, ředitel divize E-business / Patro.cz, NWT.

Logistikou začíná a končí každý e-shop se zbožím. Pro Patro.cz je to nejvyšší priorita, proto rozšířili své logistické partnery už na cca deset. „Každý z dopravců se sem tam dostane do nějakých problémů, kdy je třeba partnery různě optimalizovat. Jak vyrostl trh e-shopů, tak je logicky vyšší tlak i na dopravce, kteří se snaží na zvýšený zájem reagovat. Loňskou vánoční sezónu zvládli nad očekávání dobře, jsem však v obavách nad letošní. Uvidíme, zda budou mít dopravci dostatek personálu,“ komentuje Přemysl Vícha, ředitel divize E-business / Patro.cz, NWT.

Dobírku stále klienti vyžadují

U e-shopu Patro.cz stále cca 30 % zboží zasílají klientům na platbu u dopravce či výdejního místa na dobírku. Hned v závěsu jsou platební karty a platby do bank. „U nás ještě nenastal čas zcela omezit platbu na dobírku. Věřím, že se k tomu dostaneme v blízké době. Platba za službu v době nákupu výrazně snižuje problémy s přebíráním nevyzvednutého objednaného zboží. Snažíme se proto komunikovat s klienty, kteří si pravidelně nakupují na dobírku a mají výrazný podíl nevyzvednutých zásilek,“ uvádí důvody Vícha.

Prodeje nezpomalilo ani otevření kamenných prodejen

„Patro.cz roste stále i po otevření kamenných prodejen o cca 100 %, což je náš hlavní cíl. Poslední týdny sledujeme lehké ochlazení, ale to přisuzujeme dovoleným a hezkému počasí. Přece jenom si větší část obyvatel začala vybírat dovolenou, která se jim nastřádala za poslední rok,“ uvádí Přemysl Vícha, ředitel divize E-business / Patro.cz, NWT.

Vládlo elektronické vybavení do domácností

Celkově v prodejích dominovalo elektronické vybavení do domácností. Notebooky, tablety, mobilní telefony jsou letitými tahouny. „Velký skok zaznamenaly robotické vysavače, což přisuzujeme dlouhému lockdownu a snaze si ulehčit úklid domu. Dalším skokanem byly třeba SSD disky a grafické karty, ale za to může vliv digitálních měn než covid,“ říká Přemysl Vícha, ředitel divize E-business / Patro.cz, NWT s tím, že naopak knihy a čtení není nyní na pořadu dne, prodeje se tam sezónně postupně zvedají až ke konci září.  „Oproti tomu roste obliba vířivek, trampolín a vybavení na zahradu. Zde však lehce bojujeme s nedostatkem zboží,“ dodává Vícha.

Otevření kamenných prodejen prodeje neoslabilo

Klasické obchody byly v uplynulých měsících kvůli covidu většinu času nuceně uzavřené. Ačkoliv od 10. května se znovu otevřely, v internetové nákupní galerii Patro.cz to nijak zvlášť nepocítili. „Máme štěstí, že od května nepociťujeme pokles. Stále si držíme růst cca 100 %. Spíše nás ovlivňuje hezké počasí a bylo zajímavé sledovat prodeje v době MS ve fotbalu či hokeji, kdy v herních hodinách hezky prodeje propadnou. Což plně chápu,“ míní šéf divize E-business NWT Přemysl Vícha s tím, že na druhou stranu sleduje zdražování výrobků v řádu jednotek až desítek procent. „Proto všem radím, nakupujte nyní, ceny porostou,“ říká.

V květnu a červnu vládla zahrada, zvedá se outdoor

Měsíce květen a červen jsou každoročně obdobím, kdy se vybavují chaty a zahrádky. „Letos bylo toto období ještě zesílené, jelikož nebyly Velikonoce, jak je známe, tudíž ne všichni vyrazili na své chaty a chalupy či na návštěvy za svými příbuznými. Proto byl květen zesílen v zájmu o tento segment,“ upozorňuje ředitel divize E-business a dodává, že samozřejmě roli hraje ještě snížená mobilita Čechů cestovat na dovolenou do zahraničí, což například ovlivnilo snížení prodejů kufrů a zavazadel a jiného vybavení na cestování. „Obecně ale vidíme zvýšený zájem o outdoorové vybavení a odpovídá to rozhodnutí nemalé části obyvatel vycestovat i letos na dovolenou lokálně, v rámci České republiky a užít si léto v přírodě,“ míní Vícha z patro.cz.

Rekordy „by“ trhala cyklistika, kdyby bylo co prodávat

Cyklistika je mezi Čechy oblíbená a čísla by to potvrzovala, kdyby bylo co prodávat… „Kola se objednávají cca dva roky dopředu. Tj. loňský enormní výkyv se projeví v dostatku kol až příští sezónu.  Svou roli hraje i nedostatek náhradních dílů, které se v Asii nestíhají vyrábět. Letošní rok je tedy výrazně ovlivněn právě nedostatkem kol. Je dostatek elektrických kol, které se dobře prodávají, nicméně klasická kola prostě nejsou a když ano, tak ceny vyrostly. Naopak oproti loňskému roku evidujeme výrazný zájem o cyklistické doplňky (helmy, nosiče, brašny),“ uvádí ředitel divize E-business / Patro.cz, NWT.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Systém Dematic Pouch: větší efektivita, méně námahy

Krátké dodací lhůty, rostoucí objem vráceného zboží a integrace online a offline kanálů, to jsou zásadní výzvy, kterým čelí moderní maloobchodní společnosti. Systém závěsných tašek Dematic Pouch jim nabízí efektivní řešení: díky vysoké flexibilitě, ergonomickým pracovištím a inteligentním procesům zajišťuje udržitelné plnění objednávek. Dematic Pouch je efektivní, flexibilní a všestranný Moderní maloobchod je dynamičtější než […]

7R nabízí v klíčových lokalitách České republiky novou generaci logistických prostor

7R, přední developer moderních skladových a průmyslových nemovitostí v Polsku a v České republice, posiluje své působení na českém realitním trhu dvěma projekty: 7R Park Lavičky, u dálnice D1 jen 30 minut od Brna, a EQT Park Prague North, na kterém 7R spolupracuje se společností EQT Real Estate, globálním investorem do realit.   Oba parky, […]

Pod taktovkou společnosti Gridarch roste v Mošnově logistické centrum BMW Group

V rámci III. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku (OAMP) vyrůstá v Mošnově logistické centrum automobilky BMW Group o celkové ploše více než 123 000 metrů čtverečních. Jeho pilotní provoz by měl být zahájen v polovině roku 2026. BMW Group bude z Mošnova své výrobní komponenty do zámoří – především do Asie a do Ameriky. „Díky […]

Efektivní logistika a udržitelná budoucnost s CHEP

CHEP úzce spolupracuje se svými partnery na budování chytřejších a udržitelnějších dodavatelských řetězců. Partnerství s TAMDA Foods je ukázkou toho, jak může dobře nastavená spolupráce přinášet měřitelné výsledky v oblasti udržitelnosti. Díky využívání poolingového modelu CHEP, který je založený na sdílení a opakovaném použití kvalitních palet, se společnosti Tamda podařilo zefektivnit logistiku a zároveň snížit […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required