Může povinné testování ve firmách zajišťovat bezpečnostní agentura?
V souvislosti s nařízením vlády o povinném testování osob na covid-19 v podnicích přibývá dotazů, jak se můžou na tomto testování podílet pracovníci bezpečnostních agentur a agentury samotné. Přinášíme vám prohlášení společnosti Securitas ČR.
„Od zavedení vládního opatření o povinném testování ve firmách se setkáváme s mnoha dotazy ze strany našich klientů, kdy a za jakých podmínek můžou při tomto testování asistovat pracovníci bezpečnostní agentury. Pracovníci Securitas ČR můžou v rámci platné legislativy zajistit následující úkony: předat samotestovací sadu, včetně návodu, určeným zaměstnancům u vchodu do podniku (například na vrátnici); zanést výsledek do evidenčního systému, poté co testovaný zaměstnanec nahlásí výsledek testu a podepíše jej; vpustit zaměstnance na pracoviště při negativním výsledku testu nebo ho nevpustit při výsledku pozitivním či při odmítnutí testu,“ popisuje Martina Němcová, obchodní ředitelka Securitas ČR.
Dodává: „Bezpečnostní pracovníci nejsou zdravotníci, nemají tedy oprávnění sami testy provádět. Disponují však pokročilým digitálním systémem pro evidenci bezpečnostních služeb, který může velmi dobře posloužit k tomuto účelu, včetně kontroly pravidelných intervalů povinných testů.“