logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Automatizovaná, spolehlivá a efektivní přeprava materiálu v logistických či výrobních provozech...
  • Role provozního ředitele (chief operating officer) ve společnosti Mailstep se nově ujal David...
  • Geosan Development oznamuje povýšení Radoslava Rachače (49) do funkce ředitele a jednatele. Ve...
  • Ministerstvo životního prostředí vydalo souhlasné závazné stanovisko EIA na rozšíření D1 na...

Průzkum GLS: Pandemie naučila i starší generaci při online nákupech platit kartou. Zájem o dobírku přetrvává

2. června 2021
Doprava 0
1054
Průzkum GLS: Pandemie naučila i starší generaci při online nákupech platit kartou. Zájem o dobírku přetrvává

Průzkum GLS: Pandemie naučila i starší generaci při online nákupech platit kartou. Zájem o dobírku přetrvává

Při nákupu zboží v e-shopech volí online platbu kartou již téměř polovina Čechů (49 %). Nejčastěji kartou na internetu platí mladí lidé ve věku 18 až 26 let (60 %). Avšak pandemie COVID naučila při nákupu v e-shopech využívat online platbu kartou i starší lidi. Oproti roku 2020 došlo ve věkové skupině 54 až 65 let k nárůstu o 9 p. b. (z 29 % na letošních 38 %). Zároveň významně klesá množství lidí, kteří na internetu nenakupují vůbec. Zájem o dobírku i přes pandemii přetrvává. Údaje vyplývají z letošního průzkumu společnosti GLS realizovaného prostřednictvím aplikace Instant Research agenturou Ipsos na vzorku 1050 respondentů.

Podle každoročního průzkumu balíkového přepravce GLS zájem o platby kartou v e-shopech nepřetržitě stoupá. Od roku 2016 se zvýšil dvojnásobně (z 25 % v roce 2016 na letošních 49 %). Významně narostlo také množství lidí, kteří platí kartou každý týden (o 12 p. b.). To lze přisuzovat zejména uzavřeným obchodům a provozovnám během pandemie koronaviru.

Platba kartou online je doménou především mladších generací. Nejvíce tak platí lidé ve věku 18 až 26 let (60 %). Starší generace však platbám kartou online postupně přichází na chuť. „Ve věkové kategorii 54 až 65 let tento způsob platby volí 38 % lidí. Oproti minulému roku došlo k nárůstu o 9 p. b., což z části přisuzujeme pandemii koronaviru. Dalším faktorem, který hraje významnou roli, je, že platba kartou online není oproti dobírce v nákupních košících zpoplatněna. Pozitivní zprávou je, že přibývá seniorů, kteří jdou s dobou a bez problému zvládají nakupování na internetu, ” uvádí Pavel Včela, ředitel GLS Česká republika.

Zájem o platbu dobírkou se nesnižuje

Z letošního průzkumu vyplývá, že významně klesá množství lidí, kteří zásadně nevyužívají online platbu kartou na internetu. Aktuálně za zboží přímo v e-shopech neplatí pouze 7 % lidí. To je 60% pokles oproti roku 2016. Zároveň se snižuje množství lidí, kteří platí online kartou velmi zřídka. Z 35 % v roce 2018 na dnešních 22 %. Ve věkové skupině 54 až 65 let třetina platí kartou zřídka a 10 % ji nevyužívá. I zde však můžeme spatřit výrazné zlepšení ve srovnání s loňským rokem (pokles o 12 p. b.).

Zájem o dobírku přetrvává i během pandemie. Po odeznění první vlny koronaviru, kdy byl zájem o dobírku rekordně nízký, je opět třetina balíků zasílána na dobírku, i když je velmi často hrazena kurýrovi platební kartou. Tuto formu placení nyní využívá 16 % dotázaných. Ve věkové kategorii 54 až 65 let dobírku využívá stále pětina lidí. Rovněž v menších sídlech je obliba dobírky vyšší než ve městech nad 20 000 obyvatel.

„V posledních měsících jsme zaznamenali, že třetina balíků je zasílána na dobírku, přičemž většina je pak hrazena kurýrovi platební kartou. Pomalu se snižující počet dobírkových balíků jde pravděpodobně na vrub expanze nových nezřídka zahraničních e-shopů, které zákazníci nemají vyzkoušené, tudíž se jistí proti problémům s dodáním zboží,“ vysvětluje Pavel Včela.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Pod taktovkou společnosti Gridarch roste v Mošnově logistické centrum BMW Group

V rámci III. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku (OAMP) vyrůstá v Mošnově logistické centrum automobilky BMW Group o celkové ploše více než 123 000 metrů čtverečních. Jeho pilotní provoz by měl být zahájen v polovině roku 2026. BMW Group bude z Mošnova své výrobní komponenty do zámoří – především do Asie a do Ameriky. „Díky […]

7R nabízí v klíčových lokalitách České republiky novou generaci logistických prostor

7R, přední developer moderních skladů a průmyslových zařízení v Polsku a v České republice, posiluje své působení na českém realitním trhu dvěma projekty: 7R Park Lavičky, který se nachází při dálnici D1 na Vysočině, a EQT Park Prague North, na kterém 7R spolupracuje se společností EQT Real Estate, globálním manažerem investic.   Oba parky, které […]

Efektivní logistika a udržitelná budoucnost s CHEP

CHEP úzce spolupracuje se svými partnery na budování chytřejších a udržitelnějších dodavatelských řetězců. Partnerství s TAMDA Foods je ukázkou toho, jak může dobře nastavená spolupráce přinášet měřitelné výsledky v oblasti udržitelnosti. Díky využívání poolingového modelu CHEP, který je založený na sdílení a opakovaném použití kvalitních palet, se společnosti Tamda podařilo zefektivnit logistiku a zároveň snížit […]

Aimtec získal prestižní titul Czechia Best Managed Company 

Společnost Aimtec se stala držitelem ocenění pro nejlépe řízené firmy v Česku v rámci šestého ročníku Czechia Best Managed Companies, který každoročně pořádá společnost Deloitte. Program oceňuje české soukromě vlastněné firmy, které vynikají v oblasti řízení, strategie, inovací a firemní kultury. Odborná porota složená z podnikatelů, novinářů, zástupců akademické sféry či odborníků na rodinné firmy a právo […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required