logo

  • Zprávy
    • Doprava
    • Sklad
    • IT
    • Reality
    • Ekonomika
    • Management
  • Analýzy
    • Logistika pod lupou
    • Komentáře
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Případové studie
    • Žena v logistice
    • Oborová logistika
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
  • SL NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru SL News
  • SL BOOK
  • SK zprávy
  • SL Book
  • Oborový katalog logistických firem
  • SLBOOK
  • O časopisu
    • Aktuální vydání
    • Registrace k odběru časopisu
    • Registrace k odběru e-letteru
    • Tematické přílohy
    • Jak se spojit
  • Možnost využití umělé inteligence (AI) se stává zásadní faktorem pro spotřebitele, kteří...
  • V rámci výuky vedlejší specializace Logistika – mezinárodní přeprava a zasílatelství na katedře...
  • Manažeři společnosti PST CLC Mitsui-Soko plánují implementovat  v rámci kontraktní logistiky...
  • Vrácení DPH a spotřební daně je pro dopravní firmy často náročný a časově zdlouhavý proces....

Posilující trend v náboru zaměstnanců – online pohovory

9. října 2020
Management 0
1630
Posilující trend v náboru zaměstnanců – online pohovory

Koronakrize přinesla novinky i do oblasti náboru nových zaměstnanců. Online pracovní pohovory začaly firmy v době karantény využívat výrazně více než tomu bylo v minulosti.

„Online pohovory začaly firmy využívat více než dříve, zejména v době karantény v jarních měsících. Přes léto byly náborové aktivity obecně nižší, ale v podzimních měsících se nábor znovu oživil. Vzhledem k epidemiologické situaci budou firmy využívat i on-line podobu náboru,“ říká Michal Novák z portálu Profesia.cz. „My v Profesii jsme například hned na začátku karantény vytvořili elegantní řešení pro online nábory, abychom zaměstnavatelům i uchazečům o zaměstnání ulehčili situaci. Teď ji využívají firmy, ale i pracovní agentury,“ popisuje Michal Novák. Podle informací společnosti Lifesize, která nabízí profesionální videokonferenční řešení se od začátku koronakrize zpětinásobil počet zaměstnanců, kteří pravidelně používají videokonference ke své práci.

Prověřte předem funkčnost připojení

Podoba pohovoru se od toho klasického příliš neliší, ani uchazeč by tím pádem neměl mít obavu, že se bude muset připravit jiným způsobem. Uchazeč by si však měl dát pozor na detaily a například prověřit funkčnost připojení a zařízení, z něhož chce komunikovat, aby pak nebyl nepříjemně překvapen.

„Náborový videopohovor se od toho fyzického neliší. Uchazeč předem obdrží pokyny, jak se má k online setkání připojit a jak vybavené zařízení by měl mít k dispozici. K pohovoru se připojí personalista, případně i zodpovědný manažer, a pak již probíhá klasický pohovor,“ říká Kateřina Krist, HR manažerka BNP Paribas Cardif Pojišťovny.

Důležitá je příprava na pohovor

Příprava by se neměla lišit od klasického pohovoru. Je třeba dopředu si promyslet odpověď na klasické otázky týkající se motivace, kvalifikace, předpokladů, rozvážit své představy o odměně apod. I k on-line pohovoru by měl uchazeč přistupovat zodpovědně, tedy včas se připravit a připojit, patřičně se upravit a obléknout.

„Očekáváme, že bude kandidát oblečen stejně jako by byl při osobním pohovoru, a zatím se nám nestalo, že bychom byli negativně překvapeni. K okolnímu prostředí jsme velmi shovívaví a nebereme probíhající dítě nebo zvědavou kočku jako mínus. Často naopak tyto situace jsou spíše úsměvné a působí jako možnost vidět kandidáta jako člověka a spíše nám to pomáhá navázat osobnější vztah,“ doplňuje Kateřina Krist.

Nevýhodou vzdáleného kontaktu v pracovním pohovoru je, že jakmile chybí osobní kontakt, chybí v jednání částečně emoční složka. V osobním kontaktu hrají roli i určité okamžité sympatie a dojmy, které uchazeč vyvolá. To je důležité zhodnotiti zejména pro pozice, v nichž má být pracovník v úzkém kontaktu s lidmi – například u obchodnických nebo manažerských míst.

Online recruitment: někde upřednostňují osobní kontakt

Někteří zaměstnavatelé považují online pohovory pro svou práci za nevhodné. „My online recruitment nevyužíváme a ani v budoucnu o tom neuvažujeme. Hlavním důvodem je, že takto nelze poznat živého člověka,“ říká Jakub Brandalík, ředitel výrobce křišťálových světlovodů Lightway a dodává „Na zaměstnance máme vysoké nároky. Člověka na pohovoru musíme důkladně vnímat osobně, to je důvod, proč se lidé schází, a případně se dohodnou na spolupráci.“

Využívání online pohovorů v náboru jistě přežije období karanténních opatření a sociální izolace. Důvodem je zejména rychlost a pružnost takovéto podoby výběrového řízení – pokud kandidát má omezené časové možnosti, může absolvovat pohovor například po návratu z práce. Lze předpokládat, že velká část firem a pracovních agentur bude tento způsob hledání nových pracovních sil využívat i v budoucnu.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Komerční sdělení

Systém Dematic Pouch: větší efektivita, méně námahy

Krátké dodací lhůty, rostoucí objem vráceného zboží a integrace online a offline kanálů, to jsou zásadní výzvy, kterým čelí moderní maloobchodní společnosti. Systém závěsných tašek Dematic Pouch jim nabízí efektivní řešení: díky vysoké flexibilitě, ergonomickým pracovištím a inteligentním procesům zajišťuje udržitelné plnění objednávek. Dematic Pouch je efektivní, flexibilní a všestranný Moderní maloobchod je dynamičtější než […]

7R nabízí v klíčových lokalitách České republiky novou generaci logistických prostor

7R, přední developer moderních skladových a průmyslových nemovitostí v Polsku a v České republice, posiluje své působení na českém realitním trhu dvěma projekty: 7R Park Lavičky, u dálnice D1 jen 30 minut od Brna, a EQT Park Prague North, na kterém 7R spolupracuje se společností EQT Real Estate, globálním investorem do realit.   Oba parky, […]

Pod taktovkou společnosti Gridarch roste v Mošnově logistické centrum BMW Group

V rámci III. fáze Ostrava Airport Multimodal Parku (OAMP) vyrůstá v Mošnově logistické centrum automobilky BMW Group o celkové ploše více než 123 000 metrů čtverečních. Jeho pilotní provoz by měl být zahájen v polovině roku 2026. BMW Group bude z Mošnova své výrobní komponenty do zámoří – především do Asie a do Ameriky. „Díky […]

Efektivní logistika a udržitelná budoucnost s CHEP

CHEP úzce spolupracuje se svými partnery na budování chytřejších a udržitelnějších dodavatelských řetězců. Partnerství s TAMDA Foods je ukázkou toho, jak může dobře nastavená spolupráce přinášet měřitelné výsledky v oblasti udržitelnosti. Díky využívání poolingového modelu CHEP, který je založený na sdílení a opakovaném použití kvalitních palet, se společnosti Tamda podařilo zefektivnit logistiku a zároveň snížit […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SL NEWS

Čtěte nejnovější newsletter.
Registrujte se k odběru newsletteru.

Vydává
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Web editor
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Předplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Systémy logistiky, který každou středu přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění v logistice.



Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.sk/
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2022. All Rights Reserved.
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required