Tuzemské eventové agentury včetně těch, které aktivně působí v oboru logistiky, jsou kvůli celorepublikovým opatřením proti šíření koronaviru na pokraji kolapsu. Škody způsobené rušením kongresů, seminářů, fór a dalších akcí se již nyní vyšplhaly na desítky milionů korun.
Česká eventová asociace (ČEA) uvedla, že plně respektuje a chápe vyhlášená opatření vlády, která mají minimalizovat šíření viru vedoucího k onemocnění COVID-19. Rušení akcí se ale podle asociace negativně týká nejen dodavatelů, ale i zadavatelů. Jsou zrušeny naplánované veletrhy, firemní školení, akce pro odběratele. Tyto akce se vždy pořádají s cílem zlepšit prodej zboží, vyškolit obchodníky a zákazníky nebo posílit vztahy mezi spolupracovníky či zákazníky a mají vždy přímý vliv na obchodní výsledky. Zrušení uvedených akcí negativně dopadá na celou ekonomiku.
Asociace proto žádá vládu, aby s okamžitou platností rozhodla o odložení plateb DPH na dobu nejméně tří měsíců po skončení krizových opatření a o osvobození od odvodů na sociální a zdravotní pojištění hrazené zaměstnavatelem. Veškeré podnikání členů je ochromené, nejenom že nemohou vykonávat nyní svou činnost, ale nemohou ani aktivně pracovat na přípravě dalších akcí po skončení krizových opatření. Pokud klienti neví, jak se bude další situace vyvíjet, nejsou schopní plánovat a ani členové asociace nemohou pracovat.
„Cílem navrženého přístupu je vytvoření podmínek pro zachování zaměstnaneckého poměru a nevytváření řady nezaměstnaných, kteří zatíží svou agendou úřady práce a budou znamenat další růst nákladové stránky státního rozpočtu,“ uvádí předseda ČEA Jan Kubinec.