logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Společnost Kuehne+Nagel oznámila záměr převzít společnost Eastway Global Forwarding,...
  • Společnost Gebrüder Weiss dokončila rozšíření svého logistického terminálu v chorvatském...
  • Mezinárodní logistický provider Dachser obdržel prestižní ocenění Eco Performance Award 2025 v...
  • Stojí letecká doprava na prahu zásadní změny? Aktuálně se rozbíhá integrace a testování...

Komentář: Malé a střední e-shopy doplatí na nedostatečné kapacity přepravců

5. listopadu 2020
Komentáře 0
2713
Komentář: Malé a střední e-shopy doplatí na nedostatečné kapacity přepravců

Komentář: Malé a střední e-shopy doplatí na nedostatečné kapacity přepravců

Vánoční sezona je pro obchodníky vždy klíčovým obdobím, od kterého se často odvíjí hospodářský úspěch za celý rok. Letos se ovšem obchodníci v důsledku koronavirové situace a návazných epidemiologických opatření dostávají do složité pozice. Jejich prosperita, a často dokonce přežití, se bude odvíjet od toho, zda své zboží dokáží dostat k zákazníkům. Role logistiky tak bude letos ještě zásadnější než kdykoli jindy.

Kombinace koronavirových opatření a Vánoc, které jsou pro logistiku každý rok velmi náročné, zapříčiní, že řada obchodníků nebude schopna své objednávky včas dostat k zákazníkům. To jim může způsobit nezměrné ztráty. O pozdě doručené vánoční dárky mnoho zákazníků již nemá zájem. Pomalé či chybné doručení zboží navíc zákazníci vždy vnímají jako selhání e-shopu. A to bohužel i v případě, kdy jde o pochybení na straně dopravce.

Problém se dotkne hlavně malých a středních e-shopů bez vlastních flotil

Tento problém se dotkne hlavně malých a středních e-shopů bez vlastních flotil. Pro ně se může stát pastí malé množství objednávek, které jim nezajistí prioritu u velkých doručovatelů. Závislost na klasických „balíkovkách” může být pro e-shopy zásadním kamenem úrazu. Právě ty s nejvyšší pravděpodobností nebudou stíhat doručovat a škálovat svou kapacitu. Je takřka jisté, že jejich depa budou přehlcená a jakýkoli přepravní objem nad rámec zasmluvněné garance bude pro e-shopy velmi drahý. Na valnou většinu doručovací kapacity tedy dosáhnou jen ti největší e-commerce hráči s nejsilnější vyjednávací pozicí.

Minimálně ve větších městech ale pro obchodníky existuje alternativa, díky které mohou zmíněným problémům předejít. Pro e-shopy, které nemají vlastní flotilu a zároveň nechtějí být závislé na balíkových službách, jež jim nebudou schopny garantovat včasné doručení, může být řešením logistický partner. Důležité ale je, aby to byl takový partner, který je schopný dovézt zboží ve stejný den, až ke dveřím zákazníka a bez zbytečné zastávky na překladišti.

„Same-day“ logistika jako řešení

Spolehlivá „same-day“ logistika je řešením jak pro malé, tak i pro ty největší e-shopy a nese s sebou řadu výhod. Kromě rychlosti a takřka stoprocentní doručitelnosti zásilek je to především vysoká zákaznická spokojenost, která se same-day logistikou souvisí. Podle studie agentury Perfect Crowd zvolí až 84 % zákazníků takový obchod, který je schopen doručit zboží rychleji, a rychlé dodání motivuje 90 % zákazníků k opakovanému nákupu.

Příliš dlouhé dodací lhůty jsou naopak pro 61 % nakupujících důvodem k tomu, aby nákupní košík opustili. A jelikož je vánoční nákup často prvním setkáním zákazníka s daným e-shopem, negativní zkušenost může mít na vztah se zákazníkem a jeho ochotu se do daného obchodu vracet opravdu fatální dopad.

Je důležité si uvědomit, že same-day logistika je pro e-shopy řešením i pro případ, že budou koronavirová opatření rozvolněna a provozovny či výdejní místa zůstanou otevřená. S prvním poklesem teplot pod nulu a zhoršením počasí se totiž poptávka po door-to-door doručení vždy zvedá, což je trend, který roste již několikátý rok v řadě. Dá se očekávat, že strach spojený s aktuální epidemiologickou situací tuto tendenci jedině posílí.

Sečteno a podtrženo, schopnost nabídnout kvalitní doručení ze skladu či provozovny přímo na adresu se může stát cestou k úspěchu a k zajištění odbytu pro vlastní zboží, ale také dobrým marketingovým benefitem.

Michal Menšík, CEO, DoDo

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Potřebujete skladovat? PST CLC Mitsui-Soko má pro vás místo

Společnost PST CLC Mitsui-Soko, člen mezinárodní japonské skupiny Mitsui-Soko Group, nabízí aktuálně volné skladové kapacity ve svých moderních logistických centrech v Úžicích u Prahy, Pohořelicích u Brna, Brně – Tuřanech a Mošnově u Ostravy. Firma kromě skladování nabízí i komplexní celní služby a přepravy. Pokud hledáte spolehlivého partnera pro outsourcing skladování, komplexní logistické služby, přepravy […]

Fiege je připraveno na EUDR: sériová čísla pneumatik pod kontrolou

Nová evropská legislativa EUDR (EU Deforestation Regulation) přináší výrobcům a distributorům pneumatik zásadní změny. Jednou z klíčových výzev je nutnost sledování původu a pohybu každé jednotlivé pneumatiky – včetně evidence sériových čísel napříč celým dodavatelským řetězcem. Společnost Fiege je na tuto změnu plně připravena. Díky našemu modernímu WMS řešení (Warehouse Management System) zajišťujeme kompletní trasování […]

Investujte zbývající budget do bezpečnosti a získejte moderní technologie, které šetří čas, peníze i starosti

Blíží se konec roku a s ním i období, kdy mnoho firem přemýšlí, jak efektivně využít zbývající prostředky z rozpočtu. Namísto uspěchaných nákupů nebo symbolických investic do „něčeho navíc“ se nabízí možnost, která má dlouhodobý dopad – modernizace bezpečnostních technologií. V době, kdy hraje klíčovou roli spolehlivost, digitalizace a prediktivní údržba, se právě bezpečnostní systémy […]

Případová studie FM Logistic a značky Lindt: personalizace v logistice e-commerce

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required