Zajímavost: srovnání dopravních intenzit před a po zavedení omezení pohybu
Ředitelství silnic a dálnic připravilo srovnání dopravních intenzit s ohledem na aktuálně platné omezení pohybu. Srovnány jsou údaje z února a března 2021, pro lepší celkovou představu jsou přidány údaje za březen 2019.
Ve větší vzdálenosti od Prahy jsou poklesy výrazně nižší či dokonce žádné
Z dat vyplývá poměrně zásadní pokles dopravních intenzit mezi únorem a březnem 2021 (zejména u osobní dopravy) na dálnicích v blízkosti Prahy. To v daném období může být ale částečně způsobeno také jarními prázdninami v Praze a okolí (např. 8. – 12. 3. 2021 v okrese Praha-východ). Ve větší vzdálenosti od Prahy jsou poklesy výrazně nižší či dokonce žádné. Dále se výrazně zploštila křivka denních intenzit, tzn. že jsou výrazně slabší ranní a odpolední špičky, což je způsobeno zejména množstvím lidí pracujících z domova.
V nákladní dopravě k poklesu prakticky nedošlo
Výraznější pokles v celorepublikových intenzitách je znát při srovnání let 2019 a 2021. Pokles je ale zejména v osobní dopravě, v nákladní dopravě k poklesu prakticky nedošlo, případně pouze k mírnému, což např. na tranzitních úsecích a zejména u mezinárodních hranic způsobuje, že nákladní doprava je v roce 2021 v daném úseku silnější než osobní. V roce 2019 tomu bylo výrazně naopak.
Dopravní intenzity – D1 km 85 a D1 km 185
Dopravní intenzity – D5 km 6 a D5 km 71
Dopravní intenzity – D5 km 91 a D8 km 75
Skladba dopravy