
Společnost CBRE jmenovala s účinností od 1. října 2020 Tomáše Míčka (39) do funkce vedoucího oddělení retail sektoru. Tomáš Míček zároveň nadále zůstává vedoucím oddělení správy obchodních center. Jeho hlavním cílem v nové pozici bude sjednotit a propojit fungování jednotlivých služeb v maloobchodním sektoru, které společnost CBRE poskytuje, do integrované služby. Tím CBRE zajistí ekonomickou stabilitu, komerční atraktivitu a růst portfolia nemovitostí, o které se pro své klienty stará.
Tomáš Míček ve funkci vedoucího oddělení retail sektoru nahrazuje Katarínu Brydone, která se bude nyní plně soustředit na vedení investičního týmu, rozvoj vztahů s klienty a na koordinaci nákupu a prodeje širokého spektra nemovitostí: od kanceláří, nákupních center, retail parků, industriálních a logistických hal až po hotely a rezidenční investiční projekty. „Věřím, že Tomáš bude výborným lídrem maloobchodního sektoru v CBRE a posune kvalitu našich služeb opět dál. Velmi respektuji jeho široké znalosti v oboru, manažerské dovednosti, řešení problémů a poskytování prvotřídních služeb našim klientům,“ komentuje Katarína Brydone, vedoucí oddělení investic do nemovitostí v CBRE.
„V době koronaviru se chování zákazníků v maloobchodu změnilo. Naše výzkumy ukazují, že lidé nyní před návštěvou obchodního centra své nákupy plánují – do obchodních center chodí sice méně často, ale zase při své návštěvě nakoupí více zboží. Všechny změny, které vlivem pandemie v retailu nastávají, ovlivňují přirozeně také majitele a nájemce obchodních center. Ti aktuálně dělají vše pro to, aby se lidé při nakupování cítili bezpečně – a my v CBRE jsme zde proto, abychom jim jejich nelehkou situaci co nejvíce usnadnili. Věříme, že zážitkové, volnočasové a gastronomické koncepty, které jsou nyní v maloobchodu nejvíce zasaženy, budou po uklidnění situace rychle růst – byť pandemie možná povede k určitým změnám přístupu k těmto konceptům ze strany jejich majitelů, provozovatelů i uživatelů. Náš květnový průzkum mezi zákazníky obchodních center v celé ČR však ukázal, že i v době postkoronavirové chce celkem 76 % respondentů pokračovat v pravidelných nákupech v běžných kamenných prodejnách – zkrátka že zákazník chce mít z nakupování zážitek. A že alespoň jednou měsíčně vyrazí do obchodního centra kvůli návštěvě kina zhruba 25 % dotazovaných, nabídku stravovacích zařízení využije téměř 70 % respondentů. Podle srpnového průzkumu CBRE mezi 64 etablovanými maloobchodními nájemci nákupních center se právě na zlepšování zákaznického zážitku nájemci chtějí v budoucnu soustředit,“ komentuje aktuální situaci na trhu Tomáš Míček, nový vedoucí retail sektoru v CBRE.
Tomáš Míček nastoupil do CBRE v roce 2018 jako zástupce ředitele správy obchodních center. V roce 2019 již převzal pozici ředitele tohoto oddělení. V té době mimo jiné úspěšně otevřel outletové centrum Outlet Arena Moravia v Ostravě a byl zodpovědný za rekonstrukci nákupních parků Olympia Plzeň, VIVO! Hostivař a řady dalších. Před nástupem do CBRE mnoho let působil ve společnostech Tesco a poté IKEA Centres Czech Republic and Slovakia, kde měl na starosti Avion Shopping Park Ostrava a následně Avion Shopping Park Bratislava.
Tomáš Míček je absolventem magisterského studia na Technické univerzitě v Ostravě se zaměřením na ekonomii a management. Dále získal titul MBA na Cambridge Business School. a certifikaci Facility Manager z Facility Management Institute v Praze.