logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Skupina Kion Group představila na konci října na veletrhu Cemat Shanghai řešení tzv. fyzické...
  • Společnost Nexen Tire dosáhla ve třetím čtvrtletí roku 2025 tržeb ve výši 780,7 miliardy...
  • Stavební skupina HSF System z holdingu Purposia Group dokončila generální dodávku nové...
  • Skupina MOL revidovala svůj celoroční výhled zisku před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací...

Pro konkurenceschopnost v přepravách je důležitá flexibilita

16. března 2021
Doprava 0
1310
Pro konkurenceschopnost v přepravách je důležitá flexibilita

Pro konkurenceschopnost v přepravách je důležitá flexibilita

Společnost Gebrüder Weiss dosáhla ve finančním roce 2020 čistého obratu 1,77 miliardy eur. Jeho výše odpovídá nárůstu tržeb o 3,7 procenta ve srovnání s předchozím rokem 2019. „Pro naši kladnou bilanci bylo klíčové, že jsme zůstali flexibilní a plně funkční i během koronakrize. A to ve všech částech světa. Vždy jsme byli schopni nabídnout našim zákazníkům pružná dopravní řešení navzdory opakovaným lockdownům a globálním nedostatkům přepravních kapacit. Naši zaměstnanci odvedli vynikající práci za mimořádně obtížných podmínek,“ říká Wolfram Senger-Weiss, generální ředitel společnosti Gebrüder Weiss.

Digitální strategie „Best of Both Worlds“ potvrzuje svůj smysl

Významným milníkem v procesu digitalizace komunikace a procesů Gebrüder Weiss je spuštění nového zákaznického portálu myGW. Tato původní online platforma, která je dostupná od podzimu 2020, umožňuje jednoduchý, rychlý a bezprostřední přístup ke všem službám Gebrüder Weiss a poskytuje zároveň informace o přepravních a logistických objednávkách v reálném čase.

„Našim klientům tak umožňuje řízení veškeré komunikace i logistických požadavků vůči Gebrüder Weiss z jednoho místa, navíc s využitím tabletu nebo chytrého telefonu. Zákaznický portál myGW se aktuálně používá v České republice, Rakousku, Německu, Švýcarsku, Maďarsku a na Slovensku. Expanze do dalších zemí je plánována na letošní rok,“ uvádí Jan Kodada, ředitel obchodu a marketingu Gebrüder Weiss ČR.

„Naše digitální strategie „Best of Both Worlds“, tedy „Nejlepší z obou světů“ je založena na propojení naší odbornosti ve fyzickém a digitálním světě.  Její strategický přínos se nejlépe projevil právě nyní, v období krize a nejrůznějších omezení. Podařilo se nám ukázat, že jsme spolehlivým a stejně tak i inovativním logistickým partnerem. A právě pozitivní zpětná vazba od zákazníků potvrzuje, že jdeme správným směrem,“ říká Wolfram Senger-Weiss.

Další rozšíření globální pobočkové sítě

Pokud jde o rozvoj mezinárodní pobočkové sítě, i na tomto poli pokračovala společnost Gebrüder Weiss v důsledném plnění stanovených cílů pro rok 2020. V oblasti letecké a námořní dopravy došlo ke zvýšení počtu lokací pobočkové sítě v Německu a dokončila vstup na trh v Polsku, Jižní Koreji, Malajsii, Austrálii a na Novém Zélandu. „Naše expanze byla téměř ve všech geografických oblastech realizována na dálku, z důvodu omezených možností cestování. Tato forma procesu byla neobvyklou výzvou pro příslušné týmy, které však dokázaly vše úspěšně vyřešit pomocí nástrojů digitální komunikace,“ říká Senger-Weiss.

Mezinárodní síť Gebrüder Weiss nyní zahrnuje 170 poboček ve 35 zemích, ve kterých zaměstnává na 7 400 pracovníků na plný úvazek. V roce 2020 společnost do rozšiřování svých poboček, IT infrastruktury a do akvizic investovala celkem více než 70 milionů eur. Poměr vlastního kapitálu společnosti zůstává stabilní, na více než 60 procentech. Tento parametr je klíčový pro stabilitu Gebrüder Weiss a jeho schopnost pokračovat v rozvoji navzdory obtížným podmínkám.

