Výrobní logistika, e-commerce a automotive. To jsou tři zásadní obory, na kterých i do budoucna hodlá stavět společnost BITO skladovací technika CZ. Podle slov jednatele firmy Michala Beneše jsou určujícím trendem na intralogistickém trhu řešení s vysokou přidanou hodnotou.
Systémy Logistiky: Jaké jsou z vašeho pohledu hlavní směry vývoje na trhu skladovací techniky, například pokud jde o regálové systémy, případně obecněji v intralogistice?
Michal Beneš: Jednoznačně je to využití řešení s vyšší přidanou hodnotou, nemusí to být přímo automatizace, ale i sofistikované skladové sestavy v podobě spádových regálů, různých typů supermarketů, mobilních regálů a skladových plošin. U automatizace samozřejmě také přichází její čas, ale stále platí to, že musí dávat smysl z hlediska návratnosti.
Do jaké míry se v dnešní době mění či vyvíjejí požadavky zákazníků?
Především je to vyšší komplexita a přenesení odpovědnosti za funkční návrh na dodavatele. Jako u každého zadání hraje v tomto případě skutečně zásadní roli kvalitní analýza dat a potažmo materiálových toků. Z toho vyplývá, že trendem jsou i tzv. logistické studie. BITO začalo logistické studie nabízet zhruba před čtyřmi lety a zvláště za poslední dva roky pozorujeme významný růst i v této oblasti.
Nakolik uvedené trendy reflektuje společnost BITO a jak je konkrétně uplatňuje ve svých řešeních?
Řekl bych, že jsme odpověděli v první otázce. Z pohledu systémové integrace je to i naše partnerství s klíčovými integrátory, například s firmami ABERLE, KARDEX nebo KNAPP.
Kterou letošní novinku z „dílny“ vaší společnosti byste vyzdvihli?
Novinek je celá řada, vzhledem k rozvoji e-commerce je to náš box U-TURN určený především pro e-shopy s potravinami. Největší na českém trhu, Rohlík.cz, je naším dlouholetým zákazníkem, což nás velmi těší. Já sám potraviny na internetu nakupuji opravdu rád, je to pohodlné, šetří to čas a člověk může trávit s rodinou, což je lepší než běhat po supermarketu. (úsměv)
Existuje oblasti v rámci zaměření vaší firmy, kterou považujete za obzvlášť perspektivní a na niž se chcete v blízké budoucnosti soustředit?
Jednoznačně je to výrobní logistika, e-commerce a automotive. Zde budujeme dlouholetá partnerství s našimi zákazníky. Toto jsou zásadní obory, na kterých chceme stavět i do budoucna.
Otázky kladl: David Čapek, Systémy Logistiky
Foto: BITO skladovací technika CZ