logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Možnost využití umělé inteligence (AI) se stává zásadní faktorem pro spotřebitele, kteří...
  • V rámci výuky vedlejší specializace Logistika – mezinárodní přeprava a zasílatelství na katedře...
  • Manažeři společnosti PST CLC Mitsui-Soko plánují implementovat  v rámci kontraktní logistiky...
  • Vrácení DPH a spotřební daně je pro dopravní firmy často náročný a časově zdlouhavý proces....

EDI komunikace v Rohlík.cz zrychluje zejména naskladnění zboží a vyřízení všech dokladů

3. února 2021
IT 0
1683
EDI komunikace v Rohlík.cz zrychluje zejména naskladnění zboží a vyřízení všech dokladů

EDI komunikace v Rohlík.cz zrychluje zejména naskladnění zboží a vyřízení všech dokladů

Rohlik.cz se stále častěji spolupracuje s regionálními dodavateli. Sází na čerstvost potravin, bojuje proti plýtvání, omezuje produkci plastových obalů a v případě svého projektu Rohlík Bistro, který pomáhá restauracím přežít těžkou dobu, dokonce přebírá zodpovědnost za neprodané zboží. Spolupráce s vyšším počtem regionálních dodavatelů nicméně klade na Rohlík vyšší administrativní nároky. Například s Čerstvě utrženo řeší každý den minimálně jednu objednávku, dodací list a fakturu. Aby tyto doklady protékaly firmou co nejrychleji, používá Rohlík standard EDI pro elektronickou výměnu dokladů.

EDI používá 90 % dodavatelů Rohlíku.cz

„EDI nám zrychluje zejména naskladnění zboží a vyřízení všech dokladů. Dnes ho používá 90 % našich dodavatelů a postupně zapojujeme další. Jelikož naše konkurenční výhoda je hlavně v rychlosti, nemůžeme a nechceme ztrácet čas zbytečnými rutinními činnostmi, které by vyřízení objednávky a příjem zboží zdržovaly. Navíc nám EDI pomáhá sjednotit komunikaci s dodavateli i při expanzi do zahraničí, což umožňuje vyšší míru automatizace,“ uvádí k tomu EDI specialistka Rohlíku Tereza Podhorská.

EDI ale nepomáhá jenom Rohlíku, standard se často vyplatí také samotným dodavatelům. „Na začátku se do toho dodavatelům moc nechce, ale postupem času nám obvykle dají za pravdu, že spolupráce je s EDI lepší a transparentnější. I díky našemu providerovi, firmě GRiT, který s tím menším firmám hodně pomáhá,“ dodává nákupčí ovoce a zeleniny Rohlíku Zdeněk Honsa.

Přehled o stavu každé objednávky

A Honsova slova potvrzuje i Luděk Dvořák z Čerstvě utrženo. „Když dodáváte zboží do supermarketů, není prostor na chybu. Musíte plnit domluvené termíny i množství. Díky EDI je toto jednodušší, máme přehled o stavu každé objednávky a nehrozí, že se něco ztratí v e-mailech. EDI nám pomáhá v komunikaci s baličkou i dopravcem, vše je rychlejší a mnohem přehlednější,“ uzavírá Dvořák a motivuje tak další dodavatele rychloobrátkového zboží, aby na EDI přešli.

Už vloni Rohlík zaujal například tím, že začal prodávat „křivou“ zeleninu, dalším z důkazů jeho přístupu k podnikání je spolupráce s Čerstvě utrženo. Malým družstvem českých farmářů, kteří pěstují rajčata, borůvky nebo meruňky, a zakládají si přitom na poctivé práci, čerstvosti potravin nebo šetrném přístupu k životnímu prostředí.

„Každého dodavatele na začátku spolupráce minimálně jednou navštívíme a chceme vidět jeho skleníky i pole. Zajímá nás, jak se chová k půdě, ke zvířatům nebo k lidem. Musí to mezi námi fungovat hlavně lidsky, certifikáty a další formality jsou až na druhém místě,“ říká Zdeněk Honsa. Spolupráce s Čerstvě utrženo přináší zákazníkům Rohlíku možnost objednávat ovoce a zeleninu, které není zabalené v plastových vaničkách, ale jen v papírových taškách. Díky nastavenému procesu balení a přepravy je zboží také čerstvé, utržené jen před pár hodinami.

Nastaven flexibilní model, závazné objednávky chodí až několik dní předem

Spolupráci si pochvaluje i samotné družstvo. „Do Rohlíku dodáváme přes dva roky a ta spolupráce je skvělá. Firma se k nám chová férově a má například pochopení, že u ovoce a zeleniny nejsme schopni 14 dní dopředu přesně odhadnout, jaká bude produkce. Máme proto nastavený flexibilní model a závazné objednávky chodí až několik dní předem, když už přesněji víme, co zvládneme a co nikoliv,“ pochvaluje si Luděk Dvořák, předseda Čerstvě utrženo.

Během dvou a půl roku spolupráce narostla na desetinásobek a Rohlík se stal pro Čerstvě utrženo klíčovým odběratelem. „Vnímáme, že na Rohlíku se zákazníci chovají jinak než v klasickém supermarketu, kam také dodáváme. Na prodejně obvykle spěchají a hodí do košíku to první, na co v regálu narazí. Na Rohlíku ale mají čas, prohlíží si detaily zboží a pečlivě vybírají podle složení i dodavatele. Je to pro nás skvělá reklama a jasně vidíme, že naše značka díky spolupráci s Rohlíkem roste,“ pokračuje předseda družstva.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Systém Dematic Pouch: větší efektivita, méně námahy

Krátké dodací lhůty, rostoucí objem vráceného zboží a integrace online a offline kanálů, to jsou zásadní výzvy, kterým čelí moderní maloobchodní společnosti. Systém závěsných tašek Dematic Pouch jim nabízí efektivní řešení: díky vysoké flexibilitě, ergonomickým pracovištím a inteligentním procesům zajišťuje udržitelné plnění objednávek. Dematic Pouch je efektivní, flexibilní a všestranný Moderní maloobchod je dynamičtější než […]

7R nabízí v klíčových lokalitách České republiky novou generaci logistických prostor

7R, přední developer moderních skladových a průmyslových nemovitostí v Polsku a v České republice, posiluje své působení na českém realitním trhu dvěma projekty: 7R Park Lavičky, u dálnice D1 jen 30 minut od Brna, a EQT Park Prague North, na kterém 7R spolupracuje se společností EQT Real Estate, globálním investorem do realit.   Oba parky, […]

Pod taktovkou společnosti Gridarch roste v Mošnově logistické centrum BMW Group

V rámci III. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku (OAMP) vyrůstá v Mošnově logistické centrum automobilky BMW Group o celkové ploše více než 123 000 metrů čtverečních. Jeho pilotní provoz by měl být zahájen v polovině roku 2026. BMW Group bude z Mošnova své výrobní komponenty do zámoří – především do Asie a do Ameriky. „Díky […]

Efektivní logistika a udržitelná budoucnost s CHEP

CHEP úzce spolupracuje se svými partnery na budování chytřejších a udržitelnějších dodavatelských řetězců. Partnerství s TAMDA Foods je ukázkou toho, jak může dobře nastavená spolupráce přinášet měřitelné výsledky v oblasti udržitelnosti. Díky využívání poolingového modelu CHEP, který je založený na sdílení a opakovaném použití kvalitních palet, se společnosti Tamda podařilo zefektivnit logistiku a zároveň snížit […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required