Důraz na udržitelnost: uhlíková neutralita do roku 2030

Gebrüder Weiss sleduje jasné cíle také ve své strategii udržitelnosti. Emise CO2 mají být každoročně snižovány o deset procent a do roku 2030 plánuje společnost dosáhnout vlastní uhlíkové neutrality. Vedle dalších aktivit a programů k dosažení těchto cílů se zaměří Gebrüder Weiss na budování dalších fotovoltaických systémů na vlastních logistických terminálech a také na zvýšené využívání alternativních pohonů nákladních vozidel, ať už se jedná o elektromobilitu nebo využití vodíku a plynů. Kromě těchto opatření nabízí Gebrüder Weiss svým zákazníkům od minulého roku také možnost kompenzace emisí prostřednictvím certifikovaných projektů na ochranu klimatu.

Nestabilní ekonomická situace minulého roku se odráží ve vývoji výnosů jednotlivých obchodních jednotek Gebrüder Weiss. Vzhledem k omezením a uzavření některých firem na straně zákazníků, zejména ve druhém čtvrtletí loňského roku, zaznamenala divize Pozemní doprava a logistika globální pokles o 4,3 procenta a dosáhla výnosu 1,10 miliardy eur. Zvýšená poptávka v online maloobchodu však přinesla 29% nárůst zakázek v segmentu Home Delivery. V roce 2020 odbavili v Gebrüder Weiss 1,37 milionu B2C zásilek a jsou tak na trhu v Rakousku a několika zemích východní Evropy lídrem tohoto segmentu. V letecké a námořní dopravě bylo dosaženo zvýšení tržeb o 23,7 procenta na 470 milionů eur.

Kromě úspěšného rozvoje obchodních aktivit Gebrüder Weiss, zejména v letecké nákladní dopravě, měla pozitivní dopad na hospodářský výsledek také akvizice společnosti Ipsen Logistics. Za mimořádně náročné situace rostl o 10 % také obrat DPD Austria, jejímž partnerem je Gebrüder Weiss Parcel Service.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Fiege je připraveno na EUDR: sériová čísla pneumatik pod kontrolou

Nová evropská legislativa EUDR (EU Deforestation Regulation) přináší výrobcům a distributorům pneumatik zásadní změny. Jednou z klíčových výzev je nutnost sledování původu a pohybu každé jednotlivé pneumatiky – včetně evidence sériových čísel napříč celým dodavatelským řetězcem. Společnost Fiege je na tuto změnu plně připravena. Díky našemu modernímu WMS řešení (Warehouse Management System) zajišťujeme kompletní trasování […]

Potřebujete skladovat? PST CLC Mitsui-Soko má pro vás místo

Společnost PST CLC Mitsui-Soko, člen mezinárodní japonské skupiny Mitsui-Soko Group, nabízí aktuálně volné skladové kapacity ve svých moderních logistických centrech v Úžicích u Prahy, Pohořelicích u Brna, Brně – Tuřanech a Mošnově u Ostravy. Firma kromě skladování nabízí i komplexní celní služby a přepravy. Pokud hledáte spolehlivého partnera pro outsourcing skladování, komplexní logistické služby, přepravy […]

Investujte zbývající budget do bezpečnosti a získejte moderní technologie, které šetří čas, peníze i starosti

Blíží se konec roku a s ním i období, kdy mnoho firem přemýšlí, jak efektivně využít zbývající prostředky z rozpočtu. Namísto uspěchaných nákupů nebo symbolických investic do „něčeho navíc“ se nabízí možnost, která má dlouhodobý dopad – modernizace bezpečnostních technologií. V době, kdy hraje klíčovou roli spolehlivost, digitalizace a prediktivní údržba, se právě bezpečnostní systémy […]

Případová studie FM Logistic a značky Lindt: personalizace v logistice e-commerce

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